کد خبر : 1742233 | 18 اسفند 1399 ساعت 10:55 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

نباید به کشتی گیر آمریکایی می باختم

باخت کریمی زیر سایه استفاده نکردن از چلنج

بعد از شکست علیرضا کریمی در فینال تورنمنت ایتالیا برخی کادرفنی تیم ملی را مقصر می دانند.

باخت کریمی زیر سایه استفاده نکردن از چلنج

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، علیرضا کریمی دارنده 2 مدال برنز و یک نقره جهان در جام متئو پلیکونه ایتالیا پس از حدود یک سال دوری از مسابقات توانست مدال نقره را کسب کند. کریمی تا فینال، کشتی‌های خوبی گرفت و تمام رقبایش را قاطعانه شکست داد ولی در فینال با نتیجه 3بر 3 مقابل کولین مور از آمریکا شکست خورد. او بعد از مسابقات جهانی قزاقستان2019 که توانست مدال نقره بگیرد، برای حضور در المپیک به وزن 97 کیلوگرم آمد ولی سال گذشته در لیگ‌برتر پایش آسیب دید. کریمی بلافاصله بعد از به تعویق افتادن المپیک توکیو، جراحی کرد. بعد از ماه‌ها استراحت، او در تورنمنت ایتالیا دوباره روی تشک رفت. دور اول ۶‌ به ۳ هایدن زیلمر از آمریکا را شکست داد، در نیمه‌نهایی هم ۱۰‌به صفر ابراهیم جیتفجی از ترکیه را مبهوت کرد.


کریمی در فینال یک زیر گرفت و خاک کرد که داوران به اشتباه به او یک امتیاز دادند. درحالی‌که به اعتقاد کارشناسان داوری 2 امتیاز کریمی قطعی بود. در صحنه‎ای دیگر یک رکبی به حریفش زد که کارشناسان داوری معتقدند 4 امتیاز داشته اما داور تنها 2 امتیاز به او داد. در هر دو صحنه مربیان تیم ملی هیچ اعتراضی برای بازبینی فیلم کشتی نکردند. نتیجه کشتی در نهایت 3-3 شد و کریمی طلا را از دست داد. او درباره این رقابت‌ها به همشهری گفت: «مسابقه خوبی بود. بالاخره بعد از مدت‌ها روی تشک رفته بودم. در کشتی اول کمی گیج بودم ولی در ادامه شرایطم بهتر شد. در فینال 3 امتیازم را ندادند، اصلا نمی‌دانم چرا کشتی به این شکل شد. حریف فینالم کشتی‌گیری نبود که به او ببازم. کشتی‌گیری که دور اول او را بردم چندین بار حریف فینالم را برده بود ولی کشتی از دستم درآمد.» 


کریمی درباره اینکه چرا مربیانش از چلنج استفاده نکرده‌اند، گفت: «دلیلش را نمی‌دانم. کشتی برایم راحت بود و اصلا نباید با این حریف مساوی می‌شدم.» 


چند روز پیش هم در تورنمنت کی‌یف، کادر فنی ایران با بی‌اطلاعی از تغییر برنامه مسابقات باعث شد علی‌تبار شانس گرفتن مدال را از دست بدهد و از دور مسابقات حذف شود.

دیدگاه‌ها