کد خبر : 1742625 | 20 اسفند 1399 ساعت 08:22 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشکار مختار است

واکنش رئیس فدراسیون اسکی به خداحافظی عباسی

عباس نظریان در واکنش به اینکه یکی از ملی‌پوشان اسکی پس از گلایه از فدراسیون از تیم ملی خداحافظی کرد، می‌گوید ورزشکار برای خداحافظی مختار است اما برای بازگشت آنها بن‌بستی وجود ندارد.

واکنش رئیس فدراسیون اسکی به خداحافظی عباسی

به گزارش "ورزش سه"  و به نقل از ایسنا، عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی به برگزاری مسابقات اسکی و وضعیت تیم‌های ملی اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان آلپاین و صحرانوردی را داشتیم، تمرینات تیم‌های ملی از دی‌ماه به صورت منظم برگزار و اعزام‌ها انجام شد. اکنون هم در حال برگزاری مسابقات فیز پوینت آلپاین(دارای امتیاز جهانی) برای بازی‌های المپیک هستیم و تیم‌ ارمنستان هم به عنوان مهمان شرکت کرده‌ است. مرحله اول امروز به پایان می‌رسد و مرحله دوم هم هفته آینده طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.

 

او افزود: ورزشکاران تقریبا عملکرد خوبی داشتند و در حال جمع آوری امتیازات لازم برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ هستند، بنابراین برای کسب سهمیه بازی‌های پکن هیچ مشکلی نداریم. همه ظرفیت‌های اسکی را برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرده‌ایم، هیچ انحصاری وجود ندارد و خوشبختانه کسانی که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، شرکت کرده‌اند. 

.

رئیس فدراسیون اسکی در مورد برگزاری اردوهای برون مرزی برای آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ گفت: این موضوع به شرایط بستگی دارد؛  کشورهای اروپایی بهترین گزینه برای برگزاری اردوی خارجی هستند اما شیوع کرونا فعلا قدرت تصمیم‌گیری را از ما گرفته است. اگر شرایط مهیا شود حتما برای برگزاری اردو، حتی به صورت مقطعی در کمپ‌های اروپایی برنامه داریم. ضمن اینکه باید به وضعیت اقتصادی هم توجه کنیم. البته تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که از ظرفیت‌های خود در فدراسیون جهانی بهره‌مند شویم تا اردوها را برگزار و نفرات اعزامی به المپیک را آماده کنیم.

او در مورد حل اختلافات بین محمدکیادربندسری و سرمربی تیم ملی گفت: قبل از مسابقات اعلام کردیم تمام ورزشکارانی که به هر شکلی موفق به تمرین با تیم ملی نشده‌اند، برگردند، چون درهای تیم ملی به روی همه کسانی که حس می‌کنند در حقشان تبعیض شده باز است. آقایان کیادربندسری و کلهر هم در جوی صمیمی جلسه‌ای برگزار کردند. آقای حسین ساوه شمشکی هم که در لیست ایتالیا نبود، در رقابت‌ها حضور داشت. خیلی از اسکی‌بازان در این مسابقات شرکت کردند و اگر شرایط  همین‌گونه پیش برود، اتفاقات خوبی می‌افتد..

 

نظریان در واکنش به اینکه کیادربندسری گفته بود، وقتی به تیم ملی برمی‌گردد که کمیته انضباطی اتفاقات بین او و کلهر را بررسی کند، بیان کرد: گاهی ممکن است در خانواده یک ورزش بحث‌هایی پیش بیاید و فاصله ایجاد شود اما تلاش کردیم این موضوع را  بدون آنکه به کمیته انضباطی بکشد، حل کنیم. آقای کیادربندسری از سرمایه‌های ما است و از طرف دیگر احترام سرمربی تیم ملی هم باید حفظ شود.  این تفاهمی است که باید در بخش‌های مختلف از جمله تیم‌های ملی برقرار کنیم. خوشبختانه موضوع در فضایی بدون حاشیه حل شد،  آقای کیا دربندسری در مسابقه شرکت کرد و آقای کلهر هم بزرگوارانه از خودگذشتگی نشان داد. 

 

رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به اینکه فروغ عباسی با گلایه از فدراسیون از تیم ملی اسکی خداحافظی کرد، گفت: برای اینکه فردی قهرمان شود و در رده‌های بالای یک ورزش قرار بگیرد، بخش‌های مختلفی تاثیر گذار هستند. ورزشکار هم تلاش می‌کند و زمانی که به یک ستاره تبدیل شد، دیگر شهروندی معمولی نیست بلکه سرمایه‌ای است که باید جایگاه و شأن خود و مجموعه‌ خود را حفظ کند. خانم عباسی از سرمایه‌های ارزشمند اسکی است. گستردگی جامعه اسکی زیاد نیست  که به راحتی سرمایه‌های خود را از دست بدهیم، بنابراین فضا باید به گونه‌ای پیش برود که همه ظرفیت‌ها در جای خود قرار بگیرند و کار کنند.

 

او افزود:  فدراسیون اسکی تلاش می‌کند تا هر زمانی که ورزشکار به فعالیت خود ادامه می‌دهد از او حمایت و شرایط لازم را فراهم کند تا با آرامش خاطر پیش برود و هنگامی که به پایان دوره حرفه‌ای رسید، در بخش‌های دیگر  از او استفاده کند. در این راستا آقای پوریا ساوه شمشکی روز گذشته از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، ما هم از او خواستیم که در بخش جوانان کمک کند و تجربه‌هایی که در مسابقات جهانی، المپیک و  آسیایی به دست آورده را به آنها انتقال بدهد. این فرصت برای همه سرمایه‌های ما وجود دارد و برای هیچ قهرمانی بن‌بستی برای بازگشت و خدمتگزاری نداریم.

نظریان با بیان اینکه تصمیم یک ورزشکار برای خداحافظی ممکن‌است شخصی باشد، تاکید کرد: خانم عباسی برای خداحافظی با من از قبل هماهنگ نکرده بود و شاید در فاز اول این تصمیم  شخصی و از قبل برنامه‌ریزی شده به نظر برسد. چند بار هم اقدام به  تماس و پیگیری امور او کردم اما موفق نشدم.  اگر هم خداحافظی این ورزشکار احساسی بوده شاید دلیلش خستگی ناشی از تمرینات، مسافرت و  هزینه‌های این ورزش باشد، چون هزینه‌های اسکی سنگین است اما فدراسیون تمام تلاش خود را کرده که فضای مناسب را برای تمام ورزشکاران رده‌های سنی مختلف فراهم کند تا بدون هیچ محدودیت و هزینه‌ای کارشان را انجام بدهند. ورزشکار هم برای خداحافظی مختار است و نمی‌توانیم او را ملزم با ادامه فعالیت کنیم.

دیدگاه‌ها