کد خبر : 1739767 | 06 اسفند 1399 ساعت 19:18 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواری به میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی

دبیر کل فدراسیون فوتبال معتقد است بهترین شرایط بین رقبای تیم ملی ایران را برای میزبانی در مرحله مقدماتی جام جهانی دارند.

امیدواری به میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدنبی، با حضور در برنامه استودیو فوتبال درباره سال ۹۹ و فعالیت‌های فدراسیون در این سال عنوان کرد: قبل از هر چیز ولادت حضرت علی(ع) و فرارسیدن روز مرد را به عموم مردم تبریک می‌گویم. بحث کرونا بر همه شئون زندگی در جهان تاثیر گذاشته بود و فوتبال هم از این موضوع مستثنی نیست. در تمام هیات‌های فوتبال استان‌ها و سازمان لیگ در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان ده‌ها هزار مسابقه برگزار می‌شود. پس از شیوع ویروس کرونا، با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال و همچنین همکاری ستاد مبارزه با کرونا در ورزش فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات‌های استانی با شجاعت و رعایت چارچوب‌های پروتکل‌ها موارد پیش‌بینی شد و چرخه فوتبال از حرکت نایستاد و مسابقات بر اساس تقویم پیش رفت.

 

او یادآور شد: فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی متمرکز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را داده است. در خردادماه بهترین آب و هوا در تهران است و از بعد ورزشگاه‌ها هم شرایط خوبی برای میزبانی داریم. این پیش‌بینی در فدراسیون صورت گرفته و فکر می‌کنم روی کاغذ ما بهترین گزینه برای میزبانی مرحله متمرکز مقدماتی جام جهانی هستیم.

 

دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در بحث اساسنامه در سنوات گذشته به تایید فیفا نرسیده بود، اما در ۲۲ آبان امسال برای نخستین بار به تایید فیفا رسید و در نهایت ۸ آذر هم به تصویب مجمع رسید. خوشبختانه از این فاز عبور کردیم و مراحل مربوط به ثبت‌نام‌ها انجام شد. کمیته‌های انتخاباتی فدراسیون در این بخش بسیار پر کار بودند و متعاقب آن کمیته اجرایی برگزاری مجمع جلسات متعددی داشتند و امیدواریم برای ۱۰ اسفند انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

 

نبی عنوان کرد: شرایط به خوبی مهیاست و امیدواریم در مجمع شاهد رقابتی مناسب باشیم و هر کسی این امانت را به دست می‌گیرد، بتواند امانت‌دار خوبی برای مردم عزیز ایران باشد و مضافا فدراسیون فوتبال سال‌های سال در آسیا و همین‌طور جهان خودش را نشان داده است. امیدواریم افرادی که در هیات رییسه فدراسیون انتخاب می‌شوند، با توجه به استاندارهای مورد نظر چرخ فوتبال را به گردش در بیاورند و در آینده بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

 

او تصریح کرد: این مجمع آزمایش خوبی برای ۱۱ عضو جدید هیات رییسه است. به طور حتم مسؤولیت فقط در حرف زدن نیست و مهم این است که در عملگرایی موفق باشیم.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه صحبتی با اعضای مجمع و کاندیداها دارد، اظهار کرد: اعضای مجمع فدراسیون افرادی هستند که دستی بر آتش دارند و در فوتبال زندگی کرده‌اند. این اشخاص مسؤولیت مهمی دارند که بهترین تشخیص را داشته باشند و به نوعی هم‌افزایی کنند تا فردی که برنامه محور است و در کارش به نظرات جمع توجه می‌کند، انتخاب شود. هیات رییسه یک کار جمعی است و انفرادی نیست. نزدیک به ۶۹ کاندیدا در سمت‌های مختلف وجود دارند و امیدواریم اشخاصی که جمع‌بندی مجمع است، برگزیده شوند تا فوتبال به بهترین شکل به توسعه خودش ادامه دهد. امیدواریم در این کار موفق و موید باشند.

 

نبی درباره آخرین وضعیت پیشنهاد ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ عنوان کرد: ما مطابق دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله به مرحله پیش رفتیم. قرار بود بازرسان کنفدراسیون در اسفندماه به ایران بیایند که این سفر به دلیل موضوع کرونا به تعویق افتاد. منتظر تاریخ جدید هستیم تا با هماهنگی صورت گرفته بحث بازرسی صورت گیرد.

 

او درباره ورودی و خروجی‌های مالی فدراسیون فوتبال ابراز کرد: مبالغ و مخارج فدراسیون فوتبال بالانس نیست. ورودی‌ها کاملا مشخص است که سهل الوصول است که وصول می شود، اما برخی از آنها دریافتش دشوار است که فعلا نباید فکرش را کنیم؛ برای مثال حق پخش که البته مجلس محترم در این باره مقرراتی را تصویب کرده و منتظر اجرا هستیم. فوتبال خواسته عام و خاص و پیر و جوان است و باید هزینه‌هایش را از حقوق خود دریافت کند. برای توسعه به سرمایه‌گذاری نیاز است و طبیعی است وقتی می‌توانیم موفق باشیم که بستر فراهم شود. امیدوار هستیم حقوق حقه فوتبال وجود داشته باشد که موضوعات را جمع کنیم.

دیدگاه‌ها