کد خبر : 1741082 | 13 اسفند 1399 ساعت 08:11 | 6.8K بازدید | 1 دیدگاه

مقصودلو در رده اول ایران

صعود ۴ پله ای فیروزجا در جدیدترین رده‌بندی

در جدیدترین رده‌بندی فدارسیون جهانی شطرنج، علیرضا فیروزجا موفق شد۴ پله صعود کند و در رده ۱۳ جهان قرار بگیرد.

صعود ۴ پله ای فیروزجا در جدیدترین رده‌بندی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جدیدترین رده بندی بازیکنان شطرنج که توسط  فدراسیون جهانی در ماه نوامبر اعلام شد، همچنان مگنوس کارلسن در رده اول جهان قرار دارد. قهرمان شطرنج جهان در مسابقات حضوری تاتا استیل عملکرد خوبی نداشت و با کاهش ۱۵ واحدی ریتینگ رو به رو شد. با این حال کارلسن با ریتینگ ۲۸۴۷ همچنان نفر اول جهان است. 

 

فابیو کاروانا با ریتینگ ۲۸۲۰ نفر دوم جهان بوده و همچنان در تعقیب کارلسن است. دینگ لیرن چینی هم دیگر شطرنج بازی است که بدون تغییر ریتیگ همچنان در رده سوم جهان قرار دارد. این شطرنج باز موفق شده با ریتینگ ۲۷۹۱ در رده سوم جهان قرار بگیرد. 

 

علیرضا فیروزجا، نابغه جوان شطرنج جهان که در ماه گذشته با ریتینگ ۲۷۴۹ در رده ۱۷ قرار داشت، موفق شده ۴ واحد رتبه خود را بهبود ببخشد و رده رده ۱۳ جهان بایستد. ستاره جوان شطرنج جهان که در مسابقات حضوری تاتا استیل عملکرد خوبی داشت اکنون با ریتینگ ۲۷۵۹ نفر ۱۳ جهان است. لازم به ذکر است که فیروزجا برای وارد شدن به جمع ۱۰ شطرنج باز برتر شطرنج جهان تنها ۶ واحد ریتینگ نیاز دارد.

پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز ایرانی با ریتینگ ۲۶۷۶ همچنان نفر اول ایران و ۶۰ جهان است. به دلیل شیوع کرونا اکثر شطرنج بازان موفق نشدند در مسابقات شرکت کنند و به همین دلیل اکثر رتبه ها و ریتینگ ها تغییر بسیار کمی داشته است.

 

سارا خادم الشریعه بانوی شماره یک شطرنج ایران هم همچنان بدون تغییر ریتینگ و با ریتینگ ۲۴۹۴ مشترکا با شطرنج باز روسی در رده ۱۴ بخش بانوان جهان قرار دارد. 

محمد امین طباطبایی و پویا آیدنی در رتبه های دوم و سوم شطرنج ایران در بخش مردان قرار دارند. همچنین در بخش بانوان آتوسا پورکاشیان و میتراحجازی پور در رتبه های دوم و سوم ایران هستند. 

دیدگاه‌ها