کد خبر : 1739862 | 07 اسفند 1399 ساعت 12:24 | 78.9K بازدید | 1 دیدگاه

پائو گسول به اسپانیا بازگشت

حالا بسکتبال بارسا هم مسی دارد (عکس)

بهترین بازیکن بسکتبال اسپانیا بعد از ۲۰ سال دوری دوباره به بارسلونا بازگشت.

حالا بسکتبال بارسا هم مسی دارد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چند روز بعد از رد شایعات انتقال ستاره بسکتبال اسپانیا یعنی پائو گسول به بارسلونا، خود او به شکل رسمی اعلام کرد که بعد از دو دهه حضور در NBA این لیگ را ترک می کند و به باشگاه کاتالانی باز خواهد گشت.

 

گسول که دو بار به مقام قهرمانی مهم ترین لیگ بسکتبال دنیا دست یافته بود و 6 مرتبه نیز در ترکیب تیم آل استار قرار گرفت، در توئیتر خود نوشت: " من بسیار خوشحالم که اعلام می کنم دوباره به خانه می آیم و به زودی به جمع تیم بسکتبال بارسا خواهم پیوست.

 

 

1576124

 

 

من می خواهم مهارت ها و تجربیاتم را در یک نقطه مهم از فصل در اختیار بارسلونا گذارم. در عین حال به لحاظ بدنی بهتر شوم و سریعاً وارد ریتم مسابقات شوم."

 

گسول 40 ساله از سال 2019 به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا از میادین دور بود و آخرین بار در میلواکی باکس بازی کرد. بازگشت او به بارسلونا این فرصت را در اختیارش قرار خواهد داد تا دوباره از نظر آمادگی جسمانی به فرم خوب خود بازگردد و نهایتاً در المپیک پیش رو به تیم ملی اسپانیا برای رسیدن به عنوان قهرمانی کمک کند.

 

 

1576121

 

 

گسول که به عنوان بهترین بازیکن اسپانیایی شناخته می شود، کار خود را با بارسلونا در سال 1998 آغاز کرد و در سال 2001 راهی ممفیس گریزلیز شد. او در سال 2009 و 2010 با لس آنجلس لیکرز دو عنوان پشت سر هم قهرمانی NBA را به دست آورد و قبل از حضور کوتاه در میلواکی در تیم های شیکاگو بولز و سان آنتونیو اسپرز بازی کرد.

 

گسول با انگیزه های متفاوتی به بارسلونا پیوسته است. او در سطح تیمی قصد دارد به این باشگاه کمک کند تا به مقام قهرمانی لیگ اسپانیا دست پیدا کند. از طرف دیگر به این تیم در رسیدن به مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در این تورنمنت کمک کند. در سطح فردی نیز همانطور که گفته شد او قصد دارد دوباره به بالاترین سطح بدنی ممکن دست پیدا کند تا با موفقیت به همراه اسپانیا در المپیک توکیو به بهترین شکل ممکن حرفه خود را در بازی های ملی پایان دهد.

 

در یکی دو سال گذشته بارها در رابطه با علاقه فوق العاده زیاد پائو گسول برای بازگشت بارسلونا صحبت شده بود اما این انتقال هرگز صورت نگرفت تا اینکه بالاخره در روزهای اخیر این موضوع نهایی شد. نکته جالب دیگر اینکه بارسلونا گسول را در شرایط اقتصادی بسیار دشوار به خدمت گرفته اما مسائل مالی برای این بسکتبالیست در اولویت نبوده و حقوق زیادی در بلوگرانا دریافت نمی کند. در واقع می توان گفت که این یک معامله سود آور برای هر دو طرف تلقی می شود.

 

 

1576123

 

 

بحث انتقال ستاره بسکتبالیست اسپانیایی به بارسلونا کاملا بی سروصدا پیش رفت و اولین بار تونی فریشا، نامزد ریاست باشگاه کاتالانی بود که از این مسئله پرده برداشت؛ جایی که او در توئیتر خود این خبر را اعلام کرد اما در ابتدا با تکذیب گسول روبه‌رو شد؛ موضوعی که البته چند روز بعد به واقعیت پیوست و گسول انتقال رسمی خود با بارسلونا را اعلام کرد.

 

همچنین گفتنی است برادر پائو گسول یعنی مارک که او هم کار خود را با بارسا آغاز کرد در NBA باقی مانده و نوامبر گذشته با لس آنجلس لیکرز قهرمان شد.

دیدگاه‌ها