کد خبر : 1736813 | 22 بهمن 1399 ساعت 19:26 | 318.2K بازدید | 3 دیدگاه

صفحات مجازی ۲ فوتبالیست فقید بدون دسترسی؛

اینستاگرام میناوند و انصاریان بسته شد(عکس)

صفحات اینستاگرام زنده‌یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان دیگر مطلب جدیدی نخواهد داشت و محتوای پست‌های قبلی نیز تغییر نمی‌کند.

اینستاگرام میناوند و انصاریان بسته شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مرحوم مهرداد میناوند و علی انصاریان، دو پیشکسوت فوتبال در حالی چشم از جهان فرو بستند که در سال‌های آخر عمرشان فعالیت زیادی در فضای مجازی داشتند و با کُری‌خوانی یا درج مطالب و ویدئوهای طنز، مخاطبان پُرشمار و میلیونی را هم جذف کرده بودند.

 

طی دو هفته گذشته جامعه فوتبال در غم از دست دادن دو بازیکن قدیمی خود عزادار شد و هم‌بازیان و هواداران آنها که هنوز جان‌باختن میناوند و انصاریان را باور نمی‌کنند، سعی دارند تا در فضای مجازی یاد و خاطره‌شان را زنده کنند و لحظات خوشی که این دو نفر داشتند را به یاد بیاورند.

 

ویدئوهای مرحوم مهرداد میناوند بیشتر با گفت‌وگوهای قدیمی و حضور در برنامه‌های اینترنتی که بیشتر پیرامون باشگاه پرسپولیس بود و همچنین تصاویری از دوران بازی برای سرخ‌پوشان پایتخت و لژیونر بودن او، در دو هفته اخیر منتشر شده است.

 

اما برای زنده‌یاد علی انصاریان هم در یک هفته گذشته علاوه بر کلیپ‌های ورزشی و تصاویری که نشان از بازی با غیرت او برای پرسپولیس و استقلال داشت و توسط هواداران‌اش بازنشر شد، ویدئوهایی هم که در سالیان اخیر در کنار هنرمندان، بازیگران و البته حضور در کنار مادرش انتشار پیدا کرد.

 

1571118

 

همبازیان و همدوره‌ای‌های میناوند و انصاریان هنوز رفتن این دو فوتبالیست قدیمی را باور ندارند و همچنان ویدئوها و تصاویر آنها را در صفحات مجازی خود منتشر کرده و این دو نفر را «تگ» می‌کنند تا یادشان را گرامی بدارند.

 

اما صفحات اینستاگرام مهرداد میناوند و علی انصاریان که طی دو هفته اخیر محلی برای بازبینی ویدئوها و تصاویر این دو پیشکسوت فقید و ابراز دلتنگی و یادآوری خاطرات آنها بود، از امروز دیگر حاوی پست جدیدی ن خواهد بود و برای همیشه بسته شد.

 

اینستاگرام طی سال‌های گذشته قابلیتی را فراهم کرده تا پس از جان باختن فردی که دارای صفحه اینستاگرامی دارد، آن را ببندد و اجازه دسترسی دیگران را به او ندهد.

 

پس از درگذشت افراد، بستگان نزدیک آن فرد به اینستاگرام موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنند که اینستاگرام نیز دو راه حل پیش روی بازماندگان می‌گذارد: «صفحه به‌صورت کامل حذف شود» یا «دسترسی تمام افراد، ادمین‌ها، مسؤولان امنیت پیج و ... برای همیشه گرفته شود».

 

امروز در صفحات اینستاگرام مهرداد میناوند و علی انصاریان، کلمه «Remembering» درج شد و درج این عبارت توسط اینستاگرام، یعنی اینکه دیگر هیچ ادمین و شخصی، حتی با وجود داشتن رمز صفحه، قادر نخواهد بود که در این دو صفحه مجازی پست جدید بگذارد یا حتی پست‌های قبلی را ویرایش کند.

 

صفحه اینستاگرام زنده‌یاد میناوند در حال حاضر یک و نیم میلیون فالوور و صفحه اینستاگرام مرحوم علی انصاریان یک میلیون و ۶۰۰ هزار فالوور دارد که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و مثل دو هفته اخیر، تعداد آنها افزایش پیدا کند.

 

اینستاگرام به این دلیل دسترسی صفحات را پس از فوت افراد از ادمین‌ها می‌گیرد که مبادا افراد دیگری از نام، اعتبار و صفحه کسانی که از دنیا رفته‌اند، سوء استفاده کنند و برای آنها و بستگان‌شان مشکل‌ساز شوند.

 

همچنین اینستاگرام این قابلیت را برای بستگان افرادی که از دنیا رفته‌اند، فراهم کرده که آنها بتوانند با فرستادن گواهی فوت و مدارکی که ارتباط فامیلی با شخص فوت شده را دارند، شرایطی به وجود بیاورد تا بازماندگان در اکسپلور دیگر تصاویر مربوط به متوفی را برای آنها به نمایش نگذارد؛ مگر اینکه به پروفایل آن فرد سر بزنند.

 

«ورزش سه» مجددا یاد و خاطره دو پیشکسوت فقید فوتبال را گرامی می‌دارد و برای بازماندگان آنها از خداوند طلب صبر می‌کند؛ روح مهرداد میناوند و علی انصاریان شاد...

 

 

دیدگاه‌ها