کد خبر : 1737235 | 25 بهمن 1399 ساعت 09:15 | 78.7K بازدید | 8 دیدگاه

ستاره‌ای که بایرن مونیخ به چنگ آورد؛

دایو اوپامکانو که یک اروپا او را می خواست، کیست؟

دایو اوپامکانو، مدافع جوان لایپزیش، مسیری غیرمتعارف را رو به موفقیت پیمود و اکنون نیز ترجیح داده تا به جای لیگ برتر، همچنان در آلمان و در بایرن مونیخ به کار خود ادامه دهد.

دایو اوپامکانو که یک اروپا او را می خواست، کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی صحبت از موفقیت های فردی در فوتبال می شود، مدافعان معمولا بسیار دست کم گرفته می شوند، اما مدافع 22 ساله لایپزیش می تواند بسیار به نمایشی که در طول سال های گذشته داشته افتخار کند.

اوپامکانو از آن دست مدافعانی بود که در چشم جهان فوتبال آنچنان درخشید که نادیده گرفتنش غیرممکن شد. این مدافع جوان فرانسوی مخصوصا می تواند از نمایشی که در یکی از مهمترین بازی های زندگی اش داشت، لذت ببرد؛ لایپزیش در سال گذشته توانست 2-1 اتلتیکو مادرید را در لیسبون حذف کند.

 

1571828

 

در آن بازی اوپامکانو تک تک تکل هایش را با موفقیت به پایان رساند، از هفت درگیری یک به یکی که با حریف داشت، در شش تا پیروز شد، در سه تا از چهار نبرد هوایی خود پیروز شد و تمام دریبل ها و پاس هایی که داد موفق از آب در آمدند.

 

آن هم در برابر چشمان دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید، که در ده سال گذشته استاد ارائه فوتبال دفاعی بوده است.

 

یولیان ناگلزمان، سرمربی لایپزیش، پس از آن بازی گفت: "او از دقیقه اول بازی تا انتها عین یک هیولا بود. او همیشه متمرکز است و خیلی باهوش بازی می کند."

اوپامکانو در  فصل 20-2019 آماری خیره کنند هداشته است، این بازیکن 91 درصد پاس صحیح داشته، آماری بسیار درخشان ان هم برای بازیکنی که نه تنها در دفاع بلکه در دیگر نقاط زمین هم بازی می کند.

 

متاسفانه اما فرصت ناگلزمان و لایپزیش برای لذت بردن از استعداد اوپامکانو به پایان خود نزدیک می شود. با وجودی که اوپامکانو در تابستان گذشته قرارداد جدیدی با لایپزیش امضا کرده اما در قرارداد او یک بند خروج 40 میلیون یورویی نیز وجود داشت.

 

در حالی که اوپامکانو ترجیح می داد حداقل یک سال دیگر در لایپزیش بازی کند و نمایش درخشان خود را باز هم بیشتر از این بهبود ببخشد، تیم هایی مثل بایرن مونیخ، PSG، رئال مادرید و بعضی از بزرگترین تیم های لیگ برتری از جمله منچستریونایتد و آرسنال، از نزدیک مشغول رصد کردن فعالیت های ستاره فرانسوی بودند.

 

1571829

 

طبق آخرین گزارش ها اما اوپامکانو با رد پیشنهاد تیم های لیگ برتری، ترجیح داده است تا به بایرن مونیخ بپیوندد.

 

حسن صالح‌حمیدزیج، مدیر ورزشی بایرن مونیخ، اعلام کرد که این باشگاه با دایوت اوپامکانو، مدافع فرانسوی لایپزیش، به توافق رسیده است. بایرنی ها قرار است با پرداخت 42.5 میلیون یورو بند خروج اوپامکانو را فعال کرده و با قراردادی پنج ساله ستاره جوان لایپزیش را به خدمت بگیرند.

 

بایرن هرگز تمایل خود در به خدمت گرفتن اوپامکانو را پنهان نکرد و حالا قهرمان اروپا که به تازگی جام قهرمانی باشگاه های جهان را نیز بالای سر برده، به جای دیوید آلابا که در تابستان این باشگاه را ترک خواهد کرد، اوپامکانو را در ترکیب خود خواهد داشت.

 

صالح حمیدزیچ در مورد او گفت: "اوپامکانو بازیکن بسیار جوانی است، تنها 22 سال دارد و به همین زودی به شکل بسیار چشمگیری پیشرفت کرده است. ما دیدگاه خود راجع به آینده او در بایرن را با اوپامکانو در میان گذاشتیم. در طول هفته گذشته در دوحه من با همه نفرات درگیر مذاکراتی داشتم. در پایان خانواده بازیکن و مدیرانش قانع شدند که بایرن باشگاه مناسب برای او است."

 

 

 

دیدگاه‌ها