کد خبر : 1738112 | 28 بهمن 1399 ساعت 19:47 | 132.9K بازدید | 10 دیدگاه

همه مشکلات را به‌خاطر استقلال تحمل کردم

فکری: با تغییرات در تیم می‌رویم برای قهرمانی

سرمربی استقلال اعلام کرد که طی روزهای آتی، درخصوص مشکلاتی که پیرامون این باشگاه وجود داشته است، با هواداران صحبت می کند.

فکری: با تغییرات در تیم می‌رویم برای قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، شکست برابر سپاهان در دیدار فینال گونه نیم فصل نخست، روزهای سخت و پرخبری را برای استقلال و محمود فکری رقم زد به نحوی که سرمربی آبی پوشان طی روزهای گذشته بارها و بارها در فضای مجازی و رسانه های خبری از کار برکنار و ابقا شده است. 


انتشار شایعات فراوان پیرامون نیمکت آبی پوشان و معرفی 5 گزینه برای جایگزینی فکری، باعث شد تا استقلال طی روزهای اخیر در کانون توجه قرار بگیرد ولی با وجود جلسه آنلاین اعضای هیئت مدیره جهت تصمیم گیری برای آینده باشگاه، فکری همچنان در پست خود ابقا شد و برخی اخبار غیررسمی حکایت از فرصت دو هفته ای به او دارد.


در همین زمینه، محمود فکری سرمربی استقلال در گفت‌ و گو با ایسنا، در خصوص شرایط تیم و مشکلات استقلال صحبت‌های مختلفی به میان آورد که در گفت‌وگوی زیر می‌خوانید:

 

* آقای فکری در ابتدا از بازی مقابل سپاهان و شکست آبی‌پوشان که باعث از دست رفتن صدر جدول شد بگویید.
- بازی به سپاهان روز بد استقلال بود و اتفاقاتی در جریان بازی افتاد که در نهایت به شکست ما انجامید. ما در روزهای قبل از بازی سعی کردیم نقاط ضعف و قوت حریف را برای بازیکنان تشریح کنیم و براساس توانایی‌ها و ضعف حریف برنامه‌های خود را پیاده کنیم اما بروز برخی اتفاقات سبب شد که به هدف خود نرسیم. برخی از این موارد و مشکلات را هواداران استقلال در روزهای اخیر متوجه شدند و برخی دیگر را طی روزهای آتی بیان خواهیم کرد تا مردم در جریان قرار بگیرند.

 

* معتقدید مسائل غیر فنی در این شکست دخیل بود؟
- اجازه بدهید موضوع را باز نکنم ولی حتما در روزهای آتی به موارد و مشکلات موجود اشاره خواهم کرد.

 

* به نظر می‌رسید برخی منتظر شکست شما و از دست رفتن صدر جدول بودند تا هجمه علیه شما را زیاد کرده و خواهان برکناری شما شوند؟
- جا دارد از این فرصت استفاده کنم و از همه هواداران واقعی استقلال بابت شکست مقابل سپاهان و از دست رفتن صدر جدول عذرخواهی کنم. به هر حال مسئولیت این شکست با من است و باید این مسوولیت را بپذیرم و برای رفع مشکلات بیشتر تلاش کنیم. استقلال و شخص من این فراز و نشیب‌ها را زیاد به چشم دیده‌ایم و من اولین مربی نیستم که در استقلال با این اعتراضات مواجه می‌شوم و احتمالا آخرین آن هم نخواهم بود و اصلا هم نمی‌خواهم نتایجی که از نظر برخی خوب و از نظر برخی ضعیف بوده را توجیه کنم اما شخصا به قولی که روز اول به هواداران استقلال دادم پایبندم و قول می‌دهم با برخی تغییرات در تیم و تقویت آن فقط و فقط برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کنیم.

 

 

1562026

 

 

* بسیاری معتقدند کادر فنی استقلال نیازمند تقویت است، در این زمینه آیا قرار نیست تصمیمات تازه‌ای اتخاذ کنید؟
- روز اول که ما به استقلال آمدیم دوستان معتقد بودند استقلالی‌ترین و کاربلدترین کادر فنی به این تیم آمده اما از هفته دوم که به فولاد در یک شرایط نابرابر باختیم عده‌ای گفتند این کادر ضعیف است و باید تغییر کند! هیچ انسان بدون ضعفی وجود ندارد و قبول دارم ما هم ضعف‌هایی داریم که باید تلاش کنیم تا آنها را رفع کنیم اما واقعا چگونه کادری که از هفته دوم برخی به دنبال زدنش بودند باید آرامش داشته و به کار خود را دنبال کند؟

 

* خیلی از منتقدان می‌گوید محمود فکری چرا از روز اول مشکلات را بیان نکرد و سعی داشت همه چیز را گل و بلبل جلوه دهد و اکنون که وضع تیم به خطر افتاده و انتقادات زیاد شده برای رفع مسوولیت می‌گوید مشکل داریم؟
- شاید خیلی‌ها درست بگویند ولی من محمود فکری، فرزند استقلال هستم و نباید آرامش تیم را با دست خودم بهم بزنم. من ۱۴ سال در این تیم بازی کردم و چندین سال هم به عنوان مربی در این تیم فعالیت کردم. در همه این سال‌ها هم استقلال کم و بیش مشکلاتی نظیر زمین تمرین داشته و مربوط به امسال و پارسال نیست. من سعی کردم سیاستی در پیش بگیرم که کمک حال باشگاه باشم نه این‌که باری بر شانه‌های باشگاه و هواداران اضافه کنم. نمی‌دانم دیگران در این مواقع چه سیاستی در پیش می‌گیرند ولی من برای این‌که برخی مسائل و مشکلات برای استقلال دردسر مضاعف ایجاد نکند، آنها را تجمل کردم با این امید که روند رو به رشدی را شاهد باشیم و اکنون هم امیدوارم اگر دست به دست هم بدهیم و متحد باشیم خیلی از این مشکلات از پیش رو برداشته می‌شود. این‌که من از اتاق فکر تخریب استقلال حرف زدم بیش از همه اردوگاه دشمنان استقلال را مدنظر داشتم نه هواداران تیم را اما باید بپذیریم برخی از هواداران خودمان و کانال‌ها و پیج‌هایی که ادعای استقلالی بودند یا از روی سادگی و یا با قصد و غرض در اردوگاه دشمن بازی کرده و می‌کنند. مشکلات همیشه در استقلال بوده و امروز هم این مشکلات هست ولی باید کمک کنیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

 

* حرف پایانی
- جا دارد یک بار دیگر از هواداران واقعی استقلال عذرخواهی کنم که نتوانستیم سپاهان را شکست دهیم و صدر جدول را حفظ کنیم. از پیشکسوتان و دوستانی هم که از روز اول تا امروز از تیم استقلال و همین‌طور بنده حمایت کردند و کمک حال ما بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم با همراهی هیات مدیره محترم و مدیریت باشگاه بتوانیم تیم را برای نیم فصل دوم تقویت کرده و دوباره به صدر جدول بازگردانیم.

دیدگاه‌ها