کد خبر : 1745838 | 08 فروردين 1400 ساعت 12:57 | 53.4K بازدید | 3 دیدگاه

جام‌جهانی قطر بایکوت می شود؟

ادامه اعتراض فوتبالی‌ها به نقض حقوق بشر در قطر

روز به روز بر تعداد ستاره های بین المللی فوتبال که با پوشیدن پیراهن هایی که روی آنها به نقض حقوق بشر در قطر اشاره شده، به میزبانی قطر در جام جهانی 2022 اعتراض می کنند، افزوده می شود.

ادامه اعتراض فوتبالی‌ها به نقض حقوق بشر در قطر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند آخرین تیمی بود که با پوشیدن تی شرت های اعتراضی پیش از آغاز بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، به نقض حقوق بشر در قطر اعتراض کرد.

در گزارش هولناکی که ماه پیش گاردین منتشر کرد، فاش شد که 6500 کارگر مهاجر از زمانی که به قطر میزبانی جام جهانی 2022 داده شد، در این کشور جان خود را از دست داده اند.

تعدادی از کشورها تصمیم گرفتند که در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی که این روزها در حال برگزاری است آشکارا علیه شرایط حقوق بشر در قطر اعتراض کنند و پس از تیم ملی نروژ و تیم ملی آلمان، اکنون تیم ملی هلند نیز با تی شرت های اعتراضی در زمین حاضر شد.

بازیکنان تیم ملی نروژ روز چهارشنبه و هنگام پخش سرود ملی این کشور، بازو به بازوی یکدیگر ایستادند و همگی تی شرت های به تن داشتند که روی سینه آنها درج شده بود: "حقوق بشر – در زمین بازی و بیرون از زمین."

 

1585427

 

بازیکنان تیم ملی آلمان نیز پیش از بازی برابر ایسلند اعتراض خود به شرایط حقوق بشر در قطر را با پوشیدن تی شرت های سیاه رنگی که روی هر کدام یک حرف بزرگ و سفید رنگ درج شده بود و در کنار هم حقوق بشر خوانده می شد، نشان دادند.

 

1585425

 

اعتراضات به شرایط حقوق بشر در قطر و رفتاری که با کارگران می شود، در آستانه برگزاری جام جهانی در سال بعد روز به روز گسترده تر می شود.

ارلینگ هالند، ستاره نروژ نیز به این حرکت اعتراضی پیوسته است و فرانکی دی یونگ، ممفیس دیپای و هم تیمی هایشان نیز عکس های از خود پیش از شروع بازی های منتشر کرده اند که همگی تی شرت هایی به تن دارند که روی آنها نوشته شده است: "فوتبال از تغییر حمایت می کند."

 

1585424

 

حدود 5000 تماشاگر که پس از منفی شدن تست کرونا اجازه ورود به ورزشگاه را یافته بودند، از نزدیک نظاره گر بازیکنان تیم ملی هلند بودند که با تی شرت های اعتراضی خود پیش از آغاز بازی در زمین صف کشیدند و خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به این موضوع شدند.

در حال حاضر در چندین کشور بحث های شدیدی در مورد افزایش آگاهی در مورد بدرفتاری با کارگران در جریان است. در نروژ حتی این بحث مطرح شده است که آیا تیم ملی این کشور باید جام جهانی در قطر را بایکوت کند؟

 

1585423

 

بازیکنان نروژ در بازی شب گذشته نیز همین تی شرت ها را به تن داشتند و سرمربی آنها نیز زیر کت خود تی شرتی مشابه با بازیکنان پوشیده بود.

 

1585428

 

پیش از پیروزی برابر جبل الطارق، استیل سولباکن، سرمربی نروژ، در مورد این مسئله صحبت کرد و گفت: "مسئله تحت فشار گذاشتن فیفا برای این است که بیش از گذشته با مسئولان قطری رک و مستقیم صحبت کند و حتی الزامات سختگیرانه تری را به آنها تحمیل کند."

 

کمیته ای توسط اتحادیه فوتبال نروژ تشکیل شده تا بررسی کند این کشور باید چه واکنشی در قبال مسئله زیر پا گذاشتن حقوق بشر در قطر داشته باشد.

در آلمان در نظرسنجی که توسط اشپیگل برگزار شد، 68 درصد از شرکت کنندگان به بایکوت جام جهانی 2022 به میزبانی قطر رای دادند و گزینه هایی را انتخاب کردند که می گفت بایکوت جام جهانی تصمیمی کاملا درست و یا کمابیش درست است.

83 درصد از رای دهنگان نیز معتقد بودند که برگزاری جام جهانی در قطر به کل اشتباه است.

 

دیدگاه‌ها