کد خبر : 1742919 | 21 اسفند 1399 ساعت 19:20 | 176.1K بازدید | 19 دیدگاه

استقلال با فرهاد ترسناک در خط حمله

پیکان 1 – استقلال 2؛ روزگار استقلال با فرهاد شیرین است

فرهاد مجیدی موفق شد دومین دیدار خود را پس از بازگشت به این تیم با پیروزی پشت سر بگذارد و تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رساند.

پیکان 1 – استقلال 2؛ روزگار استقلال با فرهاد شیرین است

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی امروز آغاز می شود که در مهمترین دیدار، استقلالی ها در استادیوم شهدای شهر قدس با ارائه یک بازی خوب و دیدنی و در روزی که فرصت های گلزنی زیادی را از دست دادند، موفق شدند از سد پیکان بگذرند.


حالا فرهاد مجیدی پس از بازگشت به جمع آبی پوشان دومین دیدار مهم و حساسش را نیز برنده از زمین خارج می شود و نکته جالب، احیای بازیکنی نظیر محمد نادری در دو بازی گذشته است که پس از بازگشت مجیدی به استقلال، سطح دیگری از بازی این بازیکن را شاهد بودیم.


استقلال به لطف دو گل نیمه نخست دیاباته و دانشگر موفق شد پیکان را شکست دهد هر چند آنها در نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه حریف خلق کردند ولی در رسیدن به گل سوم ناکام بودند. در نهایت استقلال در این بازی با نتیجه دو بر یک از سد خودروسازان عبور کرد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

 

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های پیکان و استقلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


بازی از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛ پنجشنبه: 21/12/99 ؛ ساعت: 17:30
استادیوم: شهدای شهرقدس/ بدون تماشاگر
داور: حمید حاج ملک / کمک‌ها: علی میرزابیگی – عباس پورحیدری ؛ داور چهارم: وحید صالحی / ناظر داوری: علیرضا یزدانی.

 

 

پیکان:

  • علیرضا رضایی
  • نادر محمدی
  • ابراهیم صالحی (82- فرزاد حاتمی)
  • حسین پورامینی
  • آرمان قاسمی
  • امیر روستایی
  • سیدمحمد ستاری (62- امیرحسین رنگرز جدی)
  • سامان فلاح
  • مجید عیدی
  • رضا جبیره (73- محمد امین درویشی)
  • اسماعیل بابایی (73- آرش قادری)

سرمربی: مهدی تارتار

 

1581097

 

استقلال:

  • رشید مظاهری
  • محمد دانشگر
  • سیاوش یزدانی
  • محمد نادری
  • وریا غفور
  • سید احمد موسوی (52- ارسلان مطهری)
  • مسعود ریگی
  • آرش رضاوند (62- مهدی مهدی پور)
  • فرشید اسماعیلی
  • شیخ دیاباته (62- بابک مرادی)
  • مهدی قایدی (86- عارف غلامی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

 

کارت زرد:


امیر روستایی (10) از پیکان
مجیدی عیدی (14) از پیکان

محمد دانشگر (34) از استقلال
سیاوش یزدانی (51) از استقلال

 

 

شرح گل:


پیکان صفر – استقلال یک (دقیقه 17: شیخ دیاباته): ضربه ایستگاهی دیدنی وریا غفوری به تیر دروازه برخورد کرد که در برگشت مجید عیدی باعث سرنگونی دیاباته شد و حاج ملک یک خطای پنالتی به سود آبی پوشان اعلام کرد. خود دیاباته پشت این توپ ایستاد و در خلاف حرکت سنگربان پیکان، توپ را وارد دروازه کرد.

پیکان صفر – استقلال 2 (دقیقه 38: محمد دانشگر): ارسال محمد نادری از سمت چپ به روی دروازه نصیب محمد دانشگر مدافع پیش تاخته استقلال شد و او با یک ضربه بغل پا از زاویه ای تقریبا بسته دروازه پیکان را برای بار دوم باز کرد.

پیکان یک – استقلال 2 (58: ابراهیم صالحی): صالحی که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، یک پاس به درون محوطه فرستاد که نادری مدافع استقلال ناخواسته با او یک و دو کرد و شوت محکم صالحی به وسط دروازه استقلال به گل تبدیل شد تا اختلاف به حداقل برسد.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 9: پاس در عمق مسعود ریگی به درون محوطه جریمه باعث خلق یک موقعیت شد که مهدی قایدی در جدال با سیدمحمد ستاری تعادلش را از دست داد ولی حمید حاج ملک اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 33: ضربه ناگهانی مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه را علیرضا رضایی سنگربن پیکان در دو مرحله و به زحمت جمع کرد.

