کد خبر : 1742219 | 18 اسفند 1399 ساعت 10:32 | 81.2K بازدید | 6 دیدگاه

کار دشوار رهبر جدید بلوگرانا؛

رئیس؛ این‌ها خواسته مسی و هواداران است!

خوان لاپورتا رهبر پروژه بازسازی بارسلونا بوده و کار دشواری پیش رو دارد.

رئیس؛ این‌ها خواسته مسی و هواداران است!

به گزارش "ورزش سه"، دوره اول حضور خوان لاپورتا بر مسند هدایت بارسلونا مصادف با رقم خوردن بهترین روزهای تاریخ این باشگاه بود و حالا او دوباره برای نجات بلوگرانا وارد عمل شده است. دیشب خوان لاپورتا رسما به عنوان رئیس جدید این باشگاه انتخاب شد و اوضاع بارسلونا به حدی بحرانی است که او خیلی زود باید اقداماتی کاربردی را در دستور کار قرار دهد. در ادامه پنج انتظار اصلی از خوان لاپورتا را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

 

1579912

 

تمدید قرارداد با لیونل مسی

 

بی تردید مهم ترین عاملی که باعث پیروزی خوان لاپورتا شد، تمایل هواداران بارسلونا به حفظ لیونل مسی است. لاپورتا در میتینگ های تبلیغاتی خود بارها در مورد این موضوع صحبت کرده و مدعی شد اگر عهده دار این سمت شود خیلی سریع قرارداد لیونل مسی را تمدید خواهد کرد.

 

1579911

 

تنها چند ماه تا پایان قرارداد فوق ستاره آرژانتینی باقی مانده و فرم فوق العاده در سال 2021 باعث شده هواداران بارسلونا امیدوار به ماندن او باشند. خوان لاپورتا برای به دست آوردن دل این خیل عظیم چاره ای جز توافق با لیونل مسی و ارائه یک پروژه جذاب به او ندارد.

 

حل مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا

 

عدم دریافت مبالغ سنگین بلیت فروشی و مشکلاتی از این دست باعث شده بارسلونا در یک سال اخیر دشواری های فراوانی را تجربه کرده و حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش برود. خوان لاپورتا در اولین دوره حضور در نوکمپ ثابت کرد تبحر ویژه ای در سر و سامان دادن به اوضاع مالی بارسلونا دارد و حالا انتظار می رود این روند تکرار شود.

 

1579450

 

جذب اسپانسرهای قوی و قدرت مذاکره برای بستن قراردادهای مالی مناسب، هواداران بارسلونا را امیدوار ساخته خوان لاپورتا یک بار دیگر شرایط دشوار باشگاه را بهبود بخشد. این باشگاه مشهور در دهه ابتدایی هزاره جدید به یکی از قدرت های مالی اروپا بدل شد و خوان لاپورتا به دنبال تکرار آن موفقیت بزرگ است.

 

روشن شدن تکلیف نیمکت بارسلونا

 

رونالد کومان در اولین فصل حضور در بارسلونا و علیرغم تحمل مشکلات متفاوت و عجیب، تا به حال خیلی دور از انتظار نتیجه نگرفته و بلوگرانا همچنان در لالیگا و کوپا دل ری شانس قهرمانی دارد. البته شکست سنگین برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان تقریبا صعود بارسلونا را غیرممکن ساخته است.

 

1579473

 

در صورت موفقیت در جام های داخلی، قاعدتا فصل بعد رونالد کومان باز هم هدایت بارسلونا را به عهده خواهد داشت. اما اگر بارسا حتی موفق به فتح یک جام هم نشود، آنگاه احتمال حضور گزینه های دیگر از جمله ژاوی، اسطوره مشهور این باشگاه روی نیمکت توسط خوان لاپورتا بررسی خواهد شد.

 

ترمیم برند زخم خورده بارسلونا

 

بارسلونا روزهای تلخ و عجیبی را در دوران جوزپ بارتومئو سپری کرد. بستن قراردادهای عجیب و جذب بازیکنان ناکارآمد، حواشی فراوان و در نهایت داستان غیرقابل باور "بارسا گیت" و تلاش مدیریت قبلی مبنی بر مخدوش کدن چهره ستاره های بارسلونا باعث شد برند این باشگاه در نگاه فوتبالدوستان مثل گذشته قدرتمند نباشد.

 

1578027

 

یکی از وظایف مهم خوان لاپورتا در بدو ورود به باشگاه ترمیم این برند است. بارسلونا در دوره اول حضور این مرد باتجربه به یکباره در سراسر جهان هواداران بسیار زیادی پیدا کرده و تبدیل به یکی از محبوب ترین باشگاه های جهان شد. خوان لاپورتا به خوبی می داند بازسازی باشگاه از این حیث چقدر از نظر مالی نیز به سود آنها خواهد بود.

 

شکستن تابوی ناکامی در لیگ قهرمانان

 

این خواسته مشترک لیونل مسی و هواداران بارسلونا است. این باشگاه در سال های اخیر نتایج عجیب و ضعیفی در لیگ قهرمانان گرفته و معمولا با شکست هایی عجیب و تلخ با این تورنمنت وداع کرده است. خوان لاپورتا باید تیمی بنا کند که در سال های آتی قادر به کسب موفقیت در مهم ترین رقابت باشگاهی در فوتبال جهان باشد.

 

1579913

 

جذب بازیکنان بزرگ و باکیفیت، کادر فنی قدرتمند و البته حساب بانکی قوی می تواند باشگاه بارسلونا را دوباره تبدیل به قدرت اول فوتبال اروپا بکند. در اولین دوره حضور خوان لاپورتا این تیم در لیگ قهرمانان تبدیل به یک مدعی همیشگی شده بود و انتظار هواداران بارسلونا تکرار آن روزهای شیرین است.

دیدگاه‌ها