کد خبر : 1741036 | 12 اسفند 1399 ساعت 19:41 | 123.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازی تاریخی برابر رئال مادرید؛

شبی که دنیا به احترام لیونل مسی ایستاد

اولین هت تریک لیونل مسی برابر رئال مادرید حدود 14 سال پیش رقم خورد.

شبی که دنیا به احترام لیونل مسی ایستاد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی در شبی تاریخی و به یادماندنی و با موهای بلند در استادیوم نوکمپ موفق شد سه بار دروازه رئال مادرید را باز کرده و محبوب دل هواداران بارسلونا شود. لیونل مسی از آن زمان تا امروز آنقدر برابر رئال مادرید درخشیده که بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو لقب گرفته است.

 

10 مارچ: هت تریک لیونل مسی مقابل رئال مادرید (2007)

 

در تاریخ 10 مارچ 2007 و در استادیوم نیوکمپ، به نظر می رسید که رئال مادرید علی رغم اینکه 10 نفره بودن در آستانه کسب پیروزی 3-2 در لالیگا در ال کلاسیکو برابر بارسلونا قرار دارد. لیونل مسی 19 ساله در اوایل بازی دو بار برای بارسلونا گلزنی کرده بود، اما به نظر می رسید ضربه سر سرخیو راموس قرار است برنده این دیدار را تعیین کند.

 

1578095

 

البته هنوز کار مسی تمام نشده بود. او با دریافت پاس از هم تیمی خود رونالدینیو علیرغم فاصله ای قابل توجه با دروازه، از سد دو تکل ناکام بازیکنان رئال مادرید عبور کرده و در نهایت ضربه اش را از کنار دست ایکر کاسیاس وارد دروازه رئال مادرید کرد. 12 سال از آخرین هت تریک در ال کلاسیکو در لالیگا می گذشت و مسی جوان ترین بازیکن تاریخ نام گرفته که 3 بار در این دیدار موفق به گلزنی شده بود. مسی همچنین در این دیدار ثابت کرد آماده است به جای رونالدینیو رهبر خط حمله بارسلونا لقب گیرد.

 

11 مارچ: زیدان دوباره به عنوان سرمربی به مادرید بازگشت (2019)

 

در تاریخ 11 مارچ 2019 و در سانتیاگو برنابئو هیچ مسابقه ای برگزار نمی شد، اما هواداران رئال مادرید اتفاقات را با دقت دنبال می کردند. فصل لوس بلانکوس خوب پیش نرفته بود. خولن لوپتگی پس از شکست 1-5 در لالیگا مقابل بارسلونا در اوکتبر گذشته از سمت خود اخراج شد. سپس سانتیاگو سولاری پس از شکست مقابل بارسا در کوپا و لالیگا، در نهایت به علت حذف شوکه کننده از لیگ قهرمانان برابر آژاکس شغل خود را از دست داد.

 

1578096

 

زین الدین زیدان که تابستان گذشته رئال را ترک کرده و در طول اولین دوره مربیگری خود 9 جام در دو سال و نیم به دست آورده بود، دوباره به برنابئو بازگشت. کهکشانی سابق، رئال مادرید را به مسیر پیروزی بازگردانده و آنها را به عنوان قهرمانی لالیگا فصل گذشته رساند. به نظر نمی رسد روند جام گرفتن ها و موفقیت های زیزو در رئال مادرید تمام شده باشد.

 

13 مارچ: آخرین گل خوزه آنتونیو ریس در لالیگا برای سویا (2016)

 

13 مارس در استادیوم پیسخوان، خوزه آنتونیو ریس، بازیکن محبوب سویا به عنوان بازیکن تعویضی در اواخر مسابقه وارد بازی شده و روی یک ضد حمله موفق به گلزنی شده تا در کنار هواداران برتری 2-4 را جشن بگیرد. این سی امین و آخرین گل ریس در لالیگا برای سویا بود که در جریان دومین دوره حضور او در باشگاه زادگاهش به ثمر رسید.

 

1578097

 

او که در گذشته برابر اتلتیکو و رئال مادرید بازی کرده بود، تابستان سال بعد راهی اسپانیول شد. ریس در فتح عنوان قهرمانی لالیگا در فصل 2006-07 در لباس رئال مادرید نقش مهمی ایفا کرد. هواداران همه این تیم ها از مرگ نابهنگام ریس در 35 سالگی در ژوئن سال 2019 بسیار ناراحت شدند.

 

13 مارچ: به ثمر رسیدن اولین گل کاسمیرو در لالیگا در بهترین زمان (2016)

 

این اتفاق دراماتیک در ساعات پایانی 13 مارچ 2016 در استودیو گران کاناریا در لاس پالماس رخ داد. سرخیو راموس با ضربه سر و روی ارسال کرنر ایسکو، رئال مادرید را با گل زودهنگام پیش انداخت و شاگردان زین الدین زیدان با گذشت ادامه بازی آماده کسب سه امتیاز آماده شده بودند. اما در ادامه تیم میزبان خطرناک ظاهر شده ویلیان ژوزه، مهاجم پیشین کاستیا تنها سه دقیقه مانده به پایان موفق به زدن گل تساوی شد.

 

1578094

 

شادی بازیکنان تیم جزایر قناری زیاد طول نکشید، زیرا کاسمیرو در اولین دقیقه وقت اضافی با ضربه سر اولین گل خود در لالیگا را به ثمر رسانده و باعث برتری رئال مادرید شد. این بازیکن برزیلی از آن مقطع بارها موفق به گلزنی شده و اخیرا نیز او در جریان پیروزی 1-0 لوس بلانکوس برابر رئال وایادولید، گل شماره 22 گل در لالیگا را به ثمر رساند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها