کد خبر : 1746157 | 10 فروردين 1400 ساعت 17:48 | 39.6K بازدید | 3 دیدگاه

حمله بی‌رحمانه سامورایی‌ها به دروازه مغول‌ها

تیم ملی ژاپن موفق شد حریف خود را گلباران کرده و یکی از پرگل ترین دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا را رقم بزند.

حمله بی‌رحمانه سامورایی‌ها به دروازه مغول‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ژاپن که بعد از سال ها عنوان اولی ایران در رتبه بندی تیم های آسیایی را مال خود کرد، با اقتدار در صدر جدول رده بندی گروه F مقدماتی جام جهانی 2022 قرار دارد. این تیم که هر چهار بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته بود امروز به مصاف مغولستان رفته و پنجمین پیروزی خود را نیز جشن گرفت.

 

ژاپن از ساعت 14 امروز به وقت تهران در ورزشگاه فوکو آری  به مصاف مغولستان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه قابل توجه 14 بر صفر شکست داده و یک پیروزی تاریخی را برای خود رقم بزند. مغول ها که تا پیش از رویارویی با ژاپن از 6 بازی خود تنها یک برد کسب کرده و 5 بازی دیگر خود را با باخت پشت سر گذاشته بودند، در این دیدار به اندازه 6 بازی قبلی شان گل خوردند.

 

تاکومی مینامینو، مهاجم سابق تیم لیورپول و حال حاضر ساوتهمپتون در دقیقه 13 اولین گل بازی را برای ژاپن به ثمر رساند و یویا اوساکو که چند سالی است در تیم وردربرمن حضور دارد ده دقیقه بعد گل دوم را وارد دروازه مغولستان کرد. او در دقایق 55 و 92 نیز دو گل دیگر زد تا در این دیدار هت تریک کند. ایتو، ایناگاکی و فروشاشی هم در این دیدار دبل کردند؛ کامادا، موریتا و آسانو دیگر گلزنان ژاپن در این دیدار بودند. تویا از مغولستان نیز در دقیقه 39 به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد.

 

یکی از نکات جالب این دیدار زمان به ثمر رسیدن سه گل پایانی ژاپن بود. شاگردان هاجیمه موریاسو از دقیقه 90 تا 3+90 این دیدار سه بار دروازه حریف شان را باز کردند. سامورایی ها با به راه انداختن این جشنواره گل 15 امتیازی شده و به صدرنشینی خود در گروه F تداوم و تحکیم بخشیدند. تعداد گل های زده ژاپنی ها بعد از بازی امروز به عدد 27 رسید تا میانگین گل زده بالای 5 گل در هر بازی برایشان ثبت شود.

 

گفتنی است که پرگل ترین نتیجه تاریخ بازی های مقدماتی بازی های جام جهانی، و تاریخ بازی های بین المللی در روز 11 آوریل 2001 به ثبت رسید؛ در آن روز، استرالیا با نتیجه 31 بر صفر بر ساموا آمریکایی غلبه کرد. پیروزی 19-0 ایران مقابل گوام نیز از دیگر بازی های پر گل تاریخ مسابقات به شمار می رود.

 

1586043

 

1586045

 

1586044

دیدگاه‌ها