کد خبر : 1739854 | 07 اسفند 1399 ساعت 11:38 | 23.9K بازدید | 1 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

همای علیدوستی قهرمان باشگاه‌های تهران(عکس)

چه تیمی در دهه 60جلوتر از استقلال و پرسپولیس قهرمان شد.

همای علیدوستی قهرمان باشگاه‌های تهران(عکس)

به گزارش "ورزش سه "،رقابت های فوتبال باشگاه های تهران بعد از انقلاب اسلامی از سال 1360به صورت رسمی آغاز شد و در آن سال تیم همای تهران به قهرمانی رقابت ها رسید. در سال 59با فراخوان هیئت فوتبال تهران کلیه تیم ها و دسته جات آزاد برای کسب مجوز حضور در رقابت های باشگاهی تهران ثبت نام کردند و در نهایت 14تیم جواز حضور در این رقابت ها را بدست آوردند.114تبم در 14گروه برای تعیین تیم های دسته یک تا چهارم رقابت های باشگاه های تهران ثبت نام کردند و در نهایت تیم های استقلال ،پرسپولیس ،بوتان ،صنایع دفاع ، بانک ملی ،برق ،کیان، هما، شاهین، آرارات، تهران‌جوان، نفت، راه‌آهن و  اکباتان تیم های تشکیل دهنده دسته یک باشگاه های تهران شدند.تیم های باریشه ای که جریان فوتبال در تهران را در آن سال ها زنده نگه داشتند. 


 این رقابت ها که در سال60 با حضور 14تیم برگزار شد در پایان شاهد قهرمانی هما،نایب قهرمانی پرسپولیس و سومی استقلال بود تا هما تنها تیم تهرانی باشد که در دهه 60و در زمان برگزاری رقابت های باشگاه های تهران به غیر از استقلال و پرسپولیس به مقام قهرمانی این رقابت ها رسیده است .


هما که همواره رتبه های خوبی در آن سال ها کسب می کرد و یکی از تیم های پر مهره آن روزها بود همواره موی دماغ دو تیم مطرح پایتخت بود .هما با هنرمندی حمید علیدوستی نامدار که مزه گلزنی به هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را چشیده بود یکی از تیم های با اخلاق آن دهه نیز بشمار می رفت.


در تصویر بازیکنان این تیم را در سال 62مشاهده می کنید که به مقام چهارمی رقابت های آن فصل بسنده کردند.


بازیکنان مطرحی که سال های متمادی در دهه 60 به تیم فوتبال هما وفادار بودند و خاطرات زیادی برای اهالی فوتبال به یادگار گذاشته اند.

 

1576111


ایستاده ازراست:


فرهادکامل ،حمید علیدوستی،مرحوم فریدون رادبوی ، جمشیدپذیرا ،چمپورصفرزاده،سهام الدین میرفخرایی

 

نشسته ازراست:


مجیدمشتری ، فرامرزعزتی،مرحوم ناصرمیرزایی،هادی نراقی ، هدایت شعارغفاری

دیدگاه‌ها