کد خبر : 1740993 | 12 اسفند 1399 ساعت 16:28 | 81.6K بازدید | 7 دیدگاه

شصت و شش امتیاز در یک فصل؛

یحیی به بهترین رکورد برانکو رسید! (گزارش)

یحیی گل‌محمدی از زمان حضور دوباره روی نیمکت پرسپولیس، 66 امتیاز در لیگ برتر کسب کرده که برابر با بهترین آمار برانکو ایوانکوویچ (لیگ شانزدهم) است.

یحیی به بهترین رکورد برانکو رسید! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی از هفته هفدهم لیگ نوزدهم هدایت قرمزها را برعهده گرفت و در 14بازی پایانی فصل، جایگاه تیم گابریل کالدرون در صدر را تثبیت کرد و با ایجاد اختلاف 14 امتیازی نسبت به تیم رقیب، قهرمانی را برای چهارمین سال متوالی به چنگ آورد تا در غیاب برانکو ایوانکوویچ نیز موفقیت سرخ ها ادامه دار باشد.

 

سال گذشته پرسپولیس با 67 امتیاز لیگ برتر را به سرانجام رساند که یک رکورد فوق العاده محسوب می‌شود. 34 امتیاز را گابریل کالدرون در 16 بازی به دست آورد و یحیی گل محمدی نیز با کسب 33 امتیاز در باقی مسابقات فصل، سرخ ها را به قهرمان بلامنازع لیگ نوزدهم تبدیل کرد اما باوجود کسب چهارمین قهرمانی متوالی لیگ و صعود به فینال آسیا، سرخ ها همچنان سیری ناپذیر به روند خود ادامه می‌دهند.

تازه ترین رکوردی که سرمربی این تیم ثبت کرده، دستیابی به بهترین آمار امتیازی برانکو ایوانکوویچ است. یحیی گل محمدی در 30 بازی اخیر لیگ برتری که هدایت قرمزها را برعهده داشته، 19 برد، 9 مساوی و 2 باخت را به ثبت رسانده تا با 66 امتیاز یک دوره بسیار موفق را سپری کند. نکته جالب این که برانکو نیز در بهترین فصل خود (لیگ شانزدهم) توانست همین تعداد امتیاز را کسب کند و حالا یحیی خود را در حد و اندازه های سرمربی کروات قرمزها نشان داده است.

 

 

قرمزهای پایتخت در 30 بازی با هدایت یحیی 48 گل زده‌اند که دو تا بیشتر از آمار تیم برانکو در لیگ شانزدهم است. آن ها البته 18 گل هم دریافت کرده‌اند که چهار تا بیشتر از تیم برانکو ایوانکوویچ است. با این حال پرسپولیسی ها باتوجه به روند این فصل خود فرصت این را دارند که با 49 گل، رکورد گلزنی خود از زمان قهرمانی چهار گانه را بشکنند.

در طول یک سال اخیر تنها دو تیم سبزپوش ذوب آهن و آلومینیوم اراک موفق به شکست پرسپولیس شده‌اند. پیروزی ذوب آهن مقابل پرسپولیس در حالی به دست آمد که سرخ ها آماده جشن قهرمانی بودند و این باخت تاثیری در روندشان نگذاشت اما باخت به آلومینیوم یک ناامیدی بزرگ بود که البته پس از آن شش پیروزی دلچسب به دست آمد تا تیم یحیی دوباره بر بام فوتبال ایران قرار بگیرد.

 

نکته جالب این که آمار سال گذشته یحیی از آمار امسال او بهتر است چرا که تیم پرسپولیس فصل گذشته در 14 بازی 33 امتیاز گرفت اما امسال در 16 بازی این تعداد امتیاز را تصاحب کرده است. در واقع میانگین قرمزها در لیگ نوزدهم با هدایت این مربی ایرانی 2.3 بود و حالا به 2.03 کاهش یافته اما بررسی ها نشان می‌دهد هر تیم ایرانی که در پایان فصل به میانگین دو امتیاز برسد قهرمانی اش قطعی می‌شود چرا که هیچ نایب قهرمانی تاکنون به این میانگین امتیازی نرسیده است.

پرسپولیس حالا دو بازی سرنوشت ساز تا پایان سال 1399 خواهد داشت که اهمیت بسیار زیادی برای این تیم دارد. سرخ ها اگر بتوانند صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان را از پیش رو بردارند، با 39 امتیاز از 17 بازی به استقبال سال جدیدی می‌روند که در آن بازی های فشرده لیگ قهرمانان و جام حذفی نیز وجود دارد و همین موضوع کار را سخت و سخت تر و امتیازات باقی مانده را ارزشمندتر می‌کند.

 

بهترین قهرمانی پرسپولیس سال گذشته با هدایت مشترک کالدرون - یحیی با 67 امتیاز به دست آمد و در لیگ شانزدهم، هفدهم و هجدهم نیز تیم برانکو به ترتیب 66، 64 و 61 امتیاز کسب کرد و حالا باید دید آیا یحیی گل‌محمدی می‌تواند به بازه 60 امتیازی در پایان لیگ بیستم برسد یا خیر؟

دیدگاه‌ها