کد خبر : 1736949 | 23 بهمن 1399 ساعت 10:42 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراف به دوپینگ و یک سال کاهش محرومیت

از این پس اگر ورزشکاری به دوپینگ خود اعتراف و از کاری که انجام داده ابراز ندامت کند با یک سال کاهش محرومیت مواجه خواهد شد.

اعتراف به دوپینگ و یک سال کاهش محرومیت 

به گزارش "ورزش سه"، طبق مصوبه جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ – وادا -   که در سال 2021 در اختیار نادوی کشورها قرار گرفته، ورزشکارانی که به استفاده خود از مواد نیروزا اعتراف کنند، می‌توانند از یک سال تخفیف در مجازات مواجه شوند.  درحقیقت وادا در نظر دارد نادوی کشورها برای ورزشکارانی که بعد از تخلف از حرکت خود ابراز ندامت کرده و در این زمینه با ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ کشورشان همکاری دارند، این تخفیف مجازات را در نظر بگیرد. 

در این پرونده ها ورزشکار باید به چگونگی تهیه مواد نیروزا و هم چنین چگونگی استفاده از آن اشاره کرد و از سویی متعهد شود دیگر دست به چنین رفتاری نخواهد زد. ورزشکاری که تخلف کرده در صورتی با یک سال کاهش محرومیت مواجه خواهد شد در صورتی که اگر توصیه ای به او شده در استفاده از مواد نیروزا موضوع را صادقانه مطرح کند و اگر شخصا تصمیم به استفاده از مواد نیروزا گرفته به این موضوع اشاره صریح داشته باشد. 

گفتنی است این فصل در بازی های لیگ برتر آزمایشات متعددی از بازیکنان بعمل آمده اما خوشبختانه تا اکنون تست هیچ یک از بازیکنان مثبت نبوده است. ماموران نادو به سراغ بازیکنان دسته اولی هم رفته اند و آنطور که از شواهد امر پیداست این روند به خصوص در بازی های دسته اول در هفته های آتی هم ادامه خواهد داشت اما ماموران نادو با اعلام قبلی دست به این کار نخواهند زد و همه فعالیت های آنها پنهانی است و بازتاب رسانه ای نخواهد داشت. به همین خاطر مربیان تیم های لیگ برتری و دسته اولی مدام در رسانه ها و در مصاحبه های خود خواستار گرفتن تست دوپینگ از بازیکنان می شوند.

دیدگاه‌ها