کد خبر : 1742566 | 19 اسفند 1399 ساعت 20:20 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

سه نسل از خاندان ورون در یک باشگاه (عکس)

با اولین حضور دیان ورون فرزند خوان سباستین ورون در استودیانتس، او راه پدر و پدربزرگش را در این تیم آرژانتینی ادامه می دهد.

سه نسل از خاندان ورون در یک باشگاه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در هفته چهارم کوپا سوپرلیگای آرژانتین تیم های آرسنال ساراندی و استودیانتس به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی پر گل پنج بر صفر به سود استودیانتس به پایان رسید. نکته جالب این دیدار، نخستین حضور دیان ورون فرزند خوان سباستین ورون ستاره سالهای گذشته فوتبال آرژانتین برای استودیانتس بود.


سایت گل در این باره نوشته است: در طول تاریخ باشگاه استودیانتس ستارگان بزرگی پیراهن این تیم را بر تن کرده اند ولی حضور سه نسل از یک خانواده اهل شهر لاپلاتا (مرکز استان بوینس آیرس) در این تیم قابل توجه است.

 

1580438


در دهه های 1960 و 70 میلادی، خوان رامون ورون یکی از ستاره های فوتبال آرژانتین و یکی از موفق ترین بازیکنان استودیانتس بود که بیش از 300 بازی با لباس این تیم انجام داد و با گل ها و پاس گل های فوق العاده اش، زمینه ساز سه قهرمانی پیاپی این تیم در کوپا لیبرتادورس بود و به لطف درخشش او بود که استودیانتس در جام بین قاره ای موفق به شکست منچستریونایتد در سال 1968 و کسب عنوان قهرمانی شد.


سه دهه بعد، پسر او خوان سباستین ورون از تیم پایه استودیانتس کارش را آغاز کرد و پس از اینکه در این تیم به یک ستاره تبدیل شد، به تیم های بزرگ اروپایی از جمله منچستریونایتد، چلسی و اینتر پیوست و با پایان قراردادش با چلسی، دوباره به استودیانتس برگشت و در سال 2009 به همراه این تیم به مقام قهرمانی لیبرتادورس دست یافت تا او نیز همچون پدرش عنوان قهرمانی جام باشگاههای آمریکای جنوبی را بدست آورد.

 

1580435


اما دو روز پیش با نخستین حضور دیان ورون فرزند سباستین در دیدار مقابل آرسنال ساراندی، اتفاق فوق العاده ای رخ داد و آن حفظ سنت خانوادگی باورنکردنی بود که توسط سه نسل از خاندان ورون در بهترین قسمت شش دهه باشگاه استودیانتس اتفاق افتاد.


چنین پیوستگی خانوادگی در سطح بالای فوتبال جهان تقریباً سابقه نداشته است. دنیل مالدینی فرزند پائولو و نوه چزاره مالدینی که در فوریه سال 2020 برای میلان به میدان رفت، سرنوشتی همچون دیان ورون داشته و او نیز ادامه دهنده راه دو نسل گذشته از خانواده مالدینی در باشگاه میلان بود.

 

1580437


دیان بعد از اولین حضور خود با لیاس تیم بزرگسالان استودیانتس در جمع خبرنگاران توضیح داد: "وقتی دیدم این همه هدف در زندگی ام دارم و مسیر برای رسیدن به آن روشن شده است، لحظه احساس برانگیزی بود که در حال حاضر نمی توانم آن را توضیح دهم. من سال گذشته مصدومیت زیادی داشتم که این واقعا برایم سخت بود. اشک، خشم، ناامیدی زیادی در وجود من بود. این به معنای پرداختن هزینه بزرگی برای اولین حضور من با لباس استودیانتس است. اکنون یک داستان جدید آغاز می شود، جایی که می توانم نام خانوادگی خود را در بالا نگه دارم. سلسله حضور خاندان ورون در استودیانتس ادامه دارد."


دیان در سال 2000 و در زمان حضور پدرش در ایتالیا با لاتزیو متولد شد و سالهای اولیه زندگی اش را در انگلیس سپری کرد، جایی که ورون عضوی از باشگاه های منچستر یونایتد و چلسی بود.

دیدگاه‌ها