کد خبر : 1740051 | 08 اسفند 1399 ساعت 17:32 | 40.4K بازدید | 0 دیدگاه

روایت تلخ اسطوره هلندی از یک زمین خوردن مالی

مارکو فان باستن در بخشی از کتاب خود به یک اتفاق تلخ که در گذشته برایش رخ داده اشاره کرده است.

روایت تلخ اسطوره هلندی از یک زمین خوردن مالی

به گزارش "ورزش سه"، مارکو فان باستن یکی از بهترین بازیکنان جهان در زمان خود به حساب می آمد؛ جایی که او با لباس تیم های آژاکس و آث میلان نمایش های فوق العاده ای از خود ارائه می داد و سه بار در سال های 1988، 1989 و 1992 جایزه توپ طلا را به دست آورد. شش لیگ، دو جام اتحادیه اروپا، یک دوره Recopa، دو سوپرکاپ اروپا، دو جام بین قاره ای و جام ملت های اروپا با هلند از جمله افتخارات فان باستن به حساب می آید.

 

فان باستن یک زندگی ورزشی پر از موفقیت داشت اما آسیب دیدگی مچ پا باعث شد که او زودتر از انتظار با فوتبال خداحافظی کند. با این حال او فکر نمی کرد که بعد از بازنشستگی نیاز به کار کردن داشته باشد اما سرمایه‌گذاری های بد و البته اعتماد به نفس کاذب باعث شد که این شرایط سخت را تجربه کند.

 

 

1576470

 

 

اسطوره فوتبال هلند اکنون در بخشی از کتاب زندگی نامه خود به صحبت درباره این مسائل پرداخته است: " احساس می کنم لحظه خوبی برای صحبت درباره داستان من است. از دید خودم واقعیت را می‌گویم؛ داستانی که هرگز آن را تعریف نکرده ام و می توانم با بیان برخی مسائل را روشن کنم. به کسی رحم نخواهم کرد."

 

فان باستن در این کتاب 318 صفحه ای از آرزوی دوران کودکی خود برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان گفته است. او همچنین از رابطه اش با هموطن و اسطوره خود یعنی یوهان کرویف و مسائلی نظیر مصدومیت ناحیه مچ پا نیز صحبت کرده است.

 

 

 

1576469

 

 

"آقای فان باستن موظف است قبل از 31 دسامبر 2001، تسویه حساب مالیاتی آژانس مالیاتی هلند را به طور کامل پرداخت کند: 32.8 میلیون یورو. "
این یکی از تلخ ترین دیالوگ هایی است که در کتاب فان باستن به آن اشاره شده است. این اتفاق بعد از بازگشت او از موناکو به هلند رخ داد که شامل 100 درصد جریمه مالیاتی نیز می شد. فان باستن برای حل مشکل خود به یک وکیل خبره که پدر زن یوهان کرویف نیز به شمار می‌آمد و یک تیم خبره مالیاتی رجوع کرد اما نتیجه آن چیزی نبود که بخواهد. در واقع او بخش زیادی از سرمایه خود را از دست داد و فقط 13 میلیون یورو برایش باقی ماند که از این اتفاق به عنوان یکی از تلخ‌ترین مسائل زندگی‌اش در کتاب زندگی‌نامه خود یاد کرده است.

 

فان باستن در کتابش پیرامون وضعیت خود در آن مقطع جمله جالبی را به کار برده و گفته است: " کسی گرگ وال استریت را دیده است؟ احساس کردم صحنه ای از آن فیلم است."

دیدگاه‌ها