کد خبر : 1742003 | 17 اسفند 1399 ساعت 12:55 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

نمره قبولی به علیرضا کریمی بعد از دوری 15 ماهه

علیرضا کریمی که بعد از 15 ماه دوری در تورنمنت ایتالیا روی تشک رفت، با کسب مدال نقره نمره قبولی گرفت.

نمره قبولی به علیرضا کریمی بعد از دوری 15 ماهه

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا کریمی در مسابقات جام باشگاههای جهان در اواخر سال 2019 دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد و بعد از آن با وجود تلاش پزشکان نتوانست بهبودی خود را به دست آورد و در نهایت مجبور به جراحی شد.


در ماههای اخیر هم کریمی درگیر درمان مصدومیت زانوی خود بود تا اینکه قصد داشت در انتخابی تیم ملی حاضر شود. پزشکان اجازه چنین کاری را به کریمی ندادند تا دارنده مدال نقره جهان غایب بزرگ این مسابقات باشد.


با این حال علی کریمی که یکی از مدعیان تصاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو به شمار می رود، تحت حمایت کادرفنی قرار گرفت و به اردوی تیم ملی راه یافت. اولین محک جدی او نیز در ایتالیا و جام متئو پلیکونه بود. 


این آزادکار ایرانی که هنوز هم وزن خود را برای مبارزه در وزن 97 کیلوگرم به شرایط ایده آل نرسانده،  در دور اول با نتیجه 6 بر 3 هایدن زیلمر از آمریکا را مغلوب کرد وی در  دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. کریمی در این دیدار مقابل کولین مور دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از آمریکا قرار گرفت و در حالی که به اعتقاد برخی کارشناسان اسیر اشتباه داوری هم شد، با نتیجه 3 بر 3 مغلوب و صاحب مدال نقره شد.


به نظر می رسد با وجود دوری 15 ماهه کادرفنی هم از عملکرد علیرضا کریمی رضایت داشته است. ابراهیم مهربان مربی تیم اعزامی به ایتالیا به تسنیم می گوید: «کریمی مدت زیادی از مسابقه دور بود. او در مبارزه اولش علی همیشگی نبود اما در کشتی دوم با حریف ترک بهتر کشتی گرفت و 10 بر صفر پیروز شد. کشتی فینال با کولین مور بود، که مغلوب شد. کولین مور با سبک و سیاق دیگر آمریکایی‌ها کشتی می‌گرفت و قطعا یکی از کشتی‌گیران قابل اعتنای این وزن آمریکا خواهد بود. علیرضا مدت‌ها از کوران مسابقات دور بوده و در وزن جدید کشتی می‌گرفت. با توجه به عمل جراحی که پشت سر گذاشته، عملکردش رو به جلو بوده چون مدت زیادی نیست که روی تشک آمده است و قطعا تورنمنت ایتالیا برای کریمی مفید بود.»

دیدگاه‌ها