کد خبر : 1735130 | 14 بهمن 1399 ساعت 08:11 | 97.1K بازدید | 32 دیدگاه

تیم خاص بارسلونا نیست شمایید

وقتی ما فینال آسیا بودیم کجا بودی آقای شکوری؟

حضور محمود فکری در برنامه فوتبال برتر با صحبت درباره چرایی ادامه انتقادات علیه استقلال علی‌رغم صدرنشینی این تیم آغاز شد ولی با کری خوانی شدید آبی و قرمز خاتمه پیدا کرد.

وقتی ما فینال آسیا بودیم کجا بودی آقای شکوری؟

به گزارش "ورزش سه"، محمود فکری میهمان حضوری برنامه فوتبال برتر بود و صحبت های مهمی را در این برنامه بر زبان آورد. او در شروع صحبت ها به انتقاد شدید از فضا و اتاق فکری پرداخت که علیه استقلال عمل می کند و در خاتمه حمله تندی به باشگاه پرسپولیس داشت و تاکید کرد که این تیم سبب برهم خوردن برنامه فوتبال ایران شده است.


این مصاحبه که پر بود از نکات مهم در مورد شرایط این روزهای باشگاه استقلال را در ادامه می خوانید.

 

از ابتدای فصل مشکلات زیادی داشته ایم
بخش ابتدایی صحبت های فکری در مورد دلایل انتقاد از این تیم علی‌رغم صدرنشینی بود و در این مورد اینطور حرف زد: خب فضای خوبی علیه تیم وجود ندارد و اتاق فکری علیه استقلال تشکیل شده است. از طرفی رقیب ما 4 سال پشت سر هم قهرمان شده و دو بار هم به فینال آسیا رفته است. باز از طرف دیگر امکانات و زمین های نامساعد، از لباس تا چیزهای دیگر شرایط سختی را برای استقلال رقم زده است. یک سری مشکلاتی هم در برنامه خودتان مطرح شد؛ مثل دعوای کادر پزشکی، دعوای بازیکنان و مدیریت قبلی که مدیریت قراردادهای بسته شده را قبول نداشت. با تمام این مشکلات کار را شروع کردیم. بازی اول به آن شکل برای ما پیش رفت. بازی دوم هم بعدا ماهیت آن کادر فنی مشخص شد. در آن بازی اولین باخت را آوردیم و انتقادها شروع شد. زمانی که می بردیم، می گفتند باید می برده یا استقلال برده و قشنگ بازی نکرده. بازی های بعدی هم به همین شکل بوده است.

 

تیم چند سال است که قهرمان نشده و ذهنیت ایجاد شده
فکری در ادامه با تایید این نکته که هواداران حق دارند انتقاد کنند، نکاتی را یادآور شد و گفت: از یک طرف هواداران حق دارند. به هر حال تیم چند سال قهرمان نشده و در میان هواداران ذهنیت ایجاد شده است. مثلا آقای استراماچونی به آن شکل رفته. هوادار به همین دلایل دیگر نگاه نکرد که ما چه مشکلاتی داریم. قرارداد بازیکنان ما هنوز پرداخت نشده. خب بازیکنان هم حق دارند. یکسری از بازیکنان تازه مطالبات سال گذشته را گرفته اند و امسال زیر 5 درصد گرفته اند. یک سری زیر 20 درصد و کادر فنی هم 10 درصد پول گرفته.

 

نقدها را قبول ندارم، علیه استقلال اتاق فکر دارند
سرمربی استقلال ادامه داد: من اصلا نقدها را قبول ندارم. اتاق فکری وجود دارد که مخالف استقلال هستند. امیرقلعه نویی بیشترین افتخارات را در استقلال دارد ولی تا اسمش می آید می گویند رئیس مافیا یا می گویند چرا وقتی استقلال را برده، دستش را مشت کرده. الان راهی که می رویم کاملا درست است. بدخواه های استقلال خیلی خوب فهمیده اند که استقلال راهش را پیدا کرده است ولی فضایی انتقادی به وجود آورده اند و کادر فنی را می کوبند. اول که ما آمدیم گفتند قوی‌ترین کادر را داری ولی الان می گویند تاکتیک نداریم؛ یا روی خلاقیت بازیکنان گل زده شده است. بازی با تراکتور روی تاکتیک گل می زنیم ولی بعد می گویند دفاع تراکتور ایراد داشته است. مهدی قایدی گل می زند می گویند استقلال روی خلاقیت این بازیکن گل زده است. پس اگر تاکتیک نداریم، چطور وینگر تیم می تواند گل بزند یا وینگر دیگر ما به تیرک بزند؟! چطور این ها همه دیمی است ولی بقیه هم تیکی تاکا بازی می کنند؟!


از بازی با پرسپولیس می گویند استقلال تاکتیک ندارد
سرمربی استقلال که این روزها علی‌رغم صدرنشینی به شدت تحت فشار است، در مورد ریشه انتقاداتی که به تیمش وجود دارد، بیان کرد: استقلالی‌ها از نتیجه نگرفتن خسته شده اند، ولی همین عصبانیت باعث می شود که دوستان این را ابراز کنند و نتیجه خودشان را بگیرند. با این روش با هر نتیجه ای انتقاد می کنند. سناریو چیده شده است و از بازی پرسپولیس به بعد هم می گویند استقلال تاکتیک ندارد و هر گلی می زند روی خلاقیت فردی بازیکنانش است. به هرحال مگر مسی دقیقه 94 به ایران روی خلاقیت فردی گل نزد؟ بازیکن برای همین پول می گیرد. اگر قرار به کار تاکتیکی باشد که می رویم از مدرسه فوتبال بازیکن می آوریم.

 

1568347

 

بازیکنانی را تحویل گرفتم که از نظر جسمی و روحی خسته بودند
فکری ادامه داد: باید ببینیم شرایط چطور بوده و چطور تیم به ما رسیده است. آقای استراماچونی دو ماه وقت داشت؛ بدنسازی کرد؛ بازی تدارکاتی کرد. بازی های لیگ عقب افتاد و همه کارهایش را انجام داد و تازه از هفته ششم هفتم به بعد بود که نتیجه گرفت. اما تیمی که من تحویل گرفتم از نظر جسمی و روحی خسته بود. نتیجه گرفتن اینطوری نیست که بشکن بزنید یا کلید برق را بزنید و همه چیز درست شود. اگر می خواهید ایراد را برطرف کنید با 5 روز و 10 روز نمی شود. الان هر 5 روز یکبار بازی می کنیم و فرصت برای کار تاکتیکی و برطرف کردن ایرادها وجود ندارد. من در این بازه 5 روز نهایتا بتوانم روی رفع یک ایراد کار کنم.

 

هیچ وقت جنس‌مان جور نشده است
فکری سپس در پاسخ به این انتقاد که گفته می شود استقلال در فاز انتقال توپ مشکل دارد، اینطور واکنش نشان داد: آسیب دیدگی ها خیلی ما را اذیت کرده و ما بازیکنان مکمل را در پست های مختف در اختیار نداشته ایم. ما تا جنس مان جور می شد، یک بازیکن دیگر آسیب می دید. بازی با سایپا یک توپ آمد و گل شد؛ این البته اصلا خوب نیست و نمی خواهم بگویم اینکه روی یک موقعیت گل خورده ایم خوب است، ولی ببینید چقدر موقعیت ایجاد کردیم.

