کد خبر : 1745850 | 08 فروردين 1400 ساعت 14:03 | 267.9K بازدید | 12 دیدگاه

جدی ترین مدعی صعود به قطر 2022

ترکیه، کاندیدای شکستن رکورد ایران و برزیل!

تیم ملی ترکیه با دو پیروزی بزرگ مقابل هلند و نروژ، صدرنشین گروه خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شده است.

ترکیه، کاندیدای شکستن رکورد ایران و برزیل!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در یکی از بازی های مقدماتی جام جهانی، ترکیه و نروژ در اسپانیا به مصاف هم رفتند. باتوجه به حضور هالند و اودگارد در ترکیب تیم نروژ، این دیدار برای طرفداران فوتبال اهمیت بالایی داشت و همچنین غلبه ترک‌ها بر هلند، توجه بسیاری را به تیم شنول گونش جلب کرده بود.

 

ووزان طوفان در دقایق اول این بازی سانتر ارسالی از سمت چپ را با ضربه ای تماشایی همراه کرد تا دروازه نروژ خیلی زود باز شود. در دقیقه 28 ارسال از روی نقطه کرنر با ضربه سر چالار سویونجو گل دوم را برای ترکیه به ارمغان آورد و گل سوم نیز در نیمه دوم با شوت فنی بسیار زیبا از طوفان به ثمر رسید تا ترکیه با کسب پیروزی 3-0 بازی را ترک کند و خبرنگار آاس اسپانیا را به نوشتن این تیتر وا دارد: «برای تماشای بازی هالند و اودگارد تلویزیون را روشن کردیم، اما با طوفان و سویونجو مواجه شدیم.»

 

1585456

 

در میکسدزون سویونجو که در خط دفاعی لسترسیتی عملکرد مطلوبی داشته، در گفتگو با خبرنگاران به کنترل هالند اشاره کرد و گفت: «این تصور وجود داشت که اینجا ما از هالند می‌ترسیم اما در زمین دیدیم که چه اتفاقی رخ داد. ما فقط می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم و شروع خوبی هم داشته‌ایم.»

 

1585458

 

پس از بازی، نشریه فوتوماچ با تیتر «محتشمسیز» تیم ملی ترکیه را مورد خطاب قرار داد و آن ها را «بی‌نظیر و باشکوه» خواند. روزنامه صباح هم با تیتر «تاریخ را می‌نویسیم» به استقبال دو برد ترکیه رفت و نوشت: «اوزان با دو گلی که زد 'طوفان' به پا کرد.»

 

1585455

 

1585457

 

اما شاید جالب ترین واکنش را روزنامه فاناتیک با گزارشی کوتاه داشت: «ما در حال تاریخ سازی هستیم. این بهترین شروع تیم ما در مقدماتی جام جهانی است که توانستیم دو پیروزی متوالی را به دست آوریم اما کار هنوز تمام نشده و همانطور که شنول گونش گفت، بازی با لیتوانی سخت تر و متفاوت تر از این دو بازی خواهد بود.»

 

تیم ملی ترکیه در مرحله مقدماتی جام جهانی 2002 با یک برد و یک تساوی کار را آغاز کرد و در ادامه نیز از راه پلی آف توانست به جام جهانی صعود کند. ترک ها در جام جهانی بالاتر از چین و کاستاریکا موفق به صعود شدند و در مرحله حذفی نیز ژاپن و سنگال را حذف کردند اما در نیمه نهایی، مثل مرحله گروهی به برزیل باختند و در رده بندی با غلبه بر تیم میزبان، برای اولین بار مدال برنز را به دست آوردند.

 

1585460


سویونجو علاوه بر کنترل هالند، یکی از بهترین مهاجمان دنیا، یک گل هم زد تا رسانه های ترکیه با تیترهای طعنه آمیز این تصویر را منتشر کنند.

 

 

پس از آن در جام جهانی آلمان، آفریقای جنوبی، برزیل و روسیه از صعود به جام جهانی بازماندند تا با 20 سال غیبت در مهم ترین تورنمنت فوتبال ملی، دوره ناکامی را پشت سر بگذارند اما حالا به نظر می‌رسد که این تیم در رقابت با هلند و نروژ، دست بالاتر را در اختیار دارد و می‌تواند برای سومین بار به جام جهانی برود.

 

اگر ترک ها در جام جهانی 2002 با هاکان شوکور، رشتو رچبر، حسن ساس و... نگاه ها را به خود جلب کرد و در یورو 2008 با نیهات قهوه چی، ولکان دمیرل، حمید آلتینتوپ و... به عنوان تیمی دوست‌داشتنی مطرح شد، حالا ستارگانی در تیم فعلی ترکیه حضور دارند که دوباره آن‌ها را در صدر تیم های مورد توجه فوتبال ملی قرار داده‌اند: سویونجو، چالهان اوغلو، بوراک ییلماز، طوفان و... .

 

1585459

 

بی شک جام جهانی قطر با حضور این بازیکنان و تیم آی-اولدوز (ماه و ستاره) جذاب تر خواهد شد و شاید، ترکیه با این روند بتواند به عنوان یکی از اولین تیم ها جواز حضور در جام جهانی را کسب کند؛ کاری که در دوره گذشته، برزیل و ایران موفق به انجام آن شدند.

دیدگاه‌ها