کد خبر : 1735352 | 15 بهمن 1399 ساعت 12:49 | 9.1K بازدید | 1 دیدگاه

چالش های برگزاری ACL در ایران؛

آذری: به میزبانی لیگ قهرمانان خوش‌بین نیستم

سعید آذری می‌گوید که اهواز توانمندی رعایت کامل پروتکل ها برای برگزاری متمرکز مسابقات را ندارد اما با این حال فولاد برای گرفتن میزبانی تلاش خواهد کرد.

آذری: به میزبانی لیگ قهرمانان خوش‌بین نیستم

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه فولاد خوزستان فعلا تنها تیم ایرانی است که برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا اعلام آمادگی کرده است. این در حالی است که تیم فولاد ابتدا باید یک بازی پلی آف را مقابل العین برگزار کند و سپس در صورت پیروزی نیز با تیم هایی از اردن، عربستان و قطر همگروه خواهند شد؛ سه کشوری که ادعای میزبانی این رقابت ها را دارند.

 

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به درخواست میزبانی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: الان باتوجه به این که تیم قطری در گروه ما هست، ما که استانداردهای ای اف سی را برای برگزاری متمرکز بازی ها، برگزاری مسابقات در یک استادیوم و رعایت پروتکل های بهداشتی این اتفاقات در اهواز نمی‌تواند بیفتد. ما این توانمندی را نداریم اما ما تمام داشته هایمان را پکیج کردیم و اعلام آمادگی کردیم.

 

او درباره احتمال میزبانی هم توضیح داد: این که مسئولان ای اف سی بیایند و بررسی کنند، بستگی به خودشان دارند. ما نگران بحث زمین مسابقه بودیم اما باتوجه به این که در فصل گرما هستیم، مشکلی بابت چمن نخواهیم داشت. دو سه هزار متر هم خزانه چمن آماده کرده ایم که اگر هرروز بازی بود، بتوانیم از آن استفاده کنیم اما همه این ها به بررسی ناظران بستگی دارد. ما اعلام آمادگی کردیم اما باید واقعیت را بپذیریم احتمال این که مخالفت کنند هم وجود دارد.

 

از آذری پرسیدیم که مهم ترین چالش تیم های ایرانی برای کسب میزبانی چیست؟ او پاسخ داد: هاسپیتالیتی اینجا با مشکل مواجه است، وقتی 4 تیم درجه یک فوتبال آسیا می‌آیند باید استانداردهای بالا را رعایت کنید، ما اعلام آمادگی کردیم اما چالش هایمان را می‌دانیم و بستگی به نظر ناظر ای اف سی دارد.

 

وی درباره تلاش دیگر تیم ها برای میزبانی اظهار داشت: من شنیدم پرسپولیس اعلام آمادگی نکرده و این را از رسانه ها خواندم.

 

از مدیرعامل فولاد پرسیدیم که آیا مشکلات مالی هم در گرفتن میزبانی یا عدم دستیابی به آن نقش دارند؟ او گفت: شما اگر منابع اقتصادی را در بودجه نبینید که مزید بر علت خواهد شد. ما این را در بودجه اول سال ندیدیم چون طرح ای اف سی یک طرح نو بود، سال مالی ما رو به اتمام است و اگر ابتدای سال این را می‌گفتند ما می‌توانستیم در بودجه ببینیم و این یکی از اساسی ترین مشکلات خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها