کد خبر : 1747892 | 19 فروردين 1400 ساعت 17:42 | 56.5K بازدید | 27 دیدگاه

در استقلال همه چیز گل و بلبل شده

محمود فکری: علیه من توطئه و کودتا کردند

سرمربی سابق آبی های پایتخت علی رغم اینکه چند هفته ای از جدایی اش سپری شده، هنوز خاطرات تلخی از دوران حضور در استقلال دارد.

محمود فکری: علیه من توطئه و کودتا کردند

به گزارش "ورزش سه"، برای محمود فکری هیچ چیز تلخ تر و عذاب آورتر از این نبود که تیمش در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر همواره در میان مدعیان باشد و چند هفته ای هم صدرنشین لقب بگیرد ولی تحت فشار زیادی قرار داشته باشد و در نهایت هم تیمش 26 امتیازی در رتبه های بالایی جدول رده بندی بود که چاره ای جز توافق با مدیران و ترک باشگاه محبوبش پیدا نکرد؛ باشگاهی که هزینه زیادی برای پیوستن به آن در ابتدای فصل متحمل شده بود ولی روزهای بسیار سختی را در آن تجربه کرد.

 

 


دیدار هفته شانزدهم که میان استقلال و مس رفسنجان در تاریخ 11 اسفندماه برگزار شد، آخرین حضور محمود فکری روی نیمکت آبی پوشان پایتخت نیز ثبت شد، ولی دوری او از فوتبال خیلی زود طول نکشید و او در هفته بیستم رقابت های لیگ برتر بار دیگر به عنوان سرمربی نفت مسجد سلیمان به فوتبال بازخواهد گشت و در اولین مسابقه به نقش جهانی می رود که شکست در این ورزشگاه یکی از دلایل اصلی پایان کار او در استقلال شد. البته آنطور که خود فکری می گوید این انتخاب براساس شناخت بوده و در جلسه ای که برای صحبت او با بازیکنان ترتیب داده شده بود، اینطور صحبت کرد:« خیلی خوشحالم در جمع صمیمی تیمی هستم که نقشی در صعودش دارم. به این تیم تعصب دارم و پیگیر نتایج آن بودم. با افتخار قبول کردم در خدمت شما باشم. از مدیران باشگاه و مسئولین شهر تشکر می‌کنم. یکی از دلایلی که وادار شدم یه این تیم بیایم بحث فنی شما بود. در نیم فصل اول نشان دادید توانمند هستید. همیشه گفته‌ام اسم فوتبال بازی نمی‌کند. شما این را به فوتبال ایران ثابت کردید.»

 

 

محمود فکری بی شک انگیزه های زیادی در بازگشت دوباره به فوتبال خواهد داشت و آنطور که خودش در مصاحبه صحبت کرد، امیدوار است روزی شرایط بازگشتش به استقلال فراهم شود.

 


امروز جلسه معارفه محمود فکری به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان خودش چند سال پیش آن را به لیگ برتر رساند، در شرایطی برگزار شد که او با امیدواری نسبت آینده این تیم که از 5 بازی گذشته با داریوش یزدی سه تساوی و دو شکست را تجربه کرده، صحبت کرد و البته فراموش نکرد تا از زحمات مجتبی حسینی که تیم بسیار خوبی در مسجد سلیمان گرد هم آورده تشکر کند. فکری معتقد است بازیکنان تیمش در 11 هفته باقی مانده می توانند به کار بزرگشان ادامه بدهند و با اشار به بازی حساس برابر سپاهان در قسمتی از تمرین به آنها گفت:«  حتی وقتی در استقلال بودم قصد داشتیم چند نفر از شما را به آنجا ببریم. شما خودتان را نشان دادید. روندتان را حفظ کنید. انگیزه اول فصل را برگردانید. از بازی سپاهان همه نگاه‌ها به سمت شما می‌آید. از شما خواهش می‌کنم اگر اختلافاتی و سو تفاهماتی وجود دارد آن را کنار بگذارید.»

 


سرمربی سابق استقلال البته هنوز دوران حضورش در استقلال و خاطرات بدش را فراموش نکرده و در بخشی از صحبت هایش درباره فشار ناشی از حضور در این تیم و سفید شدن موهایش اینطور با ناراحتی صحبت کرد:« ما اکثر عمرمان را در استقلال گذراندیم. یک سری ها یا نمی دانند یا شاید خودشان را به خواب می زنند. در این مدت هم موهایم کم سفید نشده است؛ فدای سر استقلالی‌ها.»

 


سرمربی استقلال همچنان به اعضای کادر فنی خود که در استقلال نیز آنها را همراه خود داشت، ایمان دارد و حنیف عمران زاده مدافع سابق استقلال یکی از دستیاران فعال او در تمرین مسجد سلیمانی ها بود. گفته می شود. فکری قصد داشت مرفاوی را هم با خود به تیم جدیدش ببرد ولی او نپذیرفت تا حالا کادر او کمتر رنگ و بوی استقلالی داشته باشد.

 


کاپیتان سابق استقلال در ادامه و در واکنش به این سوال که هنوز هم اعتقاد دارد برخی ها نمی خواستند او در استقلال نتیجه بگیرد، اینطور پاسخ داد:« خب خیلی ها چه بگوییم توطئه کردند؛ چه بگوئیم کودتا کردند، این اتفاق افتاده و لازم نیست هم دوباره بگوییم. آن موقع ما آب می خوردیم، می گفتند چرا می خورد. الان ولی همه چیز خوب شده و گل و بلبل شده است. کادر هم کاملا استقلالی است. زیاد واردش نشویم. استقلال هم بازی های اسیایی را دارد. من قبلا هم در همینجا گفتم که همه را به یک مبارزه جوانمردانه دعوت کردم. الان هم همینکار را می کنیم. همه چیز امتیاز گرفتن و قهرمانی نیست.

 

زندگی فقط این نیست. زندگی بالا و پایین زیاد دارد. باید انسانیت، مردانگی و شرافتشان را حفظ کنند. این خیلی مهم است. به بازیکنان باید یاد بدهیم که شرافت داشته باشند و مرد باشند. زندگی بعد از مرگ هم هست. خیلی بعد از مرگ نام نکو گذاشتند و خیلی ها نام های بد. مرگ سراغ همه ما می آید و باید طوری زندگی کنیم که بعد از مرگ از ما نام نیک باقی بماند. هیچ وقت برای کسی چیز بدی نخواستم. همیشه برای همه آرزوی موفقیت داشتم و منتظر باخت هیچ کس نبودم. امیدوارم همه ایرانی ها موفق باشند و اتفاق خوب برای همه ما بیفتد. در حوزه های مختلف اگر نتایج بد باشد، حال همه بد می شود. ما باید دنبال این باشیم که به هم کمک کنیم تا پیشرفت کنیم. دنبال خراب کردن همدیگر و گرفتن پای هم نباشیم. برویم دنبال دست همدیگر را گرفتن و بلند کردن همدیگر.»

 

 

او در بخش دیگری از حرف هایش با اشاره به سالم کار کردنش که در استقلال نیز به آن اشاره کرده بود، افزود: زندگی ظاهرش برد و باخت دارد ولی باید حواستان باشد از اصلتان نیفتید. در جوامع دیگر سالم کار کردن باعث پیشرفتشان شده است ولی در ایران هر جا می روید یک مشکلی هست. اگر من سالم هستم از پدر، خانواده و اجدادم به ارث بردم. امیدوارم این را حفظ کنم و به اطرافیانم انتقال دادم. یک روزی در استقلال بودم و صد هزار نفر برایم هورا می کشیدند. الان مربی هستم و شاید دوباره برگردم مثل حالا که برگشتم به نفت مسجد سلیمان. چیزی که می ماند اما همان نام نیک و کردار و انسانیت است. اگر من به هر قیمتی بخواهم بمانم، نباشم بهتر است.

 

دوشنبه 23 فروردین محمود فکری بار دیگر روی نیمکت خواهد نشست و در مقابل سپاهان بی شک انگیزه های زیادی دارد تا ثابت کند حرف هایی که در بالا به آنها اشاره کرده است، طی دوران حضورش در استقلال مانع بزرگی بر سر راه او در رسیدن به اهدافش بوده است.

 

دیدگاه‌ها