کد خبر : 1746242 | 11 فروردين 1400 ساعت 09:58 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی‌ام بود

شناگر تیم ملی ایران سال ۹۹ را سال بسیار بد عنوان کرد و گفت: تعطیلی استخرها و تمرینات، تلخ‌ترین اتفاق ورزشی سال ۹۹ بود.

تعطیلی استخرها اتفاق تلخ ورزشی‌ام بود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از خبرنگار مهر، تیم ملی شنا یکی از اصلی‌ترین رشته‌های ورزشی بود که آسیب جدی از شیوع ویروس کرونا دید و استخرها ابتدای سال ۹۹ با تعطیلی ۷ ماه برای ملی پوشان همراه بود. ملی پوشانی که برای کسب سهمیه رویداد بزرگ المپیک توکیو در تلاش بودند. پیش از شیوع ویروس کرونا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شانس زیادی برای موفقیت شناگران در مسابقات کسب سهمیه قائل بود اما «کرونا» پیش بینی‌ها را تحت الشعاع قرار داد و تاریخ مسابقات انتخابی المپیک هنوز از سوی فینا مشخص نیست تا همچنان شناگران در ابهام تمرینات خود را سپری کنند.

 

مهدی انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سالی که گذشت گفت: سال ۹۹ بسیار بد گذشت. اواخر اسفند ماه پس از ۷ ماه تعطیلی تمرینات را آغاز و بعد از ۴ ماه تمرین رکوردگیری انجام شد تا شرایط آمادگی ملی پوشان سنجیده شود. هنوز با کرونا کنار نیامده‌ایم و شرایط بدتر می‌شود. از وضعیت واکسیناسیون در ایران نیز خبری نیست. دست مسئولان درد نکند، نمی‌دانم خودشان واکسن را زده‌اند یا خیر که اینقدر راحت صحبت می‌کند.

 

ملی‌پوش شنای ایران ادامه داد: در دوران کرونا تنها کاری که توانستیم انجام دهیم تمرینات هوازی و بدنسازی بود. شنا رشته‌ی ورزشی است که به استخر و آب نیاز مبرم دارد اما متاسفانه در ۷ ماه ابتدایی سال تمامی استخرها حتی استخر قهرمانی آزادی تعطیل بود.

 

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم که به شرایط کرونایی عادت کرده‌ایم یا خیر چرا که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم. زندگی ورزشی با این شرایط برای ما سخت شده است. خوشبختانه هنوز به بیماری دچار نشده‌ام اما امیدوارم در ادامه نیز به بیماری مبتلا نشوم.

 

انصاری اظهار داشت: شاید تلخ‌ترین خاطره ورزشی در سال ۹۹ تعطیلی تمرینات و استخرها بود. همه از شرایط تمرینی دور بودیم. اتفاق شیرینی نیز برایم رخ نداد. شیوع ویروس کرونا نیز تلخ‌ترین خاطره زندگی بود.

 

ملی‌پوش شنای ایران افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا رقابت‌های لیگ برتر شنا کنسل شد و فقط لیگ برتر واترپلو برگزار شد. آرزوی سلامتی برای مردم ایران به ویژه ورزشکاران و کسانی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند دارم امیدوارم به آرزویشان برسند و هرچه سریع‌تر از بیماری کرونا رهایی یابیم.

 

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود قطعاً تعطیلات و خوشگذرانی نخواهیم داشت. تمریناتم را ادامه می‌دهم و احتمالاً فروردین ماه یک اعزام برون مرزی خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها