کد خبر : 1738609 | 01 اسفند 1399 ساعت 12:45 | 23.9K بازدید | 1 دیدگاه

اتفاق عجیب 19 سال پیش

روزی که گری نویل دست اشمایکل را پس زد(عکس)

19 سال پیش قبل از آغاز دربی منچستر یک اتفاق عجیب رخ داد.

روزی که گری نویل دست اشمایکل را پس زد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پیتر اشمایکل و گری نویل برای چندین سال با یکدیگر هم‌تیمی بودند و در منچستر یونایتد به جام های زیادی دست یافتند اما سال 2002 جزو معدود دفعاتی بود که این دو نفر مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 

اشمایکل پس از فتح سه گانه با منچستر یونایتد در سال 1999 این تیم را ترک کرد و دو سال را در اسپورتینگ لیسبون پرتغال پشت سرگذاشت. پس از آن گلر دانمارکی دوباره به لیگ برتر انگلیس بازگشت و به استون ویلا پیوست.

 

 

1574239

 

 

اشمایکل بعد از یک فصل حضور در ویلا این تیم را ترک کرد و به رقیب منچستر یونایتد یعنی سیتی پیوست و در تاریخ 9 نوامبر 2002 با هم تیمی سابق خود روبرو شد. پیش از آغاز آن بازی اشمایکل که بازوبند کاپیتانی سیتی را هم بر بازو داشت توسط چند بازیکن یونایتد مورد تقدیر قرار گرفت اما گری نویل واکنش متفاوتی از خود نشان داد.

 

هنگامی که اشمایکل برای خوش و بش کردن به پشت نویل زد، مدافع یونایتد دست او را رد کرد تا صحنه عجیبی رقم خورده باشد. نویل در تمام این مدت چهره‌ای عصبانی داشت اما اشمایکل نمی توانست جلوی خنده خود را بگیرد. در آن مسابقه سیتی با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید و گری نویل یکی از بدترین اشتباهات دوران حرفه ای خود را انجام داد؛ درست همان جایی که دروازه‌بان نروژی یک شادی جنجالی را مقابل چشمان گری نویل به نمایش گذاشت.

 

 

1574235

 

1574237

 

 

این پیروزی سیتی  برابر منچستریونایتد و تساوی در دیگر مسابقه باعث شد کارنامه فوق العاده اشمایکل در دربی‌ها حفظ شود و او در تقابل این دو تیم بدون شکست باقی بماند. با این حال کینه نویل از اشمایکل همچنان باقی مانده است چرا که او چند سال پیش در مصاحبه ای پیرامون این قضیه گفت: " شما نمی توانید برای منچسترسیتی بازی کنید. من یک طرفدار یونایتد هستم و نمی توانم برای منچسترسیتی بازی کنم. من نمی توانم برای لیدز یونایتد بازی کنم و نمی توانم برای لیورپول هم به میدان بروم."

دیدگاه‌ها