کد خبر : 1742490 | 19 اسفند 1399 ساعت 13:47 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازار انتخابی در کشتی ایران داغ شد

رضا و حسن؛ با سرعت پیش به سوی طلای توکیو

حسن یزدانی و رضا اطری با برتری مقابل رقبای سرسخت خود در انتخابی تیم ملی صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو شدند.

رضا و حسن؛ با سرعت پیش به سوی طلای توکیو

به گزارش "ورزش سه"، بیش از 4 ماه تا زمان شروع المپیک توکیو در تابستان 2021 باقی مانده و کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد هم برخلاف برنامه ای که از ابتدای سال برای انجام یک فرآیند طولانی در ذهن داشت، به خاطر لغو خیلی از مسابقات و شرایطی که کرونا به وجود آورده، مجبور شد دل به تک مبارزه های انتخابی ببندد.


چندی پیش استارت مسابقات انتخابی المپیک با جدال بین یونس امامی و جمال عبادی در وزن 74 کیلوگرم خورد، اما با توجه به اینکه هنوز در این وزن ایران سهمیه المپیک کسب نشده، برنده این نبرد هنوز راه دشواری برای رسیدن به توکیو خواهد داشت. مصطفی حسین خانی از انتخابی این وزن معاف شده بود و احتمالا او گزینه اول کادرفنی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در وزن 74 کیلو به شمار می رود.


در ادامه اما در دو وزنی که ایران سهمیه اش در کشتی آزاد قطعی شده، قرار شد امروز دو نبرد تماشایی را شاهد باشیم. حسن یزدانی که یکی از امیدهای اصلی کاروان ورزشی ایران برای کسب مدال طلای المپیک محسوب می شود، بار دیگر قبول کرد که بدون هیچ پیش شرطی در انتخابی روی تشک برود. کامران قاسمپور هم که در سال های اخیر یک رقیب جدی برای او بوده، یک حریف سرسخت در مبارزه امروز برای یزدانی بود. این دو کشتی گیر جویباری در پایان یک مبارزه پر کش و قوس با نتیجه 5 بر 2 به کار خود پایان دادند.

 

1580328

 

1580330

 

1580331

 

1580332

 


حسن یزدانی که خیلی به آب و آتش نزد، از فرصت ها استفاده می کرد و روی اشتباهات حریفش و در ضدحملات به پشت قاسمپور می رفت. حسن البته تا ثانیه های پایانی برتری خود را در خطر می دید، اما در نهایت دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت. او حالا دیگر دغدغه ای برای حضور در المپیک ندارد و احتمالا به اصلی ترین رقیب خود یعنی دیوید تیلور آمریکایی فکر می کند.


از سوی دیگر در وزن 57 کیلو رقابت جذاب تر و نزدیک تر بود. یک کشتی گیر جوان به نام رحمان عموزاد حسابی رضا اطری باتجربه را به چالش کشید. عموزاد که به سبک خاصی کشتی می گیرد، دو امتیاز در ابتدا از اطری گرفت و در وقت دوم هم تا یک دقیقه به پایان از نفر اول کشتی آزاد ایران در سبک وزن 4 بر 2 پیش بود، اما این تجربه اطری بود که باعث شد او در چند ثانیه ورق را برگرداند. نتیجه 6 بر 4 به سود اطری رقم خورد و حالا او می تواند با خیالی آسوده به رقبای جدی خود در المپیک فکر کند.
در وزن 125 کیلوگرم که سهمیه ایران قطعی شده، رقابت اصلی بین چند کشتی گیر است و به نظر می رسد به این زودی کادرفنی به نتیجه برای انتخاب نفر نهایی نرسد. امیرحسین زارع و رامین طاهری بیشترین شانس را در کنار پرویز هادی برای تصاحب دوبنده تیم ملی دارند.


در وزن 97 کیلوگرم نیز شرایط کاملا پیچیده است و در ابتدا باید دید چه کشتی گیری برای کسب سهمیه المپیک اعزام می شود و آیا اصلا سهمیه در این وزن کسب خواهد شد یا خیر. علیرضا کریمی، علی شعبانی و محمدحسین محمدیان از مدعیان اصلی این وزن هستند. البته مجتبی گلیج را هم نباید فراموش کرد.


در وزن 65 کیلوگرم هم که هیچ گزینه مطمئنی برای کادرفنی موجود نیست، ابتدا ایران باید از کسب سهمیه خیالش راحت شود و شرایط برای انتخاب یک نفر در این وزن دشوار است.


در اواخر فروردین ماه سال 1400 کشتی گیران ایرانی در مسابقات کسب سهمیه المپیک روی تشک می روند و باید دید در نهایت کشتی آزاد ایران با 6 سهمیه کامل به توکیو اعزام خواهد شد و چند مدال آور در این رویداد بزرگ خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها