کد خبر : 1737552 | 26 بهمن 1399 ساعت 13:49 | 29.8K بازدید | 5 دیدگاه

دنبال پاداش قهرمانی آسیا بودم

نکونام: در تیمی بودم که سه کاپیتان تیم ملی داشت

سرمربی فولاد خوزستان عقیده دارد در استقلالی بازی می‌کرد که یکی از بهترین‌ تیمهای تاریخ این باشگاه محسوب می ‌شود.

نکونام: در تیمی بودم که سه کاپیتان تیم ملی داشت

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان امروز در گفت و گو با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه صحبت‌هایی را در خصوص مسائل مختلف مطرح کرد که در زیر مرور می‌کنیم:

 

 

*امیدواریم برابر العین میزبان باشیم
 بازی بسیار سختی با العین داریم. العین امارات همواره جزو مدعیان قهرمانی در کشور خود بوده و بهترین بازیکنان خارجی را همیشه جذب کرده است. ما هم سعی می‌کنیم تمام تلاش و تمرکز خود را روی این بازی داشته باشیم. امیدواریم میزبانی بازی را بر عهده بگیریم چون این موضوع خیلی به فولاد می‌تواند برای موفقیت کمک کند. خوشحالم پس از هفت سال در آسیا بازی می‌کنیم و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم، حضور پس از هفت سال در مسابقات آسیایی قطعا سختی‌های خودش را دارد.

 

 

*در یکی از بهترین تیم‌های تاریخ استقلال حضور داشتم
در سالی که با استقلال به جمع چهار تیم نهایی راه یافتیم می‌توانستیم قهرمان شویم.در روز اولی که با استقلال قرارداد بستم در آن ذکر کردم که پاداشی اگر قرار است به من تعلق بگیرد در صورت قهرمانی در آسیا باشد. دو کارته شدن من و آندو تیموریان در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی  و نبودمان در بازی برگشت تاثیر زیادی روی این موضوع گذاشت که نتوانیم به فینال برسیم. آن دوره یکی از بهترین تیم‌های استقلال تاریخ را داشتیم و سه کاپیتان تیم ملی در استقلال بودند. من در قراردادی که با استقلال بستم پاداش قهرمانی در آسیا را زده بودم اما برخی بازیکنان بودند که برای قهرمانی در لیگ برتر ایران موضوعاتی را در قراردادهایشان لحاظ می‌کردند. من می‌دانستم به راحتی قهرمان ایران می‌شویم و برایم مهم بود که در آسیا موفق شویم اما این اتفاق نیفتاد.آن تیم لیاقت قهرمانی در آسیا را داشت و امیدوارم که تیم‌های دیگر ایرانی بتوانند این عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کنند.

 

1572465

 

*دوبار می‌توانستم بهترین بازیکن آسیا شوم
دو بار می‌توانستم عنوان مرد سال فوتبال آسیا را بگیریم اما یک بار به دلیل قوانین AFC  که در اسپانیا بازی می‌کردم، کاندید نشدم  و یک بار دیگر از تیم چینی که قهرمان شده بود انتخاب کردند، خود بازیکنانی که در آنجا بودند در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند اما به هرحال قوانین ونحوه امتیازات باعث شد تا به آن بازیکنان برسند.. من دو دوره در این رقابت‌ها حضور داشتم و هر دو بار هم جزو سه نامزد نهایی بودم. کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخابی از بازیکنانی که در اروپا بودند نداشت و به همین خاطر نتوانستم آن را به دست آورم و آن را به بازیکن چینی دادند. کنفدراسیون آسیا بازیکنانی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند دقت بیشتری می‌کند و‌ کمتر بازی‌های ملی و بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند دقت می‌کند که این موضوع در بهترین بازیکن نشدن کن دخیل بود. سالی که با پاس بودم در کاندیدا بودم، سالی که با استقلال در چمپیونز لیگ بازی هم جز سه کاندیدا اصلی بودم و در سال‌هایی که در اروپا بازی می‌کردم قوانین به گونه ای بود که بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند ضرر می‌کنند. در سالی که من به عنوان بهترین انتخاب نشدم، بازیکن چینی در تیم ملی کم بازی می‌کرد و تیم ملی چین حذف شده بود اما چون قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده بودند انتخاب شدند . من برای بهترین مرد آسیا شدن فوتبال بازی نمی‌کردم، من برای بهترین بودن در تیم ملی و باشگاهی بودم بازی می‌کردم و این برای من کافی است.

 

1572466

 

*هواداران ما بهترین هستند
 برنامه ریزی قبلی برای حضور در آسیا داشتیم و هواداران فولاد در زمانی که می‌توانستند به ورزشگاه بیایند خیلی به ما کمک کردند، انرژی دادند و نشان دادند بهترین هستند و ما کمترین کاری که برای‌شان انجام دادیم دوباره سهمیه آسیایی گرفتیم و نشان دادیم تیم بزرگی هستیم، امیدواریم با برنده شدن به مرحله گروهی صعود کنیم تا هواداران‌مان از حضور ما در آسیا شاد باشند و همه با هم جشن بگیریم و آنها از عملکرد ما در مرحله گروهی لذت ببرند. خوشحالم توقعات از فولاد بالا رفته که این موضوع هم به خاطر عملکردی است که بازیکنانم فصل قبل داشتند و بازیکنان من در تمرین و مسابقه زحمت کشیدند. می‌خواهم از تک تک آنها تشکر کنم و افتخار می‌کنم چنین بازیکنانی دارم. با توجه به اینکه سهمیه گرفتیم، تیم‌ها با شرایط متفاوت برابر ما قرار می‌گیرند. باعث افتخار من است تیم‌هاو کارشناسان فوتبال درباره تیم فولاد با احترام صحبت می‌کنم  و این احترام با تلاش همکارانم، بازیکنان، هواداران، مجموعه فولاد و مدیریت باشگاه و کارخانه به وجود آمده است.

 

 

*بازیکن 40 میلیونی حالا در حد تیم ملی است
 بازیکنی که زمانی که من آمدم قراردادش ۴۰ میلیون بوده و خدارا شکر رقمش پیشرفت کرده و تیم‌های دیگر به دنبال آن هستند باعث افتخار من است. اینکه به آن‌ها بازی دادم و در حد تیم ملی بازی می‌کنند و تیم‌های بزرگ کشور به دنبالشان هستند و این کاری است که توانستیم انجام بدهیم. از اینکه توقعات بالا رفته خوشحال هستیم، شرایطی که ما پارسال رقم زدیم، در چند سال اخیر نبوده و توانستیم با تلاش دسته جمعی این شرایط را به وجود بیاوریم تا به تیمی که ساخته‌ایم افتخار کنیم. امیدوارم در ادامه راه همین روند را داشته باشیم و سال خوبی برای باشگاه فولاد رقم بزنیم و در انتها جشن موفقیت را در کنار هواداران بگیریم و بتوانیم در آسیا نیز موفق باشیم.

دیدگاه‌ها