کد خبر : 1745723 | 07 فروردين 1400 ساعت 16:33 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

طبق اعلام وزیر ورزش؛

تعلیق جودوی ایران دیگر برنمی گردد

مسعود سلطانی فر معتقد است حتی بررسی دوباره پرونده جودوی ایران در فدراسیون جهانی هم دیگر باعث تعلیق فدراسیون ایران نخواهد شد.

تعلیق جودوی ایران دیگر برنمی گردد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقات مهم ورزش ایران در سال 99 رفع تعلیق فدراسیون جودو بود. جودوکاران ایرانی که از شهریورماه سال 98 با رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی از حضور در میادین بین المللی منع شده بودند، حالا می توانند در سال 1400 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند؛ اگرچه دیگر شانس حضور در المپیک را نخواهند داشت.


نگرانی اصلی این روزهای جامعه جودو این است که برخی شایعات حکایت از قطعی نبودن این رفع تعلیق دارند و برخی معتقدند ممکن است با بررسی دوباره پرونده جودوی ایران در فدراسیون جهانی موضوع تعلیق از سر گرفته شود.


مسعود سلطانی فر در مصاحبه نوروزی خود با برنا از اتفاقاتی که در پرونده جودو رخ داد، به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد کرده و می گوید: «بعد از تلاش های صورت گرفته هیأت داوری این پرونده به این رای داد که تعلیق ایران لغو شود. البته مجددا پرونده ایران برای اینکه از زوایای دیگر مورد بررسی قرار گیرد به فدراسیون جهانی جودو برگشت داده شد. با این حال بنابر قول وکلای حقوقی ما اگر هم این پرونده از زوایای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد مجازات تعلیق برای ما در پی نخواهد داشت. این پیروزی بزرگ برای ما به دست آمد و الان در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است برگزار شود دیگر از مقابل نام ایران آن عبارت تعلیق برداشته شده و دعوت شده از ایران که در مسابقات آسیایی شرکت کند و اردوهای تیم ملی تشکیل شده.»


با این وضعیت جودوکاران ایرانی از این پس باید ماجرای تعلیق را فراموش کرده و به فکر حضور در مسابقات بین المللی باشند. البته که تعلیق 18 ماهه باعث از دست رفتن شانس حضور در المپیک برای ایرانی ها شد.

دیدگاه‌ها