کد خبر : 1742298 | 18 اسفند 1399 ساعت 14:56 | 19.3K بازدید | 6 دیدگاه

یک رقابت باورنکردنی برای کفش طلای لیگ ایران

چه کسی تصور می‌کرد که محمد عباس زاده و سجاد شهباززاده مهم‌ترین گزینه های آقای گلی در لیگ بیستم باشند؟

یک رقابت باورنکردنی برای کفش طلای لیگ ایران

به گزارش "ورزش سه"، اما این اتفاق رخ داده و مهاجمان تیم های سپاهان و تراکتور خود را به عنوان برترین گلزنان ایرانی لیگ برتر معرفی کرده‌اند. سجاد شهباززاده با رکوردی فوق العاده آمار 15 گل در لیگ برتر را ثبت کرده و محمد عباس زاده هم در آستانه دو رقمی کردن تعداد گل های خود است.

نکته جالب این است که شهباززاده و عباس زاده پیش‌تر پیراهن پرسپولیس و استقلال را برتن داشتند اما در دو تیم سرخابی پایتخت توفیق چندانی کسب نکردند یا حداقل موفقیت کنونی‌ از عملکردشان در تیم های پرطرفدار تهران بهتر است. مهاجم شماره 23 تراکتور در تمام این سال ها با حضور در نساجی، راه آهن و سایپا تلاش کرده بود که نگاه کادرفنی پرسپولیس را به خود جلب کند اما سرخ ها هرگز کوچکترین توجهی به این بازیکن نشان ندادند. شهباززاده هم باوجود عملکرد قابل قبول در سوپرلیگ ترکیه، به خاطر افت در بازی های لیگ برتر، دیگر گزینه خط حمله استقلال نبود.

شهباززاده 46.5% از گل های تیم سپاهان را به ثمر رسانده و عباس زاده نیز در 60% از گل های تیم تراکتور نقش آفرینی کرده و تازه این آمار به جز پاس گل و پنالتی های این دو بازیکن بوده است. به عبارتی می‌توان گفت که با حذف این دو مهاجم از تیم سپاهان و تراکتور، این دو تیم سقوط آزاد تا میانه های جدول را تجربه می‌کردند یا حداقل موفقیت فعلی را نداشتند.

 

فصل گذشته شیخ دیاباته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شد و برترین مهاجم پرسپولیس یعنی علی علیپور هم 13 گل به ثمر رساند؛ دو آماری که احتمالا شهباززاده و عباس زاده به زودی از آن عبور خواهند کرد تا توانایی خود را به هواداران سرخابی نیز ثابت کنند.

 

در لیگ فوتبال ایران سپاهان دو آقای گل داشته است. اولی ادموند بزیک که با 13 گل کفش طلا را به دست آورد و دیگری عماد رضا که در لیگ نهم 19 گل به ثمر رساند. تراکتور اما سه بار آقای گل لیگ را در ترکیب داشته؛ کوروش برمک، کریم انصاری فرد و لوسیانو ادینهو. آیا سپاهان می‌تواند به رکورد تراکتور برسد یا عباس زاده از این اتفاق جلوگیری می‌کند؟ هرچه که بشود، کمتر طرفداری انتظار داشت که رقابت آقای گلی بین شهباززاده، منشا و عباس زاده باشد!

دیدگاه‌ها