کد خبر : 1746643 | 14 فروردين 1400 ساعت 11:38 | 18.3K بازدید | 11 دیدگاه

کی روش کاندیدای مربیگری آفریقای جنوبی شد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، یکی از نامزدهای مربیگری در تیم ملی آفریقای جنوبی است.

کی روش کاندیدای مربیگری آفریقای جنوبی شد

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته بود که تیم ملی آفریقای جنوبی در حالیکه تا قبل از برگزاری دور پایانی مرحله مقدماتی جام ملت های آفریقا هم امتیاز با غنا در صدر جدول رده بندی گروه C قرار داشت، در آخرین دیدار خود مقابل سودان با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد و با ایستادن در رده سوم، از صعود به مرحله نهایی این بازی ها بازماند.


عدم صعود آفریقای جنوبی به جام ملت های آفریقا که در کامرون برگزار می شود، منجر به برکناری مولفی نتسکی سرمربی 51 ساله این تیم شد که البته بنا بر ادعای فدراسیون فوتبال این کشور، نتسکی از استعفا خودداری کرده و آنها مجبور به برکناری وی شده اند.


پس از این اتفاق، رسانه های آفریقایی از گمانه زنی های خود برای انتخاب جانشین مولفی نتسکی خبر داده و نام کارلوس کی روش سرمربی سابق ایران نیز در میان 6 کاندیدای مربیگری آفریقای جنوبی دیده می شود. کی روش که در سال 2001 و به مدت 10 ماه و در 7 بازی هدایت آفریقای جنوبی را برعهده داشت، اکنون در آستانه بازگشت به نیمکت این تیم قرار دارد.


وب سایت news24 در خبری به بررسی 6 کاندیدای هدایت آفریقای جنوبی پرداخته و درخصوص کی روش نیز نوشته است: یکی دیگر از مربیان سابق بافانا بافانا کارلوس کی روش پرتغالی است که سابقه صعود به تورنمنت های مهم را در کارنامه دارد. کی روش در مهمترین دوران مربیگری خود به همراه ایران توانست به جام های جهانی 2014 و 2018 صعود کند.

 

1544694


این وب سایت در ادامه نوشته است: ایرانی ها در جام جهانی روسیه تنها به خاطر یک امتیاز کمتر از صعود به دور بعدی جام جهانی بازماندند آن هم در گروهی که تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش در آن حضور داشتند. شایعه شده است که فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با دختر کی روش که در آفریقا ساکن است، وارد مذاکره شده تا این سرمربی 68 ساله هدایت بافانا بافانا را برعهده بگیرد.


علاوه بر این وب سایت، رسانه Kingfut نیز از علاقه فدراسیون آفریقای جنوبی به کارلوس کی روش پرده برداشت. «بورلی مپنگوا» تهیه کننده برنامه‌های ورزشی در آفریقای جنوبی نیز با ارسال توئیتی خبر داد که  کی روش نسبت به گزینه‌های دیگر، شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت «بافانا بافانا» دارد و ممکن است دوباره سرمربی این تیم بشود.


رقبای کی روش برای نشستن بر روی نیمکت آفریقای جنوبی پیتسو موزیمانه، گاوین هانت، بنی مک کارتی، استیو کمفلا و هرو رنارد نام برده شده است.

دیدگاه‌ها