کد خبر : 1741632 | 15 اسفند 1399 ساعت 21:21 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

پپ در آستانه تکرار رکورد سر الکس فرگوسن؛

گواردیولا: کی امضا دادم که تاریخ را از نو بنویسم؟

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در حال نزدیک شدن به کسب افتخاری دیگر در جهان فوتبال است، هر چند می گوید از نو نوشتن تاریخ هرگز اولویت او نبوده است.

گواردیولا: کی امضا دادم که تاریخ را از نو بنویسم؟

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا مفتخر است که در جایگاهی قرار دارد که می تواند تبدیل به اولین سرمربی لیگ برتر، پس از سر الکس فرگوسن شود، که به فاصله یک فصل عنوان قهرمانی در لیگ برتر را پس گرفته است. سرمربی کاتالان سیتی اما می گوید که رکوردها هیچوقت برای او اولویت نداشته اند.

منچسترسیتی که در تلاش برای کسب یک عنوان قهرمانی دیگر در لیگ برتر است، در هفته های اخیر 21 پیروزی پیاپی در تمامی رقابت ها به دست آورده و چنان پر قدرت در برابر حریفان ظاهر شده که به نظر می رسد هیچکس یارای ایستادگی برابر آنها را ندارد.

در صورتی که سیتی موفق شود امسال جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد، گواردیولا به سومین عنوان قهرمانی در استادیوم اتحاد خواهد رسید و تنها 12 ماه پس از تسلیم عنوان قهرمانی به لیورپول، جام را از آنها پس خواهد گرفت.

 

1578977

 

گواردیولا که در کنفرانس خبری پیش از دربی منچستر صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه می تواند رکورد فرگوسن را تکرار کند، گفت: "نمی دانم من کی امضا دادم که قرار است تاریخ را از نو بنویسم. برنامه ما فقط بردن یک بازی است. و بعد بازی دوم.

تنها هدف ما این است که تیم را وادار کنیم آنطور که می خواهیم بازی کند. عناوین قهرمانی پیامدهای چیزی بسیار عمیق تر هستند. وقتی من به این باشگاه آمدم اوضاع ترسناک بود. شک داشتم که بتوانیم به قهرمانی برسیم. من می دانستم که می خواهیم چه کار کنیم اما نمی دانستم که آیا توانایی انجام آن را داریم یا نه.

من آدمی نیستم که بنشینم و تصور کنم چه اتفاق هایی ممکن است بیافتند. واقعیت این است که تیم ما با تیم خوبی بازی خواهد کرد و وقتی ما قهرمان شدیم آن موقع بیایید از من سوال کنید که چه احساسی دارم و من هم پاسخ خواهم داد."

 

سر الکس فرگوسن در طول 26 سال سرمربیگری در منچستریونایتد موفق شد شش بار پس از از دست دادن عنوان قهرمانی به فاصله 12 ماه بعد، دوباره قهرمان لیگ برتر شود.

 

1578980

 

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، نیز تنها یک بار موفق شده پس از یک فصل افت، دوباره عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. آرسنال ونگر در فصل 04-2003 شکست ناپذیر بود. تنها سرمربی دیگری که در لیگ برتر موفق به تکرار قهرمانی به فاصله یک فصل شده، ژوزه مورینیو است که در چلسی به این موفقیت رسید.

 

1578979

 

 

دیدگاه‌ها