کد خبر : 1738827 | 02 اسفند 1399 ساعت 13:32 | 41.8K بازدید | 3 دیدگاه

در پی گلزنی در چمپیونزلیگ؛

مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش

مهدی طارمی پنجمین فوتبالیست ایرانی بود که در چمپیونزلیگ موفق به گلزنی شد.

مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش

به گزارش "ورزش سه"، موفقیت مهدی طارمی در تیم پورتو باعث شده بود تا ایرانیان به این لژیونر خود به شدت افتخار کنند، اما اولین گل او در چمپیونزلیگ موجب شد تا ستایش و تحسین طارمی چند برابر شده و با غرور و افتخار آمیخته شود.

 

انتظارات هموطنان طارمی از این مهاجم در بازی برابر یوونتوس بسیار بالا بود و پس از گلزنی سیل تبریک از چهار گوشه ورزش ایران و حتی فراتر از آن به سوی او روانه شد.

 

خاص ترین تبریک اما از سوی بازیکنانی آمد که عضو یکی از خاص ترین باشگاهی فوتبال ایران هستند و مهدی طارمی تازه پس از گلزنی برابر یووه به آن پیوست؛ باشگاه گلزنان ایرانی در چمپیونزلیگ.

 

1574538

 

علی دایی که با 109 گل ملی، رکورددار بیشترین تعداد گل ملی در جهان است و با هرتا برلین سابقه گلزنی در چمپیونزلیگ را نیز دارد، برای طارمی نوشت: "خوشحالم هر روز کامل تر می شوی، با ادامه این روند شک ندارم به درجات بالاتری هم خواهی رسید."

مهدی مهدوی کیا و علی کریمی، دو بازیکن سابق بوندسلیگا که برای تیم های هامبورگ و بایرن مونیخ در چمپیونزلیگ گلزنی کرده بودند نیز در شبکه های اجتماعی به طارمی تبریک گفتند.

سردار آزمون دیگر عضو باشگاه گلزنان ایرانی در چمپیونزلیگ و مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ نیز از دیگر کسانی بود که ورود به این باشگاه را به طارمی تبریک گفت.

 

1574540

 

آزمون نوشت: "تازه 70 درصد خودت رو نشون دادی. خیلی بهتر از اینا می تونی. خوش اومدی به جمع گلزنان ایرانی در چمپیونزلیگ. دوست دارم."

هر چند شماره 9 پورتو تنها بازیکن ایرانی بود که در مرحله حذفی چمپیونزلیگ موفق به گلزنی شد.

 

موفقیت طارمی و شور و حرارتی که ایرانیان در حمایت از بازیکنانی که در عرصه های بین المللی پرچم ایران را به اهتزاز در می آورند، باعث شد تا مهدی طارمی پیام های تبریکی از سراسر جهان و حتی از ورزشکاران دیگر رشته ها نیز دریافت کند.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال، فرهاد ظریف والیبالیست، رشید مظاهری دروازه بان ملی پوش ایران از دیگر کسانی بودند که به مهدی تبریک گفتند.

مظاهری برای طارمی نوشت: "همه ایران به تو افتخار می کند مهدی عزیز"

 

1574541

 

در روزنامه های ایران نیز به تمجید از مهدی طارمی پرداختند و استراتژی تیم پورتو در شبکه های اجتماعی نیز بسیار جالب توجه بود و نظر ایرانیان را به خود جلب کرد.

پورتو در اکانت های خود در شبکه های اجتماعی در حین بازی برابر یوونتوس پیام هایی را به زبان فارسی منتشر کرد.

اکانت پورتو پس از گل بسیار سریع طارمی در همان ثانیه های ابتدایی بازی توییت کرد: به نام خدا. توی دروازه."

 

1574543

 

طارمی همچنین دیروز جایزه بهترین بازیکن لیگ پرتغال در ماه ژانویه را دریافت کرد. 

 

 

دیدگاه‌ها