کد خبر : 1738600 | 01 اسفند 1399 ساعت 12:26 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

تعویق مسابقات کلمبیا با ندانم‌کاری

رییس فدراسیون وزنه برداری برگزاری فینال لیگ برتر بزرگسالان و جوانان کشور در اهواز را در حد استانداردهای وزنه برداری جهان دانست.

 تعویق مسابقات کلمبیا با ندانم‌کاری

به گزارش "ورزش سه" علی مرادی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برگزاری فینال لیگ برتر جوانان و بزرگسالان در اهواز، اظهارکرد: این مسابقات با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد و چنین شرایطی در اهواز بی نظیر است که از تمام کسانی که در امر برگزاری این رویداد تلاش داشتند، قدردانی می کنم. همچنین تمام وزنه برداران مورد تست کرونا قرار گرفتند و همه از برگه سلامت برخوردار هستند و مسابقات در حد استانداردهای جهانی برگزار می شود. ضمن این که آزمایش های ضد دوپینگ نیز از وزنه برداران گرفته می شود. همچنین هشت اردوی تقریبا ۴۰ روزه تیم ملی هم در اهواز برگزار شد که اردوی خوبی بود.

 

 

تعویق مسابقات کلمبیا با ندانم کاری فدراسیون بین المللی

 

وی در ادامه درباره لغو مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا، گفت: این رویداد بسیار مهم با ندانم کاری فدراسیون بین المللی وزنه برداری و هدفمند به تعویق افتاد. اکنون هم کار برای کسانی که می خواهند ویژگی های کسب سهمیه را داشته باشند، سخت تر شده است. همچنین تیم ملی اواخر فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان را در پیش دارد که آخرین رقابت گزینشی المپیک است.

 

 

تصمیم‌گیری در فدراسیون وزنه‌برداری جهان توسط یکی دو نفر

 

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که شانس خود را در انتخابات جهانی برای کسب کرسی مهم چقدر می دانید؟ عنوان کرد: با مسائل مختلفی که در فدراسیون بین المللی می بینم، به نظرم مجددا همان افراد که نگاه شان شفافیت خاصی ندارد در حال تصمیم گیری هستند. وقتی یک انتخابات قرار است برگزار شود، آیین نامه و اساسنامه جدید آن پیش از برگزاری انتخابات مشخص می شود ولی می بینیم که آگاهانه و هدفمند، این انتخابات با قوانین قدیم در حال برگزاری است و به نظر من آن اصلاحیه که IOC مدنظر دارد، کمرنگ در حال حرکت است. در حالی که باید به ویژگی هایی که IOC اعلام کرده و چهار سال است نسبت به انجام آن ها هشدار می دهد، توجه کرد و اگر غیر از این باشد، احساسم این است که انتخابات پیش رو سوری و یک نمایش است زیرا عدم توجه به هشدارهای IOC احتمال حذف شدن ورزش وزنه برداری از المپیک های پیش رو در بردارد. ضمن این که می بینیم اوزان در المپیک فرانسه کاهش پیدا کرده است.

 

اکنون بیشتر اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی از محرومیت های خاصی برخوردارند و در حقیقت هیات رییسه وجود قانونی ندارد و تنها یکی دو نفر تصمیم می گیرند و متاسفانه بسیاری از کشورها نیز پیرو همین مساله، به اشتباه در حال حرکت هستند.

 

 

اعتراض شفاهی ایران به تصمیمات پیرامون انتخابات جهانی

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به این که خیلی از کشورها نسبت به تصمیماتی که برای انتخابات جهانی گرفته شده است، معترض بوده اند، آیا ایران هم اعتراضی داشته است؟ گفت: در این زمینه از خیلی وقت پیش نقطه نظرات مان را به دوستانی که تصمیم می گیرند، اعلام کردیم. ما اصلا نمی دانیم آیین نامه توسط چه اشخاصی نوشته می شود و این تصمیمات غیرتخصصی و غیرمدیریتی در آینده ضربه مهلکی به وزنه برداری می زند. به هر حال ما هم اعتراضات مان را به صورت شفاهی اعلام کردیم و باید به شفافیت مالی و حضور ورزشکاران پاک در المپیک توجه شود که متاسفانه توجه به این مسائل، کمرنگ پیش رفته است.

 

 

انتخابات عادلانه‌ای پیش رو نداریم

 

مرادی همچنین در پاسخ به این سوال که ایران در انتخابات جهانی با کاندیدای خاصی است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: ما خودمان با کشورهایی که در زمینه های مختلف واقعا تحول گرا هستند در حال رایزنی هستیم. انتخابات همیشه فراز و نشیب های خاص خود را داشته و دارد و با افرادی که در زمینه مدیریتی از قدرت های واقعی این ورزش در سطح جهان و المپیک هستند در حال رایزنی هستیم. اکنون با توجه به این که پول دست یک نفر خاص در سطح جهانی است، احساس بین کشورها این است که انتخابات عادلانه ای در پیش نداریم.

 

 

چرا هنوز حساب‌های بانکی فدراسیون جهانی در مجارستان است؟

 

وی درباره پرداخت حق عضویت به فدراسیون جهانی نیز گفت: بله پرداخت شد. این حق عضویت را قبلا به صورت نقدی در رویدادهایی که داشتیم، پرداخت می کردیم اما اکنون به خاطر تحریم ظالمانه نمی توانستیم آن را به صورت ترانسفر در سطح بانکی پرداخت کنیم که در نهایت نیز با کمک کمیته ملی المپیک این پول پرداخت شد. البته سوال من این است چرا در حالی که می گویند از فساد مالی جلوگیری شود و بیش از یک سال است کارهای مدیریتی ورزش وزنه برداری در سطح جهان به سوییس انتقال داده شده است، هنوز حساب های بانکی این ورزش در مجارستان است و این جای تاسف است. اگر به دنبال شفافیت مالی هستند این موضوع ابهام سنگینی است. من فکر می کنم این مسیر جز به اشتباه بردن مسیر ورزش وزنه برداری در راستای اهداف پیش روی، چیز دیگری نیست.

دیدگاه‌ها