دقیقه 43: حرکت انفرادی زیبا محمد نادری و عبور او از دو بازیکن پیکان، این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد ولی نادری درون محوطه جریمه سرنگون شد که حاج ملک اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 49: ارسال بسیار خوب محمد نادری از میان مدافعین پیکان عبور کرد و به دیاباته رسید که ضربه این بازیکن در حالیکه مدافعی از حریف را در مقابلش نداشت، با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت هر چند کمک داور به نشانه آفساید دیاباته پرچم خود را بالا برده بود.

دقیقه 70: پاس در عمق و عالی محمد نادری به پشت محوطه جریمه باعث شد تا علیرضا رضایی سنگربان پیکان از دروازه خارج شده و با یک تکل توپ را دور کند که این توپ به بابک مرادی رسید و او نیز با شوتی بغل پا قصد داشت دروازه خالی پیکان را باز کند ولی نادر محمدی مدافع پیکان با حضور به موقع روی خط دروازه، دروازه بدون سنگربان تیمش را از یک خطر حتمی نجات داد و توپ را به بیرون زد.

دقیقه 77: حملات پیکان برای زدن گل تساوی به روی دروازه استقلال ادامه داشت که ضربه پشت محوطه جریمه محمدامین درویشی را رشید مظاهری مهار کرد.

دقیقه 80: کار تیمی بسیار خوب استقلالی ها از سمت چپ و حرکت ارسلان مطهری به درون محوطه جریمه، موقعیتی شبیه به فرصت چند دقیقه پیش را دوباره برای آبی پوشان خلق کرد که پاس مطهری در عرض به بابک مرادی نرسید و تکل مجید عیدی نزدیک بود یک گل خودی را برای استقلال به ثمر برساند که نادر محمدی بازهم و برای دومین بار دروازه تیمش را نجات داد و توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه 84: سانتر فوق العاده فرشید اسماعیلی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر بابک مرادی همراه شد که توپ او با بدشانسی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را نیز مهدی قایدی به سمت دروازه پیکان شلیک کرد که علیرضا رضایی سنگربان پیکان آن را به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 85: حرکت خوب امیر روستایی از سمت راست و عبور این بازیکن از سد فرشید اسماعیلی یک موقعیت خوب را برای پیکانی ها شکل داد که ضربه این بازیکن را رشید مظاهری با پا دفع کرد و توپ برگشتی را نیز بازیکنان پیکان به آسمان زدند.

 

 

شرح نیمه اول:


استقلال در نیمه نخست تیم برتر میدان بود. آنها علاوه بر دو گلی که به ثمر رساندند، چند موقعیت نیز به روی دروازه خلق کردند. پیکانی ها نیز به جز ارسال های نادر محمدی، موقعیتی به روی دروازه استقلال خلق نکردند. محمد نادری در نیمه نخست عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داد و یک پاس گل نیز داد. وریا نیز در سمت راست خوب کار کرد.

 

 

شرح نیمه دوم:


فرهاد مجیدی در نیمه دوم تصمیم گرفت بازی را با سه مهاجم ادامه دهد که البته پس از دقایقی دروازه این تیم باز شد و او با تعویض دیاباته، با همان دو فوروارد خود به بازی ادامه داد. استقلال در این بازی چندین موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد و شاید اگر دقت بیشتری به خرج می دادند، اختلاف بیشتر می شود. به هر حال استقلال این دیدار را با نتیجه دو بر یک برنده و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

 

 

بهترین بازیکن میدان:


محمد نادری در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت. او به جز صحنه ای که ناخواسته یک پاس گل را در اختیار صالحی قرار داد، در سایر دقایق بازی عملکرد چشمگیری از خود نشان داد و گل دانشگر را نیز به زیبایی ساخت. نادری که در بازی با فولاد نشان داد روند خوبی را در پیش گرفته است، امروز چند پاس کلیدی را نیز برای هم تیمی هایش مهیا کرد تا بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

 


در حاشیه:


* در دقیقه 14 و زمان اعلام خطای پنالتی، حمید حاج ملک ابتدا یک کارت قرمز به مجید عیدی نشان داد ولی پس از اعتراض شدید بازیکنان پیکان و مشورت حاج ملک با داور چهارم و کمک هایش، نظرش را تغییر داد و کارت قرمز را به کارت زرد تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها