کد خبر : 1742240 | 18 اسفند 1399 ساعت 11:27 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاقات امیدوار کننده در مسابقات کشوری پرورش اندام

وقتی چشم بدنسازان به جزیره خیره شد

مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور در حالی به پایان رسید که برخی اتفاقات جدید توجه اهالی این رشته را به خود جلب کرد.

وقتی چشم بدنسازان به جزیره خیره شد

به گزارش "ورزش سه"، شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور پرورش اندام در شرایطی روزهای 14 و 15 اسفندماه به میزبانی جزیره کیش برگزار شد که حدود یک سال و نیم از آخرین مسابقات داخلی این رشته در ایران می گذشت. 518 ورزشکار با وجود محدودیت هایی که فدراسیون برای اعزام تیم ها قرار داده بود و همچنین تعطیلی های پرتعداد باشگاهها در یک سال اخیر در این رقابت ها حاضر شدند. 


خیلی از مدعیان که در سال 2019 روی سکوی جهانی هم رفته بودند، روی استیج تالار شهر کیش دیده می شدند؛ اتفاقی که سطح مسابقات را به شکل چشمگیری افزایش داده بود. 


یکی از اتفاقات جالب در پایان رقابت ها قرار نگرفتن تهران در میان تیم های برتر بود. پایتخت نشین ها که معمولا عادت داشتند روی سکوی قهرمانی مسابقات کشوری قرار بگیرند، بعد از چند سال از تیم های دیگر همچون اصفهان، هرمزگان و کیش در رشته های مختلف عقب افتادند. بسیاری از کارشناسان دلیل این اتفاق را سخت گیری فدراسیون روی قانون و استفاده هر استان از ورزشکاران بومی می دانند. 


چند اتفاق ویژه هم در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور پرورش اندام برای نخستین بار رخ داد و توجه همه را به خود جلب کرد. حضور مسئولان رده بالای ورزش کشور از جمله یکی از معاونان وزیر ورزش و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسابقات پرورش اندام در نوع خود جالب توجه بود. به نظر می رسد نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی با ارتباطاتی که داشته، به خوبی توانسته پای مسئولان را به رشته ای که سال ها از سوی نهادهای اصلی ورزش ترد شده بود، باز کند؛ اتفاقی که نوید روزهای بهتری را برای این رشته پرمخاطب می دهد. 


از سوی دیگر برای اولین بار شاهد حضور ماموران نادو برای اخذ تست دوپینگ در سالن مسابقات بودیم. از نفرات برتر تست دوپینگ اخذ شد تا درهای جدیدی به روی ورزشکاران این رشته باز شود. فدراسیون جدید هم نشان داد که مبارزه با دوپینگ در حد شعار نبوده است. 


و اما در بخش پخش زنده مسابقات یک اتفاق جالب رخ داد. برای نخستین بار مسابقات پرورش اندام از سوی فدراسیون و از طریق فضای مجازی پخش شد تا مخاطبان بتوانند به صورت زنده شاهد عملکرد ورزشکاران باشند. البته این اتفاق به مذاق برخی از پیج های مجازی که از هویت مشخصی برخوردار نیستند، خوش نیامد و باعث انتقاد آن ها شد. حتی اخبار ورزشی صداوسیما نیز این مسابقات را پوشش داد و گزارشی پخش کرد که شطرنجی شدن بدن ورزشکاران در آن حاشیه هایی را هم به وجود آورد. 


با تمام این مسائل به نظر می رسد 15 سال بعد از تاسیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رشته های زیرمجموعه این فدراسیون دنیای جدیدی را تجربه می کنند و تغییرات کاملا در همین دو ماه گذشته که رییس جدید روی کار آمده، محسوس بوده است.

دیدگاه‌ها