کد خبر : 1735720 | 17 بهمن 1399 ساعت 13:03 | 101.7K بازدید | 11 دیدگاه

اوج انتقاد از تراکتور بعد از سومین باخت خانگی

سئوالات مهم درباره احسان ، اشکان و مسعود!

آینده تراکتور مبهم تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد؛ تیم به میانه های جدول رسیده و کسی نمی‌داند مسئول نتایج تیم دقیقا چه کسی است.

 سئوالات مهم درباره احسان ، اشکان و مسعود!

 

به گزارش "ورزش سه"، شجاعی 90 دقیقه خودش را در زمین نگه داشت تا بعد از بازی کاربران توییتر با شوخی این تصمیمش را نقد کنند و بنویسند که فقط خودش می‌توانست تا آخر «مسعود شجاعی» را در ترکیب اصلی قرار دهد. اما اتفاقا نمایش او به عنوان کاپیتان تیم میزبان، قابل قبول بود. بیشتر از تمام بازیکنان هجومی پاس داد، یک پاس کلیدی ارسال کرد، چهار کنش دفاعی داشت و دریبل موفق نیز زد و احتمالا اگر هدایت تراکتور برعهده شخص دیگری بود، بازهم در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت. اما رابطه شجاعی و تراکتور، فراتر از یک بازیکن داخل زمین است.

 

 

1. شجاعی بازیکن یا شجاعی مربی؟


در تبریز همه منتظرند تا بفهمند تصمیم مسعود شجاعی برای آینده فوتبالش چیست؟ می‌خواهد سرمربی تراکتور باشد یا همچنان دوست دارد به دوران بازی ادامه دهد؟ نکته مهم این است که شجاعی به عنوان بازیکن، همچنان ستاره ای طراز اول محسوب می‌شود اما این که همزمان بخواهد از داخل زمین زمین را هدایت کند، شاید گزینه جذابی باشد اما چشم اندازش موفقیت آمیز به نظر نمی‌رسد. موقعیت فعلی برای شجاعی ایده آل به نظر می‌رسد اما تراکتور باید هرچه زودتر تکلیفش را بداند.

 

 

2. فصل نقل و انتقالات؛ چه کسی می‌آید؟


تراکتور در ابتدای نیم فصل نقل و انتقالات موفقیت آمیزی نداشت و نمی‌توان برای این ناکامی تنها علیرضا منصوریان و محمدعلیپور (سرمربی و مدیرعامل) را تقصیرکار دانست. علیپور که از میانه های راه به جمع تی تی ها اضافه شد و منصوریان نیز نسبت به عدم خرید برخی از بازیکنان مورد نظرش دلخوری داشت. حالا میراث نقل و انتقالات تابستانی به شجاعی رسیده؛ اسکواد نامتوازن که به جز پست دروازه، در تمام پست ها مشکل دارد. اما چه ستاره ای در دسترس تراکتور است؟ تی تی ها به وضوح کم ستاره شده‌اند و روی نیمکت هم مهره خاصی ندارند اما در بازار هم بازیکن بزرگی دیده نمی‌شود و بعید است که تغییر آنچنانی در فهرست تراکتور ایجاد شود. اما سوال هم تر از پرسش پیشین؛ چه کسی قرار است لیست بدهد و چه کسی قرار است بازیکن بخرد و دست آخر چه کسی مسئولیت نتایج را برعهده خواهد گرفت؟

 

 

3. اشکان دژاگه کجاست و چه می‌کند؟


ستاره ای که لقب «گلادیاتور» را از سکوهای تی تی گرفت، با روزهای اوجش فاصله جدی دارد. او حساس ترین بازی های فصل (پرسپولیس و استقلال) را از دست داد و این در حالی رقم خورد که باشگاه تراکتور فارغ از سرمربیگری منصوریان و شجاعی، حساب ویژه ای روی این بازیکن برای فصل جاری باز کرده بود. دژاگه در ماه های اخیر به خاطر مصدومیت چند هفته ای را در آلمان سپری کرده و حتی در اردوی تهران هم غیبت داشت و نکته مهم این است که کسی هم درباره او توضیح شفافی نمی‌دهد.

 

1569445

 

4. راه حل ناکامی ضعف دفاعی و هجومی؟


تراکتور در این فصل ضعف جدی در خط دفاعی داشته. لازم نیست که 14 بازی تراکتور را دیده باشید تا به این نکته پی ببرید؛ تراکتور نزدیک به 20 موقعیت در ورزشگاه خانگی به استقلال و پرسپولیس داد و چهار گل هم خورد تا حساس ترین بازی های فصل را واگذار کند.

 

 

سرخپوشان تبریزی این فصل 12 گل خورده داشته اند و با تغییرات بسیار زیاد در خط دفاع، به استقبال رقبا رفته اند. نکته جالب این که پرسپولیس در سال های اخیر با دریافت میانگین 15 گل خورده قهرمان لیگ برتر شده اند اما تراکتور تا حالا گل خورده نزدیک به همین میزان دارد. در خط حمله هم اوضاع مساعد نیست و میانگین گل زده عدد کمتر از یک را نشان می‌دهد. راه حل مسعود شجاعی و سه دستیارش برای این مشکل چیست؟

 

 

5. بهترین بازیکن تیم چگونه تعویض شد؟


احسان حاج صفی روز گذشته یکی از بهترین بازیکنان تیم تراکتور بود و اتفاقا دو بار با شوت از راه دور، دروازه پرسپولیس را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما ناگهان تعویض شد و جای خود را به امین اسدی داد. این در حالی است که احسان حاج صفی بازیکن شوتزن است که توانایی ارسال توپ را هم دارد و این فصل نشان داده که حتی در گلزنی هم از بازیکنانی چون امین اسدی عملکرد بهتری داشته و تعویضش بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در واقع کادرفنی تراکتور باید به خروج این بازیکن پاسخ دهد چرا که در 6 دقیقه پایانی مسابقه، او می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد.

 

 


6. آقای مالک چه موضعی دارد؟


نکته مهمی که شاید رابطه تراکتور - شجاعی را تعریف کند، موضع محمدرضا زنوزی درباره اوضاع است. هیچ کسی در تراکتور بیش از او قدرت ندارد و حتی مدیران عامل نیز از اختلاف نظر با او سلامت خارج نشده اند و به در خروجی باشگاه رسیده اند.

 

بنابراین کلید حل تمام مسائل باشگاه تراکتور در دست زنوزی است و حالا او که تمام قد از شجاعی حمایت کرده بود، باید موضع خود را شفاف بیان  تا بشود به پرسش های قبلی هم پرداخت.

 

 

نویسنده: محمد همتی

 

دیدگاه‌ها