کد خبر : 1738980 | 03 اسفند 1399 ساعت 09:48 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین: یخ گریبانمان را گرفت

باقر کلهر با اعلام رضایت از عملکرد تیم‌های ملی اسکی آلپاین زنان و مردان در قهرمانی جهان، امکانات متفاوت ایران با این سطح از مسابقات را عاملی در عدم کسب نتایج بهتر دانست.

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین: یخ گریبانمان را گرفت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم‌های ملی اسکی آلپاین مردان و زنان ایران در رقابت‌های مارپیچ بزرگ و کوچک مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کورتینا ایتالیا شرکت کرده‌اند و امروز (یکشنبه) پس از انجام دور نهایی مارپیچ کوچک مردان به کار خود در این رقابت‌ها پایان می‌دهند.

 

باقر کلهر، سرمربی تیم ملی مردان در مورد عملکرد اسکی‌بازان ایران به ایسنا گفت: مارپیچ بزرگ روز اول تمام شد و ورزشکاران خیلی خوب کار کردند، مخصوصا عملکرد آقای پوریا ساوه شمشکی در فینال خیلی خوب بود، چون مسابقه مارپیچ بزرگ با سخت‌ترین شرایط، بالاترین سطح و بیشترین استاندارد برگزار شد.

 

او افزود: شیب پیست خیلی زیاد و مسیر مسابقه خیلی طولانی بود و تا به حال چنین یخی را تجربه نکرده بودیم، همچنین بیشترین تعداد دروازه را داشت. به گونه‌ای که مسئولان برگزاری مسابقات و فدراسیون جهانی در جلسه خود با تیم‌ها به کشورهایی مثل ایران که از خط پایان هر دو مانش عبور کردند، تبریگ گفتند.

 

کلهر با بیان اینکه از عملکرد تیم ملی مردان و زنان راضی است، به شرایط متفاوت اسکی ایران با سطح جهانی اشاره کرد و گفت: شرایط ما در ایران با آنچه در مسابقات تجربه کردیم، خیلی متفاوت است. البته از نظر سیستم تمرینی خوب بودیم و سعی کردیم در سطح قهرمانی جهان کار کنیم اما تمرین مفید ما ۲۰ روز بود و چند روزی درگیر کارهای خروجی ملی‌پوشان شدیم. علاوه بر این پیست‌ها هم کمی دیر باز شدند و مهم‌تر از همه اینکه برف ما طبیعی، پودر و نرم است، در حالی که مسابقاتی که در سطح جهانی و المپیک برگزار می‌شود از یخ خیلی زیادی استفاده می‌کنند. در این سطح آب داخل پیست می‌پاشند و آن را می‌کوبند به گونه‌ای که حدود نیم متر کف پیست یخ است.

 

او افزود: تا به حال چنین یخی ندیده بودیم و همین یخ گریبان‌گیر ما شد.  حداقل باید دو تا سه ماه در این یخ تمرین می‌کردیم تا تیم ما راحت اسکی می‌کرد اما متاسفانه چون برف ایران نرم و پودر است نمی‌شود شرایط را یکی دانست. هر روز که بچه‌های ما تمرین می‌کردند و مسابقه می‌دادند، شرایطشان بهتر می‌شد.  در کل ملی‌پوشان به نسبت امکانات و تجهیزاتمان خیلی خوب و باغیرت اسکی کردند و نتیجه خوبی گرفتند.

 

کلهر در مورد سرمربیگری تیم ملی اسکی زنان در غیاب سمیرا زرگری بیان کرد:  به هر حال مسئولیت تیم زنان هم گردن من افتاد و روز اول برنامه‌های آنها را از خودم انجام دادم اما روز بعد آقای حامد کیاشمشکی به کادر فنی اضافه شد و مسئولیت تیم زنان را برعهده گرفت.  

 

1556997

 

او به وضعیت آمادگی مرتضی جعفری قبل از مسابقات و مصدومیتش در مانش اول مارپیچ بزرگ هم اشاره کرد و گفت: مرتضی جعفری در مسابقات انتخاب درون تیمی بهترین نفرمان بود و دلیل مصدومیتش این بود که دیر رسیدیم و فرصت تمرین نداشتیم؛ ما ساعت یک شب به کورتینا رسیدیم و صبح روز بعدش هم باید حتما تست کرونا می‌دادیم و برنامه مسابقات را مشخص می‌کردیم، در نتیجه موفق نشدیم اسکی کنیم. اسکی‌بازان روز بعد برای مسابقه به پیست رفتند و با یخ شدید مواجه شدند و این یخ عامل اصلی مصدومیت او بود.

 

او افزود: جعفری اسکی‌باز باغیرتی است و تلاش کرد خوب مسابقه بدهد اما در اواخر کار خود از مسیر خارج شد و تلاش کرد به مسیر برگردد که از ناحیه ACL پا مصدوم شد. هنوز مشخص نیست که پاره شده است یا نه اما قرار است در ایران MRI بگیریم. اگر این اتفاق برایش نمی‌افتاد قطعا نتیجه ما در مارپیچ کوچک بهتر می‌شد.

 

سرمربی تیم ملی کسب نتیجه بهتر در مسابقات جهانی و المپیک را در گرو تمرین در شرایط برابر با تیم‌های اروپایی دانست و گفت:  اگر قرار باشد در اسکی نتیجه بهتری بگیریم حتما باید شرایط، امکانات و تجهیزاتمان مثل کشورهای دیگر باشد. اولین و مهمترین موضوع این است که باید در پیست یخ تمرین کنیم. هر چند کار سختی است اما با برنامه‌ریزی فدراسیون  می‌توانیم از اواخر شهریور به کشورهای اروپایی سفر و چند ماه روی یخ و در شرایط استاندارد تمرین کنیم، تا در این میادین نتیجه دلخواه بگیریم.

 

او ادامه داد:  آقای نظریان تازه به فدراسیون آماده است،  امیدوارم کمک کند تا خوب کار کنیم و با به کارگیری تمام امکانات برای اسکی قدم برداریم. می‌توانیم در اسکی به سطحی بالا برسیم‌. باید روی رده‌های پایه سرمایه گذاری کنیم و تمریناتمان را با حداکثر امکانات در پیست های یخی انجام بدهیم.

 

کلهر در پایان گفت: در تمام رشته‌ها موافق و مخالف داریم اما امیدوارم حاشیه‌هایی که بیرون از اسکی است، تمام شود و این رشته پیشرفت کند.

دیدگاه‌ها