کد خبر : 1747405 | 17 فروردين 1400 ساعت 13:58 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

آلتینتوپ؛

سیتی بخت اول قهرمانی در CL است

حمید آلتینتوپ، ستاره سابق بایرن مونیخ، معتقد است که منچسترسیتی بخت اول قهرمانی در چمپیونزلیگ است.

سیتی بخت اول قهرمانی در CL است

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه برگزاری دور رفت از رقابت های مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ، سایت گل به مصاحبه با حمیت آلتینتوپ، ستاره سابق بایرن مونیخ و تیم ملی ترکیه، و سفیر یوفا پرداخته است.

آلتینتوپ با بایرن مونیخ در فینال سال 2010 چمپیونزلیگ بازی کرد و همچنین با تیم هایی مثل شالکه، رئال مادرید و  گالاتاسرای نیز در این رقابت ها حضور داشته است. این آلتینتوپ بود که به عنوان سفیر یوفا ماه گذشته قرعه کشی تیم ها در مرحله یک چهارم نهایی را انجام داد.

آلتینتوپ گفت: "من از نتیجه قرعه کشی خیلی راضی ام. فکر می کنم که همه طرفداران فوتبال چنین بازی هایی را دوست دارند و باید به خاطر آنها هیجان زده باشند."

امشب در این مرحله از رقابت ها منچسترسیتی که بسیاری آن را بخت اول قهرمانی در چمپیونزلیگ می دانند به مصاف دورتموند خواهد رفت و رئال مادرید و لیورپول نیز که روی هم رفته 19 جام اروپایی دارند نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

روز چهارشنبه نیز تکرار فینال فصل پیش چمپیونزلیگ را خواهیم داشت و بایرن مونیخ و PSG در آلمان با یکدیگر رو به رو خواهند شد و شاگردان توماس توخل نیز با پورتوی دیدار می کنند که کریستیانو رونالدو و یوونتوس را از این رقابت ها حذف کرده است.

آلتینتوپ دوست دارد که بایرن مونیخ و رئال مادرید را در فینال این رقابت ها در استانبول ببیند. ستاره با استعداد سابق ترک پیش از آنکه در سال 2011 به رئال مادرید بپیوندد در چهار فصل بازی خود برای بایرن مونیخ شش عنوان قهرمانی را با این تیم کسب کرد.

 

1587973

 

آلتینتوپ که تنها مدت کوتاهی را در رئال بازی کرد اما همچنان طرفدار این تیم است و در باره تیم زیدان گفت: "آنها تیم باکیفیتی هستند. اما نه آن کیفیت عظیم و خلاقی که سالها پیش با کریستیانو رونالدو و آنخل دی ماریا داشتند.

رئال اکنون استراتژی متفاوتی دارد. آنها هنوز با توجه به حضور کریم بنزما، سرخیو راموس و تیبو کورتوا بازیکنان بزرگی دارند. آنها هافبک های خیلی خوبی نیز دارند مثل لوکا مودریچ و تونی کروس، بازی سازهایی با کیفیت بالا و با تجربه. اما کمی در خط حمله کم دارند.

آنها وینیسیوس و بازیکنان حوانی مثل او را دارند، سرعت دارند، اما تجربه و ثبات کریستیانو یا حتی بازیکنی مثل گونزالو هیگواین را که وقتی من در رئال بازی می کردم آنجا بود، را ندارند.

الان رئال بیشتر با تکیه بر بازی تیمی بازی می کند. حالا دیگر نمی توانند روی کریستیانو رونالدو حساب کنند که هر هفته هت تریک کند یا هیگواین که هفته ای دو گل بزند و یا هر بازی سه پاس گل از دی ماریا داشته باشند و اینجور چیزها. نتیجه بازی ها االان بیشتر 1-0، 1-1 و 2-1 است.

من می دانم که هواداران اسپانیایی واقعاً از رئال مادرید راضی نیستند، اما با توجه کیفیت تیمی که در حال حاضر دارند، وضعیت چندان بدی هم ندارند؛ در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ هستند و هنوز شانس قهرمانی در لالیگا را دارند..."

 

آلتینتوپ همچنین درباره لیورپول گفت: "تیمی با تاریخی بزرگ، فرهنگی بزرگ و یک قدرت واقعی. این بازی است که من حتما می خواهم ببینم و مطمئنم که همه هواداران فوتبال هم همین احساس را دارند.

هر دو تیم در بالاترین سطح خود رد این فصل بازی نکرده اند اما می دانیم که هر دو تاریخ موفقی در این رقابت ها دارند. لیورپول مصدومانی داشت که دراین فصل عملکرد آنها را تحت تاثیر قرارداد اما شما هرگز نمی توانید آنها را در چمپیونزلیگ دست کم بگیرید."

 

آلتینتوپ اما با توجه به غیبت لولندوفسکی به دلیل مصدومیت در دو دیدار بایرن مونیخ در این مرحله، نگران باشگاه سابق خود است: "غیبت لواندوفسکی همه چیز را تغییر می دهد! من فکر می کردم که بایرن در هر دو بازی شانس بیشتری برای برد دارد اما اکنون بدون لواندوفسکی داستان خیلی جالب خواهد بود. و نیمار هم برگشته است! این اوضاع را حتی از قبل هم سخت تر می کند."

 

1587974

 

آلتینتوپ درباره منچسترسیتی افزود: "فکر می کنم آنها بخت اول قهرمانی هستند. پپ گواردیولا هر قهرمانی که فکرش را بکنید با آنها برده به جز این یکی، پس برای او این یک رقابت ویژه است. از او همیشه بابت اینکه در چمپیونزلیگ قهرمان نشده انتقاد کرده اند و شاید این فصل شایسته قهرمانی باشد. آنها بخت اول قهرمانی هستند یا حداقل یکی از دو تیمی که بیشترین شانس را دارند!

اما چلسی را هم فراموش نکنید. آنها با سرمربی جدیدشان خیلی خوب پیش می روند. توماس توخل یک سرمربی عالی است. صورت او هیچ احساساتی را نشان نمی دهد و همیشه پوکرفیس است. نمی توانید بفهمید به چه چیزی فکر می کند. او درست برخلاف یورگن کلوپ است که خیلی احساساتی است. خواندن توخل سخت تر است."

 

 

دیدگاه‌ها