کد خبر : 1743112 | 22 اسفند 1399 ساعت 13:54 | 21.4K بازدید | 0 دیدگاه

جوادی: از آن آقا بپرسید چه اقدامی برای میزبانی کرد!

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب بحرین به عنوان میزبان رقابت های مقدماتی جام جهانی، صحبت هایی را مطرح کرد.

جوادی: از آن آقا بپرسید چه اقدامی برای میزبانی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، علی جوادی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزش و مردم درباره صحت اعطای میزبانی دور برگشت مقدماتی جام جهانی به بحرین گفت: متأسفانه این اتفاق افتاده و نامه آن نیز رسیده است. این یک ظلم بسیار آشکاری است. ما هم مثل همه سرگروه‌ها یک بازی میزبان بودیم و سه بازی میهمان و تمام انرژی ‌مان را برای سه بازی خانگی در دور برگشت گذاشته بودیم، که AFC این حق را از ما گرفته است.


او درباره اینکه سایر سرگروه های دیگر گروه ها میزبان شده اند بجز ایران، گفت: بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال، تنها دو روز برای واکنش نشان داده به مسئله ای که بحرینی ها شش ماه است روی آن مانور می دهند و برنامه ریزی پنهانی دارند. در این فرصت اندک به AFC نامه زدیم و گفتیم می‌خواهیم میزبان باشیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فاصله 24 ساعت بعد به ما اعلام کرد که به دلیل قوانین گمرگی و تبلیغات محیطی و تحریم ها شما نمی ‌توانید میزبان باشید.

 

بعد از آن ما نامه مجددی را ارسال کردیم و گفتیم این شرایط مربوط به میزبانی دور اول مسابقات مقدماتی جام جهانی نمی‌ شود. شاید فشار اسپانسرها و شرکای تجاری AFC بتواند در روند برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار باشد اما به مسابقات دور اول مقدماتی جام جهانی ربطی ندارد. در بازی با کامبوج که در ایران برگزار شد و 14 بر صفر پیروز شدیم،‌ تمام تبلیغات دور زمین به زبان فارسی بود و اگر قرار بود شرکای تجاری AFC مشکلی داشته باشند،‌ یک عدد از تبلیغات ایرانی بر روی تابلوها نقش نمی بست.


جوادی گفت: این یک ظلم بسیار آشکار است. با توجه به فرصت اندکی که داشتیم، عزیزی خادم در این مدت سه جلسه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه،‌ مسعود سلطانی‌ فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی ‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کرده تا برای حل این مشکل از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده شود. رایزنی‌هایی با شیخ سلمان و اینفانتینو و وزرای امور خارجه کشورهای هم‌ گروه‌ های ما نیز صورت گرفته است.


سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب کرسی و دارای پست نایب رییسی است، چرا اقدامی صورت نگرفته است، پاسخ داد: خواهش می کنم محبت کنید از آن فرد دارای کرسی آسیایی بپرسید که چه اقدامی شده یا نشده است! (به نظر می رسد منظور جوادی، مهدی تاج رییس سابق فدراسیون فوتبال است که اکنون عضو کمیته اجرایی AFC است.)


جوادی در ادامه گفت: مطمئن هستم با همین شرایط هم آنقدر بازیکن شایسته داریم که بتوانند این ظلم آشکار را در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی بی ‌اثر کنند. من فکر می ‌کنم ایرانی جماعت وقتی به روز‌های سخت می ‌رسد، عملکرد بهتری پیدا می ‌کند.

دیدگاه‌ها