کد خبر : 1735530 | 16 بهمن 1399 ساعت 12:29 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه؛ برگی از تاریخ

خاطرات گذشته ورزشی از مردان و تیم هایی که چندین دهه قبل برای این مملکت افتخار آفرینی کردند همیشه جذاب و خواندنی است .خاطرات کسانی که جزئی از تاریخ این ورزش هستند و روزگاری عکس و مطالشان در مجلات هفتگی و ... به وفور یافت می شد.

ستون تازه ورزش سه؛ برگی از تاریخ 

  به گزارش"ورزش سه "، برگی از تاریخ نام مطلبی است که قرار است ازامروز به صورت روزانه در سایت ورزش سه برای شما عزیزان تهیه و ارائه گردد. یادآوری اخبار و تصاویری از دهه های 50و 60و اوایل دهه 70که دنیای خبری محدود به دو مجله هفتگی دنیای ورزش و کیهان ورزشی بود و روزهای شنبه تا ساعت 9صبح در دکه های مطبوعاتی اثری از آنها دیده نمی شد و هرکس نسخه ای از آنها را داشت تا آخر هفته به تمامی اهل محل و دوستان آن شماره را قرض می داد و دوباره روز از نو و هفته ای دیگر.


این داستان کسانی  بود که این روزها گرد پیری را در چهره شان می شود دید و ما قرار است مروری کنیم خاطرات نوستالژی نسلی را که بدون توجه به تمامی مشکلات، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی را پر می کردند و عاشقانه قهرمانان آن روزها را تشویق می کردند. قبل از هر چیز برای شروع تشکر ویژه داریم  از آقای یعقوب تیموری که با گردآوری این گنجینه زیبا داشته های خود را از طریق ورزش سه  با شما همراهان عزیز به اشتراک می گذارند تا آنچه را که در نسل های گذشته اتفاق افتاده است ببینیم و به خاطر بسپاریم و مرور کنیم. 


لحظات شیرین و تلخ ورزش ایران در این سالها کم نبوده و ما با هم قرار است مرور کنیم دنیای پر از خاطره و جاودانه ورزش را در جای جای ایران و به یاد بیاوریم مردان و زنان را که روزگاری حرف اول ورزش این مملکت را می زدند و این روزها کمتر به یادآنها هستیم. این تنها کاری است که از ما برمی آید تا بمانیم در کنار خاطره سازانی که به خاطره ها پیوستند. (محمدرضا تقی خانی)

 

*دعوت ملی پوشان برای دیدار با تایلند و بنگلادش 


تیم ملی ایران در راه مقدماتی جام جهانی 1990ایتالیال با تیم های تایلند، بنگلادش و چین همگروه بود . پرویز دهداری سرمربی وقت تیم ملی  در بستر بیماری بود و رضا وطن خواه هدایت ایران به عهده داشت . ایران در 4اسفند با سه گل کریم باوی ، سیروس قایقران و محسن گروسی در تایلند براین تیم چیره شد و در برابر بنگلادش به سختی با دو گل کریم باوی و محمدحسن انصاری فر تایلند را با نتیجه دو بریک از پیش رو برداشت . دیداری که بنگلادشی ها قبل از گلزنی ایران یک پنالتی را ازدست دادند . این بنگلادش در تهران هم موی دماغ ایران شد و با گل دقایق پایانی مرفاوی با یک گل شکست خود . بازی ضعیف ایران و آمدن مهدی مناجاتی به عنوان سرمربی تیم ملی  و دعوت از فرشاد پیوس و محسن عاشوری باعث شد تا ایران در بازی برگشت تایلند با سه گل ببرد. دوگل از فرشاد پیوس که به زاویه مخالف زده شد به همراه گل محسن گروسی نتیجه را برای ایران سه بر صفر کرد.رحلت امام خمینی باعث شد تا بازی ایران و چین به مدت 40روز به تعویق بیافتد . در بازی رفت ایران  در چین دو بر صفر شکست خورد تا پیروزی 3بردو ایران در تهران برابر چین در حضور 90هزار تماشاگر هم نتواند ایران را به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برساند. ایران در حالی که با سه گل افتخاری ، گروسی و فرشادپیوس برابر چین جلو بود در 5دقیقه دوگل دریافت کرد تا به آنچه می خواهد نرسد. چین بعد از بازی با ایران با دو گل که در پنج دقیقه اول بازی زد برابر تایلند پیروز شد تا باآروآژ گل بهتر به مرحله بعد برود و ایران چوب  دو بازی ضعیف برابر بنگلادش را بخورد و خیلی راحت از دور رقابتها کنار برود.

 

1569131

دیدگاه‌ها