کد خبر : 1741583 | 15 اسفند 1399 ساعت 18:30 | 32K بازدید | 1 دیدگاه

هنوز برای رویا دیدن دلیل هست؛

گزارش: بارسا و مسی عادت به معجزه کردن دارند

بارسلونا پس از شکست 4-1 برابر PSG در نوکمپ، 20 اسفند در پارک دو پرنس میهمان پاریسی ها است و با وجودی که ممکن است بسیاری کار بلوگرانا را در چمپیونزلیگ تمام شده بدانند، اما کاتالان ها هنوز امیدوارند.

گزارش: بارسا و مسی عادت به معجزه کردن دارند

به گزارش "ورزش سه"، وقتی بارسلونا در ماه دسامبر 3-0 به یوونتوس باخت، آنها در موقیعت بدی از فصل قرار داشتند. آنها صدرنشینی در گروه خود در چمپیونزلیگ را با آن شکست از دست دادند و یک هفته قبل نیز در چهارمین شکست فصل خود  2-1 به کادیز باخته بودند.

 

کاتالان ها 10 امتیاز از اتلتیکو مادرید عقب بودند و به نظر می رسید که راه درازی تا پیدا کردن توان رقابت در هر جامی پیش رو دارند. اما سه ماه بعد آنها در موقعیتی بسیار متفاوت هستند. بارسلونا اکنون پس از کامبک فوق العاده و پیروزی 3-0 در دیدار برگشت نیمه نهایی برابر سویا، به فینال کوپا دل ری رسیده و به کورس قهرمانی لالیگا نیز بازگشته اند.

 

1578917

 

یک مسی متفاوت

عملکرد لیونل مسی در سال 2021 به کلی متفاوت با نمایشی است که پیش از کریسمس داشت.

شماره 10 افسانه ای حالا برترین گلزن پنج لیگ بزرگ اروپایی در تقویم امسال است و بالاتر از رابرت لواندوفسکی و آندره سیلوا قرار گرفته و او همچنین بسیار بیشتر از گل‌زنی به بارسلونا کمک کرده است.

 

ناامیدی و یاس در چهره او حالا جای خود را به لبخند داده است. لبخندی که پس از پیروزی برابر سویا به بهترین شکل روی صورت مسی نقش بسته بود.

هنوز مشخص نیست که مسی در تابستان تصمیم به ترک نوکمپ خواهد گرفت یا در کنار کاتالان ها باقی خواهد ماند. همه چیز به مذاکرات او و رییس جدید بارسلونا بستگی خواهد داشت.

 

1578915

 

تغییر کومان

وقتی رونالد کومان هدایت بارسلونا را در دست گرفت، مصمم بود که حتما با سیستم 4231 بازی کند. این سیستم اما جواب نداد و او مجبور به تغییر موضع خود شد.

در ابتدا او تلاش کرد تا با سیستم 433 بازی کند که نتایج خوبی هم در اوائل کار با این سیستم گرفت. سپس این سیستم هم دیگر جواب نداد و از آن زمان او سیستم بارسلونا را به 352 تغییر داده است و همین سیستم بود که کمک کرد بارسلونا دو بار سویا را شکست دهد.

صرف نظر از نتایج، بلوگرانا دوباره دارد خوب بازی می کند.

 

1578914

 

بهبودی پیکه

جرارد پیکه در شکست برابر PSG به ترکیب بارسلونا بازگشته بود و پس از آن شکست او تبدیل به عنصری کلیدی در دو بازی بارسا برابر سویا شد و توانست در کوپا دل ری با گلزنی در وقت های تلف شده بازی را در مجموع دو دیدار به تساوی بکشاند و برای آبی اناری ها وقت بخرد تا بتوانند با زدن گل سوم در دقیقه 95 به فینال راه پیدا کنند.

مصدومیت جدید او که باعث دوری دو یا سه هفته ای او از میادین خواهد بود اما برای کاتالان ها خبر بدی است.

 

 

دی‌یونگ، دمبله و دیگر گلزنان

یکی از مشکلاتی که بارسلونا در ابتدای فصل داشت این بود که اگر مسی عملکرد خوبی نداشت، هیچکس نمی توانست نمایش خوبی داشته باشد.

این البته مشکلی مربوط به گذشته است و با تشکر از فرانکی دی یونگ، عثمان دمبله، آنتوان گریزمان و حتی مارتین برایثویت که در سال 2021 قدم جلو نهاده و بخشی از بار تیم را به دوش گرفتند. آنها پیشرفت عظیمی کرده اند و کل تیم از این پیشرفت نفع برده است.

 

1578913

 

تغییر رویکرد 

در دوبازی گذشته بارسلونا حریفان خود را پرس کرده و چنان میل و اشتیاقی به پیروزی از خود نشان داده که در این فصل تاکنون از آنها دیده نشده بود.

این موضوع سبب شده که حریفان بارسا نتوانند حتی به دروازه مارک آندره تراشتگن نزدیک شوند و تعداد دفعاتی که مدافعان بارسا مرتکب اشتباه می شدند را به شدت کاش داده است.

دیدگاه‌ها