کد خبر : 1736603 | 21 بهمن 1399 ساعت 12:52 | 42.4K بازدید | 0 دیدگاه

فریم‌هایی خاطره انگیز و جذاب از تقابل 9 سال پیش

پرسپولیس – مس ؛ قرار سرمربیگری پروین و کی‌روش

امروز دومین تقابل پرسپولیس با مس رفسنجان در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد؛ اولین و تنهاترین تقابل دو تیم مربوط به جام حذفی و زمانی که حریف در دسته اول حضور داشت مربوط می‌شود.

پرسپولیس – مس ؛ قرار سرمربیگری پروین و کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی امیدوار است با برتری خانگی مقابل حریف خود، جایگاه مناسبی در جمع مدعیان فصل بیستم به خود اختصاص دهد و مس رفسنجان نیز با هدایت محمد ربیعی امیدوار است به عملکرد مثبت چند هفته اخیر خود تداوم بخشد. این دومین تقابل رسمی دو تیم محسوب می‌شود. پرسپولیس و مس رفسنجان اولین بار در چارچوب جام حذفی و با هدایت حمید استیلی برابر یکدیگر قرار گرفته بودند و اکنون بعد از 9 سال بار دیگر دو تیم برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

 

بعد از 9 سال اکنون همه چیز دو تیم متفاوت شده است. مس رفسنجان که در آن مقطع در جدول لیگ آزادگان نیز در رده آخر قرار داشت، اکنون جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورده است و پرسپولیس نیز از تیمی که هواداران کاملا با آن قهر کرده بودند، به امید دوباره قهرمانی آن هم برای پنجمین فصل پیاپی تبدیل شده است.

 

1570791

هادی نوروزی، کاپیتان فقید سرخ‌ها نیز در این بازی موفق به گلزنی شده بود اما داور بازی به نشانه آفساید مانع از برپایی شادی گل وی شده بود.

 

سوم آبان سال 90 و در حالیکه سکوها کاملا از پرسپولیس ناامید شده بودند و قهری بزرگ را با این تیم داشتند، با تنها 2 هزار هوادار به حمایت تیم مقابل مس رفسنجان پرداختند و در نهایت برتری 2-1 تیم خود را در چارچوب جام حذفی شاهد بودند. روزی که بعد از دریافت گل بخودی توسط پرسپولیس و ناامیدی هواداران، آنها علی پروین که در این بازی در جایگاه ویژه حضور یافته بود را به شدت تشویق کرده و خواهان قبول سرمربیگری این تیم توسط اسطوره بازنشسته باشگاه را شدند.

 

1570789

شیث رضایی، کاپیتان پرحاشیه اسبق پرسپولیس در این بازی زننده تک گل تیمش در وقت‌های عادی بازی بود که اینچنین شادی گلش را با جواد کاظمیان تقسیم می‌کند.

 

1570790

از این جمع که برای شادی گل شکل گرفته، تنها محمد نوری همچنان دوران بازی را دنبال می‌کند و این روزها در پیکان حضور دارد. محمد منصوری، علیرضا نورمحمدی و شیث رضایی مدت‌هاست از فوتبال خداحافظی کرده‌اند.

 

در آن روز که کارلوس کی‌روش و مهدی تاج نیز در استادیوم حاضر بودند، ابتدا این شیث رضایی بود که برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا این تیم نیمه اول را با برتری راهی رختکن شود اما در دقیقه 85 مس رفسنجان روی گل بخودی علیرضا نورمحمدی بازی را به تساوی کشاند تا خشم اندک هواداران حاضر روی سکوها بالا رود و علیه تیم موضع بگیرند. با این حال در دقیقه 118 این محمد نوری بود که گل برتری و صعود تیمش را به نام خود کرد و سرخ‌ها از این مرحله عبور کردند.

 

1570792

حمید استیلی که تحت فشار شدید هواداران به دلیل ناکامی سرخ‌ها در آن مقطع قرار داشت، بعد از برد تیمش مواضع تندی علیه عادل فردوسی‌پور گرفت و او را بابت دعوت جواد کاظمیان به برنامه‌اش مواخذه کرد!

 

نکته جالب توجه اینکه در کنار اصرار اندک هواداران حاضر در استادیوم برای سرمربیگری علی پروین، در بین دو نیمه نیز آنها از علی پروین درخواست کردند تا با برکناری حمید استیلی، کارلوس کی‌روش را سرمربی این تیم کند که بعد از ترجمه این خواسته برای سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی، او با لبخند از این موضوع گذشت.

 

دو تیم البته در ابتدای فصل جاری و در دیداری تدارکاتی برابر یکدیگر در پیش فصل قرار گرفته بودند که مس رفسنجان با هدایت محمد ربیعی موفق شده بود در استادیوم شهید کاظمی، شاگردان یحیی گل محمدی را با سه گل شکست دهد.

 

1570788

حلقه شادی پرسپولیسی‌ها با کاپیتانی حسین بادامکی، سرپرست این روزهای شهرخودرو بعد از گلزنی محمد نوری و صعود این تیم به مرحله بعدی جام حذفی.

 

1570795

مازیار زارع، هافبک سابق پرسپولیس نیز این روزها در سمت سرمربیگری ملوان انزلی در تلاش است تا حسرت تیمش برای بازگشت به لیگ برتر را پایان دهد و در آن بازی از روی نیمکت و با پای مصدوم شاهد نمایش تیمش بود.

 

1570796

بازوبند کاپیتانی پرسپولیس در این بازی چند بار دست به دست شد و محمد نصرتی، سرمربی حال حاضر پارس جنوبی نیز برای دقایقی آن را در این جدال بر بازو داشت.

 

1570794

جواد کاظمیان، ستاره اسبق پرسپولیس که این روزها وضعیت روحی مناسبی را با توجه به درگذشت میناوند و علی انصاریان پشت سر نمی‌گذارد، تلاش زیادی برای باز کردن دروازه مس رفسنجان داشت که البته بی نتیجه ماند.

 

1570797

تصویری از گلزنان پرسپولیس در تنها تقابل با مس رفسنجان؛ محمد نوری و شیث رضایی. امروز گلزن پرسپولیس کدام بازیکن خواهد بود؟

 

1570798

استیلی که در آن بازی با توجه به موقعیت تیمش در تلاش بود از تمام پتانسیل برای عبور از حریف دسته اولی سود ببرد، در لحظات پایانی وحید هاشمیان، مهاجم خود را نیز به زمین فرستاد. بازیکن بااخلاق سرخپوشان که اکنون در سمت مربیگری تیم ملی در کنار دراگان اسکوچیچ حضور دارد.

 

1570802

امیرحسین فشنگچی نیز یکی دیگر از معدود بازیکنانی است که در آن بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و هنوز دوران بازی را سپری می‌کند. او این روزها در تیم دسته اولی هوادار تهران و در کنار رضا عنایتی در تلاش برای صعود به لیگ برتر است.

 

1570801

تساوی پرسپولیس و مس رفسنجان در پایان 90 دقیقه و بازیکنانی که امیدوارند شرایط در ادامه مسابقه به سود آنها شود و غافلگیری مقابل حریف دسته اولی خود را تجربه نکنند. علیرضا حقیقی دروازه بان سرخ‌ها نیز این روزها در گل گهر سیرجان و زیر نظر امیر قلعه نویی کار را دنبال می‌کند. محسن عاشوری نیز به عنوان سرمربی بادران کار را پیش می‌برد.

 

 

1570800

این هم صحنه‌ای که سرخ‌ها در آزادی و در دقیقه 85 مقابل حریف دسته اولی خود غافلگیر شدند و توسط علیرضا نورمحمدی گل به خودی دریافت کردند.

 

1570799

با این حال سرانجام این بازی برای حمید استیلی خوب پیش رفت و او موفق به شکست حریف دسته اولی و عبور از این مرحله شد. امروز یحیی گل محمدی مقابل حریف مدعی خود چه شرایطی را دنبال خواهد کرد؟

 

1570803

این هم عکس تیمی مربوط به 9 سال پیش مس رفسنجان برابر پرسپولیس در جام حذفی است.

دیدگاه‌ها