 

برنامه شما موقعیت های ما را نشان نمی دهد
سرمربی سابق نساجی مازندران سپس به انتقاد از برنامه فوتبال برتر پرداخت و افزود: خود شما در برنامه گاهی موقعیت های ما را حذف هم می کنید. مثل بازی با گل گهر. بازی با نفت مسجد سلیمان هم همین موضوع بوده است و از برنامه شما هم گلایه داریم. من می پذیرم که مشکل داریم ولی داریم ایرادها را برطرف می کنیم. همه گلرهای خوب دنیا گل می خوردند و سیدحسین آنطور گل خورد ولی در شروع بازی گل زدیم که آفساید اعلام شد. بعد از گل افت روحی پیدا کردیم ولی در ادامه موقعیت های زیادی ایجاد کردیم و گل هم زدیم.

 

همان اتاق فکر علیه سیدحسین هم ایجاد شد
فکری سپس در پاسخ به سوال میثاقی در مورد دلیل نیمکت نشینی رشید مظاهری و اینکه آیا انتقاد او به عملکرد فنی تیم دلیل نیمکت نشینی اش بوده است، توضیح داد: سه بازی بود که رشید گل خورده بود و بازی آخر گل خورد و باختیم. بازی با فولاد سیدحسین گل خورد ولی مقصر نبود. سیدحسین گلر خوبی است ولی همان فضایی که گفتم آن اتاق فکر ایجاد کرده، در مورد او هم تکرار شد و وقتی فیکس شد همه به من و سیدحسین حمله کردند. ما در حال حاضر سه گلر داریم. گلر سوم مصدوم شده و بابایی را به آلومینیوم دادیم تا در آینده به ما کمک کند که تصمیم بدی هم نبوده است. حالا ما باید این دو گلری که داریم را آماده نگه داریم. ممکن است خدایی ناکرده رشید مصدوم شود یا کرونا بگیرد یا هر اتفاق دیگری برای یکی از دو گلر ما رخ بدهد. اگر این اتفاق افتاد ما باید چه کاری بکنیم؟ 

 

فاصله فنی میان رشید و سیدحسین وجود ندارد
او سپس در پاسخ به این سوال که معمولا در دنیا به یک دروازه بان در طول مسابقات اطمینان می شود، گفت: البته این هم اصلی است که در فوتبال دنیا وجود دارد ولی این زمانی است که فاصله زیادی میان گلر اول و دوم باشد ولی ما فاصله کمی میان دو گلرمان از نظر فنی وجود دارد.

 

بعضی ها نان دروغ گفتن می خورند
بخش بعدی صحبت های فکری در پاسخ به شایعاتی بود که در مورد اعتراض رشید به نیمکت نشینی ایجاد شد و برخی رسانه ها دلیل نیمکت نشینی او را همین موضوع عنوان کرده بودند. فکری با انتقاد تند از کسانی که این اخبار را منتشر  کرده اند، بیان کرد: اصلا متاسفانه بعضی ها نان دروغ گفتن می خورند. زمانی شما از کسی پول می گیرید که از او حمایت کنید ولی شک نکنید آه این ملت دنبال کسانی است که این فضا را ایجاد می کنند. شما پول می گیرید که از تیم خودتان حمایت کنید ولی اینکه رشید یا ریگی اعتراض کرده اند، اصلا چنین چیزی نبوده است. هواداران استقلال هم چون از اتفاقات چند سال اخیر ناراحتند، سریع دروغ ها را می گیرند و صلوات ها را شروع می کنند (باخنده). من حرفم این است که هواداران باید چه زمانی از ما حمایت کنند. ما الان صدر جدول هستیم. وقتی هفته سیزدهم صدر جدول هستیم اتفاقی نیست. ببینید استقلال چقدر مشکل داشته و این مشکلات را پشت سر گذاشته و این همه موقعیت در بازی ها ایجاد می کند. چرا موقعیت های ما دیمی است. هواداران استقلال باهوش باشید. می گویند امیرقلعه نویی مافیایی است یا مشتش را بعد از بردن استقلال گره کرده یا فلان مربی قهر کرده است. فضایی برای مربیان استقلال به وجود می آورند که شرایط را سخت می کند. فضای رسانه ای استقلال خیلی ضعیف است و چون تیم نتیجه نگرفته شرایط سخت‍‌تر می شود. اگر پرسپولیس قهرمان آسیا می شد، می گفتند آقای فکری تقصیر تو است....

 

1568356

 

اجازه بدهید استقلال 10 سال دیمی قهرمان شود
فکری بار دیگر با خطاب قرار دادن هواداران استقلال اضافه کرد: به هر حال من جزو آروزهایم بوده که به عنوان بازیکن استقلال سرمربی استقلال شوم و حالا سرمربی تیم شده ام، ولی از سرمربیگری در تیم هیچ لذتی نبرده ام. از شروع فصل صدر هستیم ولی همه اش دیمی بوده است؟! اجازه بدهید استقلال 10 سال دیمی قهرمان شود. بگذارید استقلال بدون تاکتیک قهرمان اسیا شود؟ آیا اشکال دارد؟ من شاید خودم از فضای مجازی دور باشم ولی دوستانم به من می گویند. مربیانی را به من پیشنهاد می دهند که اصلا در سال های اخیر دور از فضای فوتبال بوده اند، ولی آقای قربانعلی پور را آورده ایم که اصلا روی زمین نمانده و یکی از بهترین مربیان تمرین دهنده ایران است. مدام می گویند کادر فنی را تقویت کنید من هم می گویم بله کادر فنی ما نیاز به تقویت دارد، ولی آیا کسی که می آید می تواند کمک کند یا نه؟! یا تیم را به هم می ریزد. الان همه ایران فوتبال می فهمند به غیر از کادر فکری و فکری.


مگر حریفان از آسمان گل می زنند؟!
فکری در ادامه و در واکنش به صحبت های میثاقی که عنوان کرد شاید کسب یک عنوان قهرمانی بتواند هواداران استقلال را با کادر فنی تیم همراه کند، حرف هایش را از سر گرفت و بیان کرد: به هر حال باید قهرمانی بیاوریم ولی یکدفعه که نمی شود. اگر استقلال هشتم بود شما حق داشتید ولی مگر می شود تیم همیشه صدر جدول باشد و همیشه انتقاد باشد. بله ما ایراد داریم ولی بازی با پرسپولیس دو گلی را زدیم که روی آن کار کرده بودیم. گل ارسلان را کار کرده بودیم و گل دوم را روی نقطه کور دفاع حریف زدیم که باز هم روی آن کار شده بود. من از کسانی که در بدنه استقلال هستند می شنوم که می گویند استقلال برنامه ندارد. چطور می شود که ما از همه جا گل می زنیم ولی برنامه نداریم؟ مگر حریفان از آسمان گل می زنند؟

 

تغییر به زدن کلید برق اتفاق نمی افتد
سرمربی استقلال در ادامه به مقایسه عملکرد تیم خود و سایر مدعیان قهرمانی مسابقات لیگ بیستم پرداخت و بیان کرد: در این لیگ تیم هایی هستند که نفرات خیلی خوبی ندارند ولی بالاتر از اندازه خودشان کار کرده اند ولی در میان تیم های مدعی نظیر فولاد، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور باید بنشینیم و بازی هایشان را ببینیم و با بازی ما مقایسه کنیم. هنوز خیلی جای کار داریم ولی تغییر به زمان نیاز دارد. مثلا من تیمم را آماده می کنم ولی بازیکن پولش را می خواهد و همه کارهای من با پول ندادن به بازیکنان و از بین رفتن تمرکز بازیکنان از بین می رود. من به هم به عنوان سرمربی تیم از هواداران انتظار دارم. تغییر با زدن کلید برق اتفاق نمی افتد. در این 9 ماه ببینید تیمتان چه نتایجی گرفته و تیم های دیگر چه نتایجی گرفته اند؟ در بازی با نفت مسجد سلیمان بیشترین انتقاد به ما شده ولی همین تیم، یقه تمام تیم های مدعی مثل فولاد و پرسپولیس را گرفته است.


هواداران استقلال از برنامه شما مطالبه دارند
فکری بار دیگر به برنامه فوتبال برتر و نقش آن در آرامش استقلال اشاره کرد و افزود: برنامه شما هم خیلی می تواند کمک کند. هواداران استقلال از شما مطالبه دارند. واقعا من از بیانیه باشگاه استقلال خبر نداشتم. من قبل از بیانیه با شما صحبت کردم و گلایه کردم. بعد از بازی پرسپولیس صحبت کردیم و گفتم که مهدی عبدی دو مدافع تیم ما را هل داده و خطاست. در مورد پنالتی هم حرف زدیم. مربی ما (آرش برهانی) می گوید این پنالتی است ولی شما با تمام وجود می گفتید قبول ندارم. شما در همان صحنه پنالتی باید زمان برخورد توپ به دست را نشان می دادید.


*جنجال برسر چرایی شکل نگرفتن مناظره پرسپولیسی‌ها
در ادامه این مصاحبه تلویزیونی میثاقی بار دیگر توضیح داد که چرا امکان برپایی مناظره رسول پناه و یحیی گل محمدی فراهم نشده و در همین حین محمود فکری از میثاقی درخواست کرد که رسول پناه را بیاورید تا در مورد اتفاقات باشگاه پرسپولیس توضیح بدهد. سپس مجری برنامه فوتبال برتر بار دیگر توضیح داد که یحیی گل محمدی از حضور در این مناظره انصراف داد و دلیل شکل نگرفتن این مناظره در برنامه فوتبال برتر هم همین بوده است.

 

شما خودتان پرچم‌دار پرسپولیس هستید
فکری که در این قسمت از برنامه به طور واضح‌تر از تیمش حمایت می کرد و برنامه فوتبال برتر و مجری این برنامه را پرسپولیسی عنوان کرد، ادامه داد: فقط در این مورد نیست. موارد مختلفی هست که حق باشگاه استقلال تضعیف می شود. شما خودتان که پرچم دار پرسپولیس هستید؟ مگر آقای گل محمدی و دوستان دیگر همیشه در برنامه شما هستند؟ ولی شما همیشه حمایت می کنید. من حق می دهم به هواداران استقلال. من که شخصا برای شما و برنامه شما احترام قائلم ولی استقلال هم میلیون ها طرفدار دارد. پرسپولیس شاید بیشتر طرفدار داشته باشد ولی وقتی این دو تیم بازی دارند، حجم زیادی از مردم درگیر بازی های این دو تیم می شوند. در کشورهای دیگر بخش خصوصی دارند ولی در ایران تلویزیون دولتی است. به هر حال هر تیمی جذابیت برنامه را بالا می برد. 

 

*میثاقی: سعی‌مان این است شرایط برای همه برابر باشد
میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر در ادامه سعی کرد با این توضیحات به سرمربی استقلال بگوید که برای او و برنامه اش تفاوتی میان تیم ها وجود ندارد: به هر حال ما تمام تلاشمان این است که برای استقلال و بقیه تیم ها این شرایط را فراهم کنیم. شما هم با انرژی مثبت می توانید به هواداران حس خوبی بدهید.

 

1557782

 

ملیچ اگر استقلال را دوست داشت، نباید می رفت
بخش بعدی این مصاحبه که حالا روند تندتری هم به دلیل کمبود زمان گرفته بود، به سوالات مردمی اختصاص پیدا کرد و از فکری در مورد شرایط میلیچ پرسیده شد که سرمربی استقلال در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: خدمت طرفداران استقلال عرض کنم که میلیچ سال گذشته بازیکن تاثیرگذاری بوده و امسال هم این بازیکن در برنامه ما بوده است، ولی امسال از نظر فنی تمرکز نداشته و نمی دانیم موضوع چیست. برای من بحث اخلاقی و فنی مطرح است. ما اعلام عدم نیاز ندادیم. ما باید بالای 30 بازیکن در طول داشته باشیم. خیلی از بازیکن ها شاید نیم فصل اول بازی نکنند ولی در نیم فصل دوم بازی کنند. شاید خیلی از بازیکنان در ده بازی پایانی فصل بازی کنند. از آقای ملیلیچ هر جا استفاده نکردیم، بحث فنی بوده و در ادامه پولش پرداخت نشده و از ایران رفت. اخطاری هم داده بود و رفت. از طرفی بهانه آورده که فکری من را نمی خواهد. اینکه به خاطر عدم دریافت مطالباتش ایران را ترک کرد و رفت، کارش غیرحرفه ای بوده است. اگر می گوید استقلال را دوست دارد و این پیراهن را دوست دارد، باید می ماند. گلایه ای هم از مسئولان فوتبال ایران دارم؛ بازیکن خارجی اگر شکایت کند، پولش را می گیرد ولی من از کلی از باشگاه ها طلبکار هستم ولی اینطور برخورد نمی شود. این رفتار دوگانه باعث شرطی شدن مدیران ما شده و آنها فکر می کنند، ندادن طلب بازیکن خارجی هم مثل ندادن طلب بازیکنان و مربیان داخلی است.

 

همین دوستان جای دیگر می شوند پوریای ولی یا تختی ..
بخش بعدی صحبت های فکری در پاسخ به حضور فردی در تمرین استقلال مطرح شد که انتقادات زیادی را متوجه او کرد. او در واکنش به این سوال بیان کرد: اگر همین آدم و امثال او به تمرین تیم های دیگر بروند، همین دوستان می شوند پوریای ولی حالا ... هر روز سر تمرین ما صد نفر دویست نفر می آیند. هواداران استقلال می آیند جلوی در استادیوم محل تمرین ما. یک سری از دوستانمان با پیشکسوتان به تمرین آمده بودند. چرا همین تیپ دوستان می روند سر تمرین تیم های دیگر می شوند پوریای ولی یا تختی ولی به ما که می رسد اینطور می شود. داستان همان اتاق فکر است که با هر اتفاقی ما را می زنند. من تایید نمی کنم چنین اتفاقی را ولی اگر جای دیگر اتفاق می افتاد خیلی راحت رد می شدند.

 

از روی ما با بولدوزر رد شوید ولی خوشحال نباشید
سرمربی استقلال ادامه داد: من ادعا ندارم آدم سالمی هستم ولی متاسفانه کسانی که در فضای ورزشی سالم کار می کنند، مورد هجمه قرار می گیرند. با بولدوزر از روی ما رد شوید ولی خوشحال نباشید که یک آدم سالم را می زنید. چون آدم سالمی را می زنید که در واقع با این کار خودتان را می زنید. از رسانه ها خواهش می کنم که از اخلاق سالم حمایت کنید. موضوعی در بازی با فولاد اتفاق افتاد و همه می گفتند چرا فکری این کار را کرده و آدم بد دهنی است ولی گذر زمان خیلی چیزها را ثابت کرد. رسانه ها باید به مربیانی که بی اخلاقی می کنند بپردازند. من در مصاحبه روز اولم گفتم؛ دوستی گفت قول قهرمانی می دهید و من گفتم قول قهرمانی نمی دهم ولی همه دوستان را به رقابت اخلاق مدارانه دعوت می کنم. یک نفر به تمرین ما آمده و همه تیم ما را می خواهند اخراج می کنند. آن اتفاق برنامه ریزی نبوده ولی اتفاقات بعد از این اتفاق برنامه ریزی شده است. فردا هم کمیته اخلاق یقه ما را می گیرد.

 

*شکوری: خوب نیست دوستان برای مناظره پرسپولیس زمان مشخص کنند
در شرایطی که زمانی از برنامه باقی نمانده بود، ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس برای پاسخ به اظهاراتی که در مورد این باشگاه در برنامه فوتبال برتر مطرح شده بود، روی خط آمد و ضمن تسلیت به مناسبت مرگ دلخراش مهرداد میناوند اینطور صحبت هایش را ارائه کرد: من برای آقای فکری احترام زیادی قائل هستم و او دوست من است ولی وقتی منافع باشگاه به میان می آید، باید ما هم حرف هایمان را بزنیم. معمولا زیاد دیده نمی شود که در برنامه های تلویزیونی به صورت مستقیم در مورد تیم رقیب صحبت شود؛  اینکه چرا مدیرعامل ما نمی آید یا عضو هیئت مدیره ما یا مناظره برگزار نمی شود و .... فکر می کنم اگر در مورد تیم رقیب صحبت کنیم، درست نیست. این یک چیز شخصی است و خودشان تشخیص می دهند که چه زمانی بیایند و صحبت کنند. اینکه یک شخص یا تیم دیگر مشخص کند، چه زمانی مناظره انجام شود، خوب نیست. به نظرم بهتر است هر 15 تیم دیگر لیگ برتر تمرکزشان را روی کار خودشان بگذارند. امیدوارم مثل ما همه تیم ها تمرکز را روی کار خودشان بگذارند.

 

پرسپولیس لیگ را به هم ریخته است
پس از اینکه صحبت های کوتاه ابراهیم شکوری خاتمه پیدا کرد و او خداحافظی کرد، محمود فکری با ادبیات تندتری به انتقاد از باشگاه پرسپولیس پرداخت و بخش پایانی صحبت هایش را چندان دوستانه خاتمه نداد. او در واکنش به حرف های معاون باشگاه پرسپولیس بیان کرد: بله کاملا حرف های آقای شکوری درست است. من خدمت ایشان عرض سلام و ادب دارم. وقتی صحبت می کنیم زیر و رو کشیدن ندارد و درست نیست که بگوییم تیم خاص. باید بگوییم خیلی از تیم پرسپولیس حمایت شده است. پرسپولیس لیگ را به هم ریخته است؛ خودش هر هفت روز بازی می کند و ما باید 5 روز یکبار بازی کنیم ولی نمی توانم بگویم مثلا آث میلان برنامه لیگ ما را به هم ریخته است. زمانی که استقلال دو ستاره گرفت، پرسپولیس آرزوی گرفتن یک ستاره را داشت، بعد ایشان ( اشاره به یکی از مصاحبه های ابراهیم شکوری) می گویند به اعتبار ما یک سری تیم ها به آسیا رفته اند. وقتی استقلال در آسیا بوده، پرسپولیس و آقای شکوری کجا بوده اند؟

من به عنوان سرمربی، مدیر و معاون تیم باید جلوی مسائل را بگیریم. آقای شکوری گفته به خاطر تیم ما یک سری تیم ها رفته اند آسیا. زمانی که من فینال آسیا بازی کرده ام و استقلال فینال بوده، آقای شکوری کجا بوده است. زمانی که استقلال ستاره آورده می گویند، زمین خاکی بوده است. در همان فینال مقابل جوبیلو ما 20 موقعیت داشتیم ولی نشد و نتیجه آنطور رقم خورد. ما 4 فینال آسیا را تجربه کرده ایم. اصلا از کری خواندن خوشم نمی آید. من سال گذشته گفتم چون پرسپولیس 10 امتیاز جلو است حقش است که قهرمان شود ولی نباید کری خواند. الان مشکل ما و خیلی از تیم ها با پرسپولیس است و نظم لیگ به خاطر این تیم به هم خورده است. باز هم می گویم در خیلی از 13 بازی در بحث داوری مشکل داشته ایم و اشتباهات داوری علیه استقلال بوده است. در پایان من و هواداران استقلال از برنامه فوتبال برتر می خواهیم که از باشگاه استقلال و حقش دفاع کنید.

دیدگاه‌ها