کد خبر : 1738336 | 29 بهمن 1399 ساعت 19:55 | 26.4K بازدید | 1 دیدگاه

فصل خاکستری کاپیتان؛

سریال تکراری لیگ قهرمانان؛ آه و حسرت لیونل مسی

لیونل مسی در سالهای اخیر در لیگ قهرمانان عملکرد درخشانی نداشته است.

سریال تکراری لیگ قهرمانان؛ آه و حسرت لیونل مسی

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی در فصل تابستان امسال تا استانه جدایی از بارسلونا پیش رفت و تیم های زیادی نیز برای خرید او اقدام کردند، اما در نهایت عدم تمایل به درگیری حقوقی با مدیران باشگاه او را مجاب به ماندن در نوکمپ کرد. اما بارسلونا در فصل جاری عملکرد خوبی نداشته و بی تردید پروژه فعلی زیر نظر رونالد کومان هنوز نتوانسته لیونل مسی را راضی به تمدید قرارداد و ماندن در بارسلونا برای فصل بعد بکند.

 

1573706

 

بارسا در لالیگا شانس چندانی برای قهرمانی ندارد و قبول شکست 1-4 برابر پاری سن ژرمن کار آنها برای صعود را بسیار دشوار ساخته است. نتیجه ای که باعث شد یک بار دیگر ژست تکراری لیونل مسی در لیگ قهرمانان بعد از ناکامی بارسلونا تکرار بشود.

 

1573707

 

این روند چهار سال قبل و از دیدار مقابل رم آغاز شد. بارسلونا سرخوش از برتری قاطعانه 1-4 در دور رفت در شرایطی پا به استادیوم المپیکو گذاشت که از صعود خود اطمینان داشت. اما طوفان جالوروسی و در نهایت گل دقایق پایانی کاستاس مانولاس باعث حذف بارسا و شکست 0-3 این تیم شد.

 

1573704

 

یک سال بعد و در مرحله نیمه نهایی، بارسلونا با جادوی لیونل مسی در نوکمپ با سه گل لیورپول را مغلوب کرد و با توجه به غیبت محمد صلاح، بابی فرمینو و سادیو مانه در بازی برگشت تردیدی نسبت به صعود نداشت. اما طوفان مرسی سایدی ها در آنفیلد با درخشش جینی واینالدوم و دیوک اوریگی باعث شد این تیم با چهار گل پیروز شده و راهی فینال شود.

 

1573703

 

اما فصل قبل و به علت شیوع ویروس کرونا، رقابت های لیگ قهرمانان به صورت تک بازی و در لیسبون برگزار شد. بایرن مونیخ در فرم فوق العاده ای بود و بارسلونا زیر نظر کیکه ستین هیچ نشانی از یک تیم مدعی نداشت. در نهایت اتفاقات مطابق انتظار بارسا پیش نرفت و بایرن مونیخ با ارائه یک نمایش تاریخی و فوق العاده، با نتیجه غیرقابل باور 2-8 بارسلونا را مغلوب کرد. به نظر می رسد تصمیم لیونل مسی همان شب برای جدایی قطعی شد؛ تصمیمی که در نهایت سرانجامی نداشت و او هنوز هم در این تیم باقی مانده است.

 

1573609

 

اما این روند دیشب نیز ادامه یافت و اگرچه بارسلونا در ابتدا با پنالتی لیونل مسی از پاری سن ژرمن پیش افتاد، اما در ادامه نماینده فرانسه نمایشی طوفانی ارائه داده و موفق شد با هت تریک کیلیان امباپه و تک گل مویس کین، با چهار گل بارسلونا را مغلوب کند. بازگشت بارسلونا در مسابقه برگشت تقریبا غیرممکن است و لیونل مسی یک سال دیگر نیز در حسرت رسیدن به فینال خواهد ماند. مسابقه ای که ممکن است آخرین حضور این بازیکن در لباس بارسلونا در لیگ قهرمانان لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها