کد خبر : 1739014 | 03 اسفند 1399 ساعت 12:15 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

پنالتی و یک آمار عجیب برای گل گهر در نیم فصل

پس از پایان نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر، گل گهر در میان تیم های لیگ برتری بیشترین پنالتی را داده است.

پنالتی و یک آمار عجیب برای گل گهر در نیم فصل 

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر با پیروزی پر گل پرسپولیس مقابل گل گهر به پایان یافت تا شاگردان گل محمدی به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. اما نه شکست 5 بر صفر برابر سرخپوشان بلکه تعداد بالای پنالتی هایی که بازیکنان گل گهر مرتکب شده اند، باعث انتقادات به خط دفاعی تیم قلعه نویی شده است.


بازیکنان گل گهر پس از پایان نیم فصل نخست، 7 بار مرتکب خطای پنالتی شده اند. به طور تقریبی می توان گفت آنها هر 2 بازی یک پنالتی به حریفان داده اند که این به هیچ وجه آمار خوبی برای این تیم نیست. 


نکته جالب اینکه از این 7 پنالتی، تنها 3 مورد آن مستقیما وارد دروازه شده است. در بازی مقابل ذوب آهن پنالتی نخست تیم رحمان رضایی توسط حقیقی مهار شد که در برگشت دروازه این تیم باز شد. در همان بازی نیز میلاد جهانی یک ضربه پنالتی را به بیرون زد. وریا غفوری کاپیتان استقلال و ساسان انصاری مهاجم فولاد دیگر بازیکنانی هستند که برابر گل گهر ضربات پنالتی خود را از دست دادند.


پس از گل گهر، سپاهان در رده بعدی قرار دارد. شاگردان نوید کیا در این فصل 5 بار مرتکب پنالتی شده اند که 3 مورد آن تنها در بازی با ماشین سازی رخ داد. از این 5 پنالتی، چهار مورد آن به گل تبدیل شد و پیام نیازمند پنالتی پنجم را مهار کرد هر چند پیمان بابایی در ریباند این توپ را وارد دروازه کرد.


نکته مهم دیگر اینکه تا قبل از بازی های هفته پایانی لیگ برتر در نیم فصل نخست، مس رفسنجان تنها تیمی بود که هرگز مرتکب خطای پنالتی نشده بود اما بازیکنان این تیم در جدال با ذوب آهن و پس از 15 هفته، تن به خطای پنالتی دادند تا رکورد خوب آنها از دست برود.


بطور کلی در نیم فصل نخست 40 ضربه پنالتی برای تیم ها اعلام شد که از این تعداد 29 پنالتی وارد دروازه شد و 11 ضربه پنالتی نیز از دست رفت. داوران 5 بار برای پیکان اعلام پنالتی کرده اند که این بیشترین تعداد پنالتی اعلامی برای یک تیم در نیم فصل نخست است که نکته عجیب اینکه 3 مورد از این پنالتی ها از دست رفته است.


تیم های مس رفسنجان، سایپا، تراکتور و نفت مسجدسلیمان تیم هایی هستند که در نیم فصل نخست لیگ بیستم، هرگز به سودشان ضربه پنالتی اعلام نشد.

دیدگاه‌ها