کد خبر : 1746152 | 10 فروردين 1400 ساعت 17:22 | 6K بازدید | 1 دیدگاه

با عبور از ذوب‌آهن

صعود نفت به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال

تیم بسکتبال نفت آبادان موفق شد با کسب دومین ‌پیروزی مقابل ذوب‌آهن اصفهان، راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر شود.

صعود نفت به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، از ساعت ۱۵:۰۰ امروز (سه‌شنبه) ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، دو تیم بسکتبال نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان در سومین بازی خود از مرحله یک چهارم لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با حساب ۶۸ - ۶۰ به سود نفت آبادان تمام شد تا شاگردان حماد سامری راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.

 

تیم نفت آبادان با تصمیم حماد سامری، این دیدار را با ترکیب محمد حسن‌زاده، آرن داودی، سعید داورپناه، حامد سهراب‌نژاد و رسول مظفری آغاز کرد. 

 

در سوی دیگر نیز با تصمیم فرزاد کوهیان، فرید اصلانی، محمد یوسف‌وند، محمدرضا اکبری، ساوا لسیچ و جاستین لورنزو دنتمون ترکیب ابتدایی تیم ذوب‌آهن را تشکیل دادند.

 

در ابتدای بازی دو تیم تا یک‌دقیقه‌پس از شروع مسابقه نتوانستند امتیازی را کسب کنند، اما در ادامه ذوب‌آهن با پرتاب سه امتیازی دنتمون‌ پیش افتاد. در ادامه دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه تیم نفت در دو دقیقه پایانی‌ کوارتر اول، با درخشش محمد حسن‌زاده در زیر سبد و پرتاب‌ سه امتیازی رسول مظفری، ۲۲-۱۳ برنده کوارتر نخست شد.

 

در کوارتر دوم بازی نیز آبادانی‌ها با ادامه درخشش محمد حسن‌زاده برتری خود نسبت به حریف را حفظ کردند تا با برتری ۱۳-۶ در این کوارتر، با حساب ۳۵ - ۱۹ پیروز به رختکن بروند. با توجه به عملکرد خوب شاگردان سامری در دفاع، ذوب‌آهن در این کوارتر ‌ تنها ۶ امتیاز کسب کرد که از نکات قابل توجه بازی بود.

 

با شروع نیمه دوم بازی، شاگردان فرزاد کوهیان در دفاع و حمله فشار زیادی را به حریف خود آوردند تا اینکه ۱۵-۱۹ برنده کوارتر سوم شدند. در این‌کوارتر محمد حسن‌زاده ستاره تیم نفت، به دلیل سه خطایی که داشت از زمین بازی بیرون رفت تا برای کوارتر چهارم آماده شود.

 

در کوارتر چهارم دو تیم عملکرد نزدیکی داشتند و ذوب‌آهن با درخشش مشایخی اختلاف را تا سه دقیقه مانده به پایان بازی به ۶ امتیاز رساند. پس از پنج خطایی شدن حسن‌زاده و خروجش از زمین، آرن داودی با یک پرتاب ۳ امتیازی نفت را به امتیاز ۶۱ رساند تا اختلاف به ۱۱ امتیاز افزایش یابد. شاگردان سامری این‌ کوارتر را ۱۸-۲۲ واگذار کردند، اما در مجموع ۶۸ - ۶۰ برنده این بازی حساس شدند.

 

با توجه به اینکه بازی‌های مرحله دوم‌ پلی‌آف لیگ به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود، تیم نفت در مجموع با برتری ۲ بر یک، موفق شد جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کند.

 

نتایج سه بازی این دو تیم به شرح زیر رقم خورد:

 

بازی اول: نفت آبادان ۶۸ - ۵۹ ذوب‌آهن اصفهان

بازی دوم: ذوب‌آهن اصفهان ۷۷ - ۷۰ نفت آبادان

بازی سوم: نفت آبادان ۶۸ - ۶۰ ذوب‌آهن اصفهان

 

دیدگاه‌ها