کد خبر : 1735545 | 16 بهمن 1399 ساعت 13:15 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

اوت دستی تنها تاکتیک پیکان نیست

اخباری: جلوی تارتار درس پس می‌دهم

سرمربی ماشین‌ سازی تبریز گفت بنده افتخار شاگردی تارتار را دارم و امیدوارم فردا بتوانم درس پس بدهم.

اخباری: جلوی تارتار درس پس می‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، تیم های پیکان و ماشین سازی که جایگاه حساسی در جدول رده بندی دارند، فردا در استادیوم شهدای شهر قدس به مصاف هم می روند. سعید اخباری سرمربی تبریزی ها در نشست خبری دیدار فردا گفت که پرتاب اوت دستی، تنها تاکتیک پیکانی ها نیست.


سعید اخباری در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: من هم فقدان علی انصاریان را تسلیت می‌گویم که سابقه بازی در فوتبال تبریز را هم دارد. همچنان آرزوی آمرزش تمام از دست رفتگان براساس کرونا و سلامتی هموطنان را دارم. ما فردا با پیکان بازی داریم تیمی که تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان بسیار خوب است. یکی از فنی ‌ترین مربیان ایران، آقای مهدی تارتار سرمربی این تیم است که بنده افتخار شاگردی ایشان را داشتم و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم که امیدوارم فردا بتوانم خوب درس پس بدهم.


او درباره اینکه ماشین سازی خوب بازی می کند و کیفیت خوبی دارد ولی در نتیجه گیری ناکام است، گفت: ما سعی کردیم تیمی که تازه کنار هم شکل گرفته و تنها یک بازیکن از فصل گذشته باقی مانده و تمام نفرات جدید هستند و حدود 20 بازیکن به این تیم آمده اند را کنار هم هماهنگ کنیم. در تمرینات سعی کردیم سبک های مختلف فنی را با بچه ها کار کنیم هم زمانی که صاحب توپ هستیم برنامه داشته باشیم و زمانی که رقیب صاحب توپ است بتوانیم بازی را حفظ کنیم. کمی باخت ها به لحاظ روحی به بازیکنان ما ضربه زده است. وقتی بازی را به تساوی می کشانیم، باید برای گل دوم تلاش کنیم. اما باید نتیجه بگیریم که شرایط روحی تیم بهتر شود.


وی گفت: همه دیدند که تیم ما در دو سه بازی مستحق شکست نبود و نباید می ‌باختیم. مطمئن باشید یک جایی این بدشانسی ها تمام می شود و این تیم به برد که برسد، پیروزی های متوالی بدست می آورد که امیدواریم این اتفاق از فردا رخ بدهد. ما بازیکنان با کیفیتی داریم و فوتبال با کیفیتی هم ارائه می‌ کنیم و مطمئن هستم به نتیجه گیری که برسیم، می ‌توانیم شرایط را تغییر دهیم. سبک بازی پیکان هم به نوعی است که به ما کمک می‌ کند بازی بهتری ارائه کنیم و با توجه به سیک بازی پیکان، تغییراتی خواهیم داشت.

 

1569152

 

اخباری در پاسخ به این سؤال که آیا ماشین ‌سازی برای بقا در لیگ برتر امیدی دارد یا نه، گفت: کاملاً امیدواریم که این تیم در لیگ برتر بماند. به خصوص پتانسیلی که بازیکنان ما مقابل پرسپولیس، فینالیست آسیا نشان دادند. همچنین بازی مقابل مس رفسنجان، تراکتور و سپاهان آنها نشان دادند پتانسیل ماندن در لیگ برتر را دارند و این اتفاق رخ می دهد. با اولین سه امتیاز را که بگیریم تمام بحران های روحی بچه ها به پایان می رسد.


وی در واکنش به این سؤال که تیم پیکان تا به حال دو امتیاز از اوت دستی گرفته است و چه راهکاری برای مقابله با این تاکتیک تیم حریف دارد، گفت: البته پیکان بیشتر از دو امتیاز از اوت دستی گرفته است، اما هر تیمی بود از این پتانسیل استفاده می‌کرد و ما هم احترام می ‌گذاریم. سعی می ‌کنیم با تدابیری که داریم مقابل اوت دستی‌ ها را بگیریم که ابتدا باید با بستن فضاها و سپس نقشه‌های دیگر کار خود را پیش ببریم. پیکان مانند ماشین سازی تیمی ریشه ‌دار و قدیمی است، مدیران خوب و فوتبالی در این تیم هستند و یک کادرفنی بسیار حرفه ای هم در این تیم حضور دارد. تاکتیک آنها فقط اوت دستی نیست و تاکتیک ‌های دیگری هم دارند که ما به شناخت از آنها رسیده‌ ایم. آنها یک تیم دونده ای هستند. البته ما فردا تغییر تاکتیک و تغییر در ترکیب تیم را داریم و با توجه به اتفاقاتی که از آقای تارتار یاد گرفتم، سعی می ‌کنیم یک بازی خوب انجام دهیم.
اخباری در پایان گفت: تنها ایراد بازی این است که فردا پخش زنده نیست و یکی از نقاط ضعف تیم هایی مانند پیکان و سایپا است. ممکن است اتفاقات داوری دیده نشود. البته ما باید به داور بازی فردا کمک کنیم و داور جوانی است که نباید استرس به او بدهیم. با این حال نمی ‌دانم این چه رسمی است که در فوتبال ایران سعی دارند صحنه‌های 50-50 را به سود تیم میزبان سوت بزنند در حالی که من تمام فوتبال‌های اروپایی را دنبال می ‌کنم و تا به حال چنین چیزی را ندیدم. اصلاً میزبانی یا میهمانی در قضاوت داوران اروپایی معنایی ندارد، با این حال تا به حال نشده چه ما میزبان باشیم چه میهمان صحنه‌های 50-50 را به سود ما سوت بزنند. با این حال تنها خواسته‌ای که داریم این است که در بازی فردا عدالت رعایت شود.

دیدگاه‌ها