کد خبر : 1735258 | 14 بهمن 1399 ساعت 20:01 | 14.1K بازدید | 1 دیدگاه

شبکه های اجتماعی در غرق اسپانیا؛

غوغای لالیگایی ها در فضای آنلاین

لالیگا در شبکه های اجتماعی در فصل جاری بیشتر از همیشه دنبال می شود.

غوغای لالیگایی ها در فضای آنلاین

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه کادیز در نیمه اول فصل جاری بیشترین رشد تعداد دنبال کننده را در بین کل باشگاه ها در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک داشته است. از سوی دیگر سلتاویگو در بحث کامنت و تبادل نظر پیشگام است.

 

نبرد برای تیم های بزرگ فوتبال اسپانیا در شبکه های اجتماعی بسیار شدید است. اگرچه رئال مادرید و بارسلونا به عنوان دو باشگاهی که بخش عمده ای از توجه مخاطبان جهانی را به خود جلب می کنند در این امر پیشتاز هستند، اما دیگر باشگاه های لالیگا نیز تبدیل به نامزدهای جدی برای رسیدن به رتبه های بالای جدول در حوزه دیجیتال شده اند. باشگاه های زیادی وجود دارند که رشدی بیش از دو تیم بزرگ لالیگا را در نیم فصل اول را تجربه کرده اند.

 

1564391

 

این ثابت می کند که علاقه به تیم های لالیگایی فقط مختص به تیم های صدرنشین نبوده و خیلی بیشتر از اینهاست. صرف نظر از حضور در باشگاه های پرافتخار را دارند، می توان به صورت سازمان یافته هوادار جذب کرد.

 

بی تردید صعود به لالیگا می تواند بهترین راه برای افزایش دنبال کننده باشد. این موضوع تا حدی توضیح می دهد که چرا کادیز و هوئسکا تبدیل به باشگاه هایی شده اند که از نظر رشد درصد در سطح جهانی از اول ژوئن 2020 اول هستند.

 

نمایش های خوب کادیز، باشگاهی از آندلس و غلبه بر رئال مادرید و بارسلونا در این صعود نیز نقش داشته است. به طور کلی این دو باشگاه در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک 57.9٪ رشد داشته اند. آنها در این مدت بیش از 197 هزار دنبال کننده جدید داشته اند. هوئسکا نیز رشدی 20.5 درصدی را تجربه کرده که موید اهمیت بحث در فضای مجازی در مورد لالیگا است.

 

در کنار این دو باشگاه، تیم سوم با بیشترین رشد تیم سویا است. این تیم با اهداف بزرگ به دنبال کسب عناوین مهم بوده و یک مدعی جدی برای قرار گرفتن روی سکو در این فصل هستند. آنها در شبکه های اجتماعی با تقریبا 613 هزار دنبال کننده جدید، 15.4٪ رشد کرده اند. این باعث می شود آنها پس از بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به چهارمین باشگاه برتر در رده بندی بدل شوند.

 

1521538

 

26 میلیون دنبال کننده جدید

 

در ادامه ایبار (با رشد 15.2٪) و الچه (14.8٪) پنج تیم برتر را تکمیل کند. ختافه (14٪)، ویارئال (14٪)، گرانادا (11.8٪)، رئال وایادولید (11٪) و اوساسونا (10.5٪) 10 تیم برتر را تشکیل می دهند.

 

در کل طبق داده های جمع آوری شده توسط لالیگا، باشگاه های این لیگ بیش از 26 میلیون دنبال کننده جدید در نیم فصل اول داشته اند که این نشان دهنده افزایش قابل توجه علاقمندان به این لیگ در سراسر جهان است. همچنین تعداد کامنت های پست های باشگاه ها نیز افزایش یافته است.

 

هنگام صحبت در مورد تعامل که در واقع به مجموع واکنش های کاربران به یک پست یا تعداد بازدیدهای ویدئو اطلاق می شود، باید به سلتا و روش اصلی آنها برای برقراری ارتباط آنلاین نگاه کنیم. آنها از "پیکسل آرت" برای طرح های گرافیکی استفاده کرده اند که به گویی شخصیت های بازی ویدیویی دهه 1980 بازیکنان است. وقتی صحبت از توضیح افزایش واکنش ها می شود، باید به حضور سرمربی جدید این تیم ادواردو کودت نیز توجه کرد که با رقم زدن در پنج پیروزی متوالی در پایان 2020 با عملکرد عالی یاگو آسپاس در این امر نقش آفرینی کرد.

 

علیرغم اینکه سلتا در نیم فصل اول در کمترین تعداد پست در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر را داشته، اما واکنش کاربران به پست های زیاد بوده است. میانگین 1431 کامنت در هر پست، بالاترین میزان برای کل باشگاه های لالیگا بوده است. 3410 پست این تیم در این مدت بیش از 6 میلیون کامنت داشته است. به عبارت دیگر، سلتا کم صحبت اما پربیننده است.

 

هوئسکا نیز در این رده بندی از موقعیت خوبی برخوردار است. آنها تنها باشگاهی هستند که میانگین کامنت های آنها به سلتا نزدیک بوده و به 1408 رسیده است. تفاوت در مقایسه با سلتا این است که هوئسکا هنوز نتایج درخشانی نگرفته است. اما آنها با روحیه ای رقابت طلب برای پیروزی تلاش کرده و امتیازات کمتری نسبت به انتظارات کسب کرده اند.

 

کادیز نیز با میانگین 1217 در بین سه تیم اول قرار دارد. در رده چهارم گرانادا حضور دارد که در اروپا و همچنین اسپانیا با میانگین 1170 عملکرد خوبی داشته است. اوساسونا که ورزشگاه ال سادار را بازسازی کرده، با میانگین 1096 در رده پنجم قرار دارد. سپس ختافه، یکی از باشگاه هایی است که در دو بازار نقل و انتقالات اخیر بیشترین فعالیت را داشته  و آخرین تیم با میانگین بیش از 1000 کامنت در هر پست بوده است.

 

در ادامه الچه (971)، رئال بتیس (892)، رئال وایادولید (818)، اتلتیک بیلبائو (503) و سویا (489) ده تیم برتر را تشکیل داده اند. بر اساس این داده ها تقریباً 1.8 میلیارد کامنت از سراسر جهان در رسانه های اجتماعی ذکر شده طی نیمه اول این فصل گذاشته شده است.

 

این آمار در شبکه های اجتماعی موید این امر است که لالیگا به گوشه و کنار کره زمین رسیده و این رقابت فراتر از چالش های فتح عنوان است. در هر استادیومی، چه بزرگ و چه کوچک، همیشه تحولات جالبی در حال وقوع است. لالیگا نیز در این عصر دیجیتال بیش از هر زمان دیگری فعال و سرزنده به نظر می رسد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها