کد خبر : 1736430 | 20 بهمن 1399 ساعت 14:34 | 20.7K بازدید | 2 دیدگاه

افزایش 70 درصدی قراردادها علیه تزریق پول

توضیح نارضایتی مالی در استقلال از زبان معاون اقتصادی

مشاور اقتصادی مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد مباحث مالی این باشگاه طی 4 ماه گذشته، گزارشی را ارائه کرد.

توضیح نارضایتی مالی در استقلال از زبان معاون اقتصادی

به گزارش "ورزش سه"، مشکلات مالی استقلال و رقم پرداختی به بازیکنان، به یکی از مباحث اصلی پیرامون باشگاه استقلال تبدیل شده است که منجر به اعتراض بازیکنان پس از بازی با نساجی شد. سهیل یحیی زاده مشاور اقتصادی مدیرعامل باشگاه استقلال  در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در مورد مباحث مختلف مالی صحبت هایی را مطرح و اعلام کرد به دلیل افزایش رقم قرارداد بازیکنان نسبت به سال گذشته، درصد پرداختی به آنها، عدد کمی بوده در صورتی که اگر همان رقم قراردادهای سال گذشته را مدنظر قرار دهیم، با پرداختی های امسال می شد تا 70 درصد از مبلغ قرارداد آبی پوشان را پرداخت کرد.
در زیر، صحبت های یحیی زاده مشاور اقتصادی مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد مسائل مختلف مالی باشگاه، مرور می کنیم:

 

* کف درآمد سالیانه استقلال، 80 میلیارد تومان است
مواردی از نظر اقتصادی و مالی هست که هواداران استقلال و اصحاب رسانه باید در مورد آن مطلع شوند و گزارشی پیرامون عملکرد اقتصادی باشگاه باید منتشر می شد. اتفاق خیلی مثبتی که در باشگاه استقلال رخ داد و آن، تضمین درآمد سالیانه 80 میلیارد تومانی به مدت 3 سال برای باشگاه استقلال است که این امر با حضور گروه های وب در باشگاه به انجام رسید. این مسئله تبعات خیلی مثبتی برای استقلال دارد مخصوصا که با شرایط فعلی، باشگاه استقلال در بازار سرمایه قرار است عرضه شود و این تضمین کف درآمد، باعث می شود که عرضه سهام باشگاه در بورس، با اطمینان بهتر و شرایط بهتری برای سهامدار ایجاد کند.

 

* 30 میلیارد تومان به بازیکنان پرداخت شده است
اتفاق مثبت دیگری که در این 4 ماه توسط مددی مدیرعامل باشگاه رخ داد، جذب منابع مالی در این 4 ماهه بود. این منابع مالی، مبلغی را در حدود 68 میلیارد تومان بود که به صورت درآمد تضمین شده و تحقق یافته در این مدت اتفاق افتاده که شاید در سنوات گذشته در باشگاه استقلال، اتفاق بی نظیری بوده است. از محل هزینه کرد این 68 میلیارد تومان همانطور که در صورت های مالی باشگاه نیز عنوان شده است، 58 میلیارد آن درآمد اختصاصی باشگاه از محل کارگزارانی بوده است که باشگاه جذب کرده است. 30 میلیارد از این مبلغ، برای قراردادهای فصل جاری بازیکنان پرداخت شده است. همانطور که عنوان شد، قرارداد بازیکنان در لیگ امسال نسبت به فصول گذشته رشد چشمگیری داشته که این به دلیل تعهداتی است که مدیران قبلی ایجاد کرده اند. با وجود اینکه تاکنون 30 میلیارد تومان پرداخت شده، درصد پرداختی نسبت به فصول قبل کاهش یافته که دلیل آن، همان افزایش قرارداد بازیکنان است.

 

* 38 میلیارد بابت بدهی های گذشته پرداخت شده است
مابقی 38 میلیارد تومانی که باشگاه جذب درآمد داشته است، جهت بدهی هایی که باشگاه در منابع ارزی و ریالی داشته است، پرداخت شد. از جمله آن، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه است که با پرداخت از این محل، بازگشایی شد. به واسطه بحث مجوز حرفه ای، بدهی های گذشته که باید تسویه می شد، از محل این درآمد پرداخت گردید. مدیران فعلی باشگاه استقلال، میراث دار بدهی های 4 ، 5 مدیریت قبلی بود که در مدت 4 ماه این بدهی ها پرداخت شد که این اتفاق خیلی مثبتی بود و صورت های مالی از حالت زیان ده خارج و به سوددهی رسید که این مسئله، به واسطه جذب منابع مالی رخ داد.

 


* استقلال بهترین لباس را بین تیم های لیگ دارد
در بحث منابع لجستیکی، اتفاقات خوبی برای باشگاه رخ داد. قرارداد سه زمین تمرین اختصاصی برای باشگاه منعقد شد و براساس نیازی که کادرفنی داشت، بازیکنان از فضای تمرینی استفاده می کردند. مبلغ قرارداد زمین تمرین نفت تهرانسر تا پایان سال به صورت کامل پرداخت شده و اکنون در حال ترمیم است و پس از اینکه از زیرکشت خارج شود، این زمین تمرین در تاریخ 5 اسفند مطابق تعهدی که مجموعه نفت داده است، در اختیار باشگاه قرار می گیرد. در بحث اعزام بازیکنان برای مسابقات، در این چند وقت تیم با پرواز چارتر راهی شهرهای دیگر شد تا سلامت بازیکنان به خطر نیفتاد. در بحث هتل هایی که بازیکنان مستقر هستند، اتفاقات خوبی رخ داد. موارد حاشیه ای که در مورد هتل ایجاد شد، صحت ندارد. باشگاه استقلال در فصول قبل به مجموعه های مختلفی بدهکار بود که این مبالغ تسویه حساب کامل انجام شده است. با وجود اینکه دوستان پرداخت خوب و روتین باشگاه را دیدند، شیطنت هایی به وجود آمد که از باشگاه استقلال درخواست تسویه مطالبات گذشته شد که این امر نیز در حال انجام است. مواردی نظیر تغذیه، لباس و این دست قبیل به صورت کاملا حرفه ای در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. حتی بحث لباس تمرین ، مسابقات و موارد دیگر، می توان گفت استقلال بهترین لباس را بین تمام تیم های لیگ برتری دارد. هم از نظر جنس و هم از نظر کیفیت و بابت این قضیه، استراتژی باشگاه این است که بهترین کیفیت را در اختیار باشگاه قرار است. اتفاق های خیلی خوبی هم در راه است که ان شالله بحث کمپ اختصاصی استقلال توسط مدیرعامل باشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

* فکری در جلسه با مددی پیگیر مطالبات بازیکنان بود
گلایه هایی از سمت سرمربی نسبت به اصحاب رسانه بود که نسبت به تیم صدرنشین لیگ بی اخلاقی هایی صورت گرفته است. آقای مددی در این جلسه حمایت کامل خود از مجموعه تیم و سرمربی را اعلام کرد و گفت که برخی از این حاشیه هایی که برای استقلال پیش می آید آن هم با وجود صدرنشینی، به واسطه دشمنان دوست نمایی هست که متأسفانه در حال انجام اقداماتی هستند که قصد تفرقه اندازی بین تیم را دارند. آقای مددی و فکری متفق القول حمایتشان را از تیم اعلام کردند مطالبات بازیکنان نسبت به قراردادهایشان توسط آقای فکری پیگیری شد که قرار است با توجه به بحث مالی باشگاه، ان شالله مطالبات بازیکنان پرداخت خواهد شد.

 

1568677

 

* جذب اسپانسر بر عهده های وب است
کف تضمین پرداختی شرکت های وب، روی مبلغ 80 میلیارد تومان است. بحث جذب اسپانسر نیز برعهده خود شرکت کارگزار یعنی های وب است که این کار را باید انجام دهد. طبق قرارداد، کف تضمینی توسط کارگزار 80 میلیارد است و در صورتی که های وب مازاد بر این مبلغ را کسب کند، بین باشگاه و شرکت های وب تقسیم می شود.

 

* قرارداد بازیکنان 60 تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است
قراردادهای بازیکنان به این شکل بوده است که بعضی از آنها 15 درصد دریافتی داشته اند و بعضی ها نیز تا 60 درصد از مبلغ قراردادشان را نیز دریافت کرده اند و این عدد 15 درصد، میانگین پرداختی به همه بازیکنان است. با توجه به اینکه قراردادها نسبت به سنوات گذشته افزایش 60 تا 70 درصدی داشته است، با اینکه مبلغ 30 میلیارد تومان نسبت به بودجه سال گذشته استقلال نیز عدد بزرگی است، شاید به اندازه 70 درصد بودجه سال قبل باشگاه است. یعنی قرارداد بازیکنان به طور میانگین 70 درصد افزایش پیدا کرده است و اگر قراردادها براساس سال قبل ثبت می شدند، این مبلغ 30 میلیارد تومان، حدود 60 تا 70 درصد قرارداد بازیکنان را می توانست پرداخت کند. اگر بدهی های ارزی و ریالی مدیران گذشته نبود، این 68 میلیارد تومان که توسط مدیریت باشگاه و آقای مددی جذب شده است، می توانستیم نزدیک به 70 درصد قراردادهای فصل جاری بازیکنان را تسویه کنیم. نکته مهم این است که این مبلغ 68 میلیارد تومان جذب شده، شامل مباحث آسیایی نمی شود.

 

* خبرهای خوبی از کمپ حجازی در راه است
متأسفانه کمپ ناصر حجازی در دوران مدیریت قبلی، به صورت غیرقانونی و بدون رعایت تشریفات قانون معاملاتی واگذار شده بود که اقدام قضایی در این زمینه صورت گرفته است و خلعیت از پیمانکار آن در حال انجام است. ان شالله در اسرع وقت با حفظ تشریفات قانونی، جابجایی اتفاق خواهد افتاد. برنامه های بلند مدتی برای کمپ ناصر حجازی اندیشیده شده است و طی روزهای آینده خبر خوبی در این زمینه توسط مدیرعامل باشگاه اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها