کد خبر : 1739550 | 05 اسفند 1399 ساعت 16:45 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

بی توجهی متولیان فوتبال به هشدار دبیر شورای سلامت شهر اهواز

بازی خطرناک با جان بازیکنان در جام حذفی!

دیدار دو تیم استقلال ملاثانی و بادران تهران در مرحله سوم جام حذفی در حالی پنج شنبه در اهواز برگزار می شود که این شهراز لحاظ شدت شیوع ویروس کُرونا به مرز خطرناک و سیاه رسیده است!

 بازی خطرناک با جان بازیکنان در جام حذفی!

به گزارش ورزش سه، این دو تیم قرار است ساعت 14 روز پنج شنبه به مصاف هم بروند درحالی که دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، می گوید: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.


دکتر مهران احمدی‌بلوطکی ادامه می دهد: قبلا نگران جهش جدید کرونا بودیم که در پیک جدید با آن مواجه شده‌ایم. دوره کمون ویروس جهش‌یافته 24 ساعت است یعنی در صورتی که فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از 24 ساعت علامت‌دار می‌شود در حالی که در پیک قبلی، علامت‌دار شدن بیمار 14 روز طول می‌کشید.


حال پرسش اینجاست؛ آیا در چنین وضعیت خطرناکی اصرار بربرگزاری بازی جام حذفی میان دو تیم دسته اولی آن هم در شهر اهواز با وضعیت سیاه کار درستی است؟


خبرهای رسیده حکایت ازآن دارد که مسئولان دو تیم به ویژه تیم بادران با تماس های تلفنی و حضوری خواستار تعویق این دیدار حذفی یا برگزاری آن در استان مجاور با خطرات کمتر شده اند اما مسئولان سازمان لیگ اصرار بر برگزاری مسابقه دارند!


مسابقه ای که قرار است به هر قیمتی برگزار می شود و مشخص نیست اگر فرداروزی فاجعه ای از جنس کرونا دربین بازیکنان یا اعضای دو تیم به وجود بیاید،کدام یک از متولیان برگزاری مسابقات در این روزها حاضرند مسئولیتش را برعهده بگیرند؟


فراموش نکنیم فوتبال ایران به تازگی داغ ازدست دادن مهرداد میناوند و علی انصاریان را به دلیل ابتلا به ویروس کُرونا متحمل شد. چه تضمینی وجود دارد که پس از این دیدار حذفی اتفاقی تلخ و دردناک مشابه درگذشت دردناک انصاریان و میناوند رُخ ندهد؟


شنیدیم مسئولان سازمان لیگ و برگزاری مسابقات جام حذفی به دست اندرکاران تیم بادران تهران یادآوری کرده اند این دیداربا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزارخواهد شد!


در این میان اما دقیقا توضیحی داده نشده که چه شرایط بهداشتی جدیدی برای اعضای  تیم  و بازیکنان بادران و استقلال ملاثانی در نظر گرفته شده که آن ها بتوانند با خیال راحت به اهواز سفر کنند و با آرامش درورزشگاه قدیمی تختی این شهر به فوتبال بازی کردن بپردازند و ویروس کرونا هم به سراغ آن ها نیاید؟!

دیدگاه‌ها