کد خبر : 1741634 | 15 اسفند 1399 ساعت 22:27 | 46.2K بازدید | 1 دیدگاه

کروس قربانی آزار در شبکه های اجتماعی؛

کروس: من از نظر خیلی‌ها نازی بودم؛ بلوند و چشم آبی

تونی کروس، هافبک رئال مادرید، فاش کرده که پس از اختلاف نظرش با مسوت اوزیل، خیلی از مردم او را نازی خطاب کرده اند.

کروس: من از نظر خیلی‌ها نازی بودم؛ بلوند و چشم آبی

به گزارش "ورزش سه"، تونی کروس انتقاداتی درباره شیوه خداحافظی مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان و اعلام بازنشستگی این ستاره ترک تبار داشت. اوزیل از نژادپرستی و بی احترامی در رختکن تیم ملی آلمان و فدراسیون فوتبال آلمان به عنوان دو دلیل بازنشستگی از تیم ملی نام برده بود، موضوعاتی که کروس در آن زمان رد کرده بود.

 

1578987

 

تونی کروس گفت: "پس از جام جهانی 2018من گفتم که نحوه خداحافظی مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان را دوست نداشتم و بعد به همین دلیل خیلی از مردم من را نازی خطاب کردند!"

کروس این صحبت ها را در حضور فرانک والتر اشتاین‌مایر، رییس جمهور آلمان، و در مراسمی که برای مبارزه با آزار و قلدری مجازی ترتیب داده شده بود، بر زبان آورد.

کروس ادامه داد: "موهای بلوند، چشم های آبی، برای خیلی از مردم همین مدرک کافی بر نازی بودن من بود. من توانستم که با این آزارها کنار بیایم و از این موضوع عبور کنم. هر کسی می تواند پشت یک اکانت ناشناس پنهان شود و تقریبا بدون هیچ عواقبی به بقیه توهین کند."

 

هافبک رئال مادرید در مورد خشونتی که در بعضی از پیام های دریافتی اش وجود داشت، گفت: "آنها کاملا در بعد دیگری بودند."

 

1578986

 

رییس جمهور آلمان نیز در این باره صحبت کرد و درباره راه های پیشگیری از آزار مجازی گفت: "یکی از راه ها از طریق سیاست و احتمالا قانونگذاری است. راه دوم مسئولیتی است که بر دوش شبکه های اجتماعی است و سومین راه هم احساس مسئولیت کاربران این شبکه ها است."

دیدگاه‌ها