کد خبر : 1737796 | 27 بهمن 1399 ساعت 13:22 | 29.3K بازدید | 3 دیدگاه

تخصص جدید: یک - هیچ ببریم!

نتیجه مشترک نصف بردهای یحیی در پرسپولیس

یحیی گل محمدی از زمان تصاحب نیمکت پرسپولیس، در 22 بازی برنده از زمین خارج شده که نصف آنها با نتیجه یک بر صفر بوده است.

نتیجه مشترک نصف بردهای یحیی در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان نیم فصل نخست لیگ نوزدهم و در تاریخ 23 دی ماه سال گذشته بود که یحیی گل محمدی سرمربی سابق شهرخودرو، پس از توافق با مدیران تیم مشهدی و تهرانی، در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و قرارداد خود را امضا کرد.


پس از این که جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس قطعی شد، مدیران این باشگاه به سراغ مربیان داخلی رفتند تا پس از قطعی کردن گزینه مربیگری خود، سرمربی بعدی را معرفی کنند. در ابتدا نام های زیادی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله مهدی تارتار و وحید هاشمیان برای نیمکت این تیم معرفی شد اما در نهایت مدیران باشگاه موفق شدند یحیی گل محمدی را به خدمت بگیرند.


گل محمدی در نخستین گام، در دیدار مقابل تراکتور هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و موفق شد مقابل این تیم به برتری دو بر صفر برسد. او سپس در چارچوب هفته هجدهم لیگ گذشته راهی آبادان شد و تیم او به لطف تک گل احمد نوراللهی، موفق به شکست میزبان خود شد. شاید گل محمدی تصور نمی کرد که در دوران حضورش در جمع سرخپوشان، نصف پیروزی های او با همین نتیجه رقم بخورد.

 

 


گل محمدی از زمانی که به عنوان مربی پرسپولیس برگزیده شده است، در 39 دیدار هدایت سرخپوشان را در تمامی رقابت ها اعم از لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برعهده داشته که در این تعداد بازی، 22 بار موفق به کسب نتیجه پیروزی شده است. او در 5 دیدار که 3 مورد آن برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست شکست خورده (البته اگر نتیجه دیدار جام حذفی مقابل استقلال را تساوی 2 – 2 متصور شویم) و در 12 دیدار نیز کار او به تساوی کشیده شده است.


نکته جالب توجه در خصوص کسب این 22 پیروزی این است که 11 مورد آن با نتیجه یک بر صفر بوده است. یعنی پرسپولیس با یحیی نصف پیروزی هایش با این نتیجه به دست آمده است. او در لیگ گذشته تیم های صنعت نفت، شاهین بوشهر، فولاد و ماشین سازی را با یک گل شکست داد.

 

 


پرسپولیس سپس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در هر دو بازی خود مقابل التعاون عربستان با نتیجه یک بر صفر برنده از زمین خارج شد و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با تک گل آل کثیر از سد السد قطر گذشت. آنها در لیگ بیستم نیز تاکنون 4 بار با نتیجه یک بر صفر برنده شده اند که سه مورد آن طی سه هفته اخیر بدست آمده است. پیروزی مقابل صنعت نفت، تراکتور، مس رفسنجان و پیکان، پیروزی های تیم گل محمدی با حداقل نتیجه بوده است.


به طور کلی یحیی گل محمدی در 28 دیدار لیگ برتر، 10 دیدار لیگ قهرمانان آسیا و یک دیدار جام حذفی هدایت پرسپولیس را برعهده داشته که صاحب 22 پیروزی شده و 11 مورد آن یعنی معادل 50 درصد این بردها با نتیجه یک بر صفر به دست آمده اند.

دیدگاه‌